Jump to content

Recommended Posts

Posted

For første gang greide jeg faktisk å låse meg ute fra bilen min i dag. Jeg satt og ventet på en kompis, så jeg låste dørene og la setet litt tilbake. Da han kom, dro jeg akkurat nok i dørhåndtaket til at døra gikk opp, men tydeligvis ikke nok til at sentrallåsen ble aktivert, så da jeg smalt igjen døra, var den fortsatt låst  :shock: :shock:

Selvsagt med nøkkelen i tenninga, lysene på (park), tenninga på (var jo kaldt ute), stereoanlegget på, kupévifta i gang osv. Og selvsagt ganske brukbart regnvær.

Heldigvis hadde jeg ikke fått døra helt igjen, så etter noen runder med meg selv for å finne ut hva jeg kunne gjøre, så jeg at skruen for å løsne låsesylinderen var innenfor rekkevidde. Jeg sto på en bensinstasjon, og de hadde verktøykasse med riktig unbraco. Med den, og en flat skrutrekker tok det 2 minutter å skru ut låsen og låse opp  :)

Det er vel ikke ofte man er så heldig at døra ikke smelles helt igjen, men skulle det skje, så er tipset herved overbragt.

Posted

Flaks i uflaksen 8), men hvordan hadde ein løst det viss døra hadde smelt helt igjen? :?

Da hadde nok levering av gravemaskin blitt kraftig forsinket i dag.

Jammen ikke sikker på hva jeg hadde gjort. Kanskje håpe at jeg hadde fått kompisen til å kjøre meg hjem etter reservenøkkelen, evt. ringe til politiet eller falken eller noe sånt?

Posted

Dette skjedde for oss ei gang vi hentet en bil i Tyskland.

Da slo vi ut den delen til å blinde hullet for lås i bakdøren.

Klart, man er ikke sikra et topp resultat hvis man ikke har noe egnet verktøy, men mener vi klarte det ganske bra uten skader.

Edit: Endret "løs" til "lås" :-)

Posted

Ståltråd inn hullet til bakruteviskeren skal visst funke også, fiske taki låsoppknotten bak der, for de som har innvendig åpner bak vel og merke.

Posted

Hei.

Man burde vel ikke fortelle på et offentlig forum hvordan man skal gjøre innbrudd i sin egen bil, :?.. men jeg måtte "bryte meg inn i" Limited'en da den gikk tom for strøm. Den har infrarød sentrallås og batteriet er jo i baggasjerommet på 500'ene. Baggasjerommet og passasjerdøren har nøkkellås, men begge låsene var i uorden!  På denne bilen forsvinner også låseknotten helt ned i dørpanelet og er ikke mulig å få tak på.

Øvre hjørne på framdøra er veldig fleksibel på 124. Jeg brukte 3 lag med fiberarmert tape for å beskytte kanten av taket, samt på tuppen av brekkjernet. Dyttet gummipakningen forsiktig innover så jeg fikk tak i kanten på vindusramma og bente ut og satte en trekile i sprekken. Siden jeg har to 124'er kunne jeg tilpasse strengen så den passet perfekt på døråpner'n før jeg gikk til verks. Det skal litt krefter til for å dra opp døråpner'n fra en så spiss vinkel, så strengen må være lang nok til å lage ei løkke på utsia for å dra i.  Det ble ingen varig deformasjon på døra eller noen annen skade på lakk osv..

-arnt-

IMG_2917.JPG.744536f20385ed11808757cb82f752a6.JPG

IMG_2914.JPG.b7878c650ee24a57def2713dd8230fce.JPG

IMG_2919.JPG.95c259ed19c87e91149e04ce7a23f8e0.JPG