Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei hopp!

Bilen: 2005 E320 CDI med 174000km.

Har i et par dager vært plaget med at når jeg tar opp hendelen og blinker til høyre, så blinker bilen til venstre. Noen ganger kan den også ligge å bytte mellom å blinke til høyre eller venstre.

Noen som har vært borti noe slikt på en w211 eller evt. andre MBer? Går det å ta av hendelen og gjøre rent i kontaktene, eller er det bare å kaste den så langt man får den og kjøpe en ny? :)

Guest Gjesten
Posted

For de som bryr seg om slikt so kan jeg nevne at i brytere mm som i kombihendel er det slutt på en ledning til hastighet 1 og en til hastighet 2 osv,en ledning til høyre en til venstre o.l.

Det blir mye ledninger.

Så man kjører inn 12v så putter man forskjellig motstander på bryter funktionene.

På dem måten vil man med 2 ledninger ha mange funktioner som f.eks 11 volt tilbake er hastighet 1 9 volt hastighet 2, 7 volt spyler osv.

Da vil også feil i systemet kunne gi merkelig funktioner som f.eks spyler starter når en blinker.

Posted

Får oppdatere litt her.

Var og snakket med min lokale MB forhandler. De ville helst ta en diagnose for å se om det var selve hendelen det var feil med.

Fikk pris hos dem på ca. 1700,- ink. mva. for selve hendelen uten arbeid for å bytte den.

Ringte så til Auto Trio og de skulle ha ca. 1100,- ink. mva og klubbens rabatt.

Nå har i midlertid hendelen funket helt fint de siste dagene, så tror jeg venter til den evt. spiller seg

neste gang, før jeg gidder å bestille en ny.

Posted

Min fungerte fint i flere måneder før den begynte å tulle igjen, og deretter skjedde det bare oftere. Det er mye mulig at du ikke kommer til å oppleve flere problemer før du selger bilen.

Posted

En kollega byttet hedelen på sin C klasse 04 modell i går den kostet 1480,- + 2000,- i arbeid for å bytte.

(Regner med det er ca det samme på 211.)

Posted

Min fungerte fint i flere måneder før den begynte å tulle igjen, og deretter skjedde det bare oftere. Det er mye mulig at du ikke kommer til å oppleve flere problemer før du selger bilen.

Så heldig var jeg nok ikke.  :? Begynnte å tulle igjen idag. Bestiller ny i morgen.