500AMM Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Hei. Mange nyere S-klasser har Start/Stopp knapp i girspaken. Er det noen som kjenner til hvordan de fungerer - er det en av/på bryter for strøm, samt et fjærbelastet nedtrykk for starter? -arnt- Quote
E_S Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Helt elektronisk styrt, trykker man på knappen tar elektronikken seg av resten av startingen. Quote
vegardxf Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 facelift 202 har ogso denne funksjonen at man bare napper i nøkkelen så går alt av seg selv. var noe som gjor en gang at min ikke startet, da kinnet den ikke mer enn 4-5 sekund kansje før den ga opp Quote
Arne Henriksen Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 ... Neste spørsmål blir da hvor lenge den kinner av seg selv dersom bilen ikke starter med én gang...Vil tro en 5-10 sekunder. Jeg fikk god anledning til å teste dette da jeg slet med veivakselsensoren min i vinter... Quote
Sven Håkon Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 OK, dersom jeg forstår det riktig, så må man altså ikke holde knappen nede for kinne på starter'n? Neste spørsmål blir da hvor lenge den kinner av seg selv dersom bilen ikke starter med én gang. Må finne ut dette, så jeg får dra bort på Mercebutikken og se om de har noen med startknapp stående. -arnt- Man må ikke holde knappen nede nei, det holder med et lett trykk. Quote
Guest Gjesten Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Ville heller montert fjernkontroll. Da kan man åpne lukke dører,vinduer,soltak,alarm,start,stopp av motor mm bare fra fjernkontrollen. Quote
Guest Gjesten Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Jeg synes det kuleste nå er appene man får til alle smart telefoner som iPhone mm. Da kan du starte bilen,åpne,lukke mm uansett om du sitter på den andre siden av jorden. Ikke at det er nødvendig,men man kan også programmere bilen til å starte så den er varm når du skal på jobb mm. Quote
E_S Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Da er det bare igjen at å varme opp bilen med å la den stå på tomgang er det jo bare ulemper med: * Skyhøyt drivstofforbruk * Utiltrekkelig lading dersom mange strømforbrukere er på * Stor motorslitasje grunnet lang driftstid på kald motor * Moderne dieselmotorer blir uansett ikke varme på tomgang * Forurensning både i form av eksos og støy Bruk motorvarmer av et eller annet slag, sett deg inn, start og kjør med en gang, det er best for både bil, lommebok og miljø. Quote
Guest Gjesten Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Hehe Hørtes nesten ut som en Defa reklame. Riktig med miljøforurensning,men ellers så var det vel litt hysterisk. Det med at en moderne dieselmotor ikke blir varm på tomgang stemmer jo,men kun få biler som ikke har systemer som kompenserer for dette. Det er biler som er importert fra utlandet som ikke er beregnet for kalde land,ikke norske biler. Får helt vondt av de når de viser stolt frem bilen de har kjøpt når en ser de har kjøpt en uten varme i seter og speil og et varmeapp som ikke blir varmt før etter en halv time, og er det virkelig kaldt blir de ikke varme. Har ettermontert mye varmeseter og dieselvarmere. Det koster flesk. Quote
Sven Håkon Posted October 27, 2011 Posted October 27, 2011 Å bruke et originalt Keyless-Go-system tror jeg du kan glemme, men det finnes jo andre muligheter; dersom du får integrert en bryter på utsiden kan denne få bilen til å sende signal til en mottager du har i lommen som igjen låser opp bilen og muliggjør bruk av startknapp. Hvilke komponenter du trenger til dette vet jeg ikke, men at det går an å pusle sammen er det ingen tvil om. Rattlåsen ville jeg ha utelatt, eventuelt sett på mulighetene for å bygge inn en elektrisk rattlås som på nyere biler. Jeg funderte tidligere på noe lignende til 190en min også, men la det på is etter anskaffelse av 211en. Quote
Recommended Posts