Stein Erik S. Mangerøy Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 Hei. Her for noen dager siden så reiv jeg hardykoblingen fremme på girkassa under pådrag, i samme slengen så dro den med deg endel lyddemping rundt der. Men kluet er at jeg bytta hardykoblingen, med en jeg hadde liggende som var ganske sliten. Etter dette så rister jo bilen litt med pådrag på enkelte hastigheter, dette er jo selvsagt pga sliten hardy. Men for par dager siden, etter hardyen røk, så reagerte jeg på noen rasle/rakkle lyder nedi der, under kjøring, i alle girene, under vanlig belastning, altså uten ladetrykk. Ellers så er det ingen lyder i kassa, enten bilen står i ro på tomgang, eller under kjøring. Rakkle lyden kommer når motor og girkasse er skikkelig gjennomvarmt og blitt kjørt ei stund. Har ikke hørt noen lyder under hardt pådrag, eller ved ingen belastning eller ved bremsing på gir. KM stand vet jeg ikke, olje som jeg bruker på den er DynoCat Powersync MP, SAE 80W-90 API GL-4 + litt prolong olje+ oppi. Quote
Recommended Posts