Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har erfaring med nyere Jaguar og Range Rover?

Tenker på kvalitet (har jo vært litt skeptisk til engelske biler tidligere og det henger igjen ennå men vet ikke om det er berettiget). Det er jo slik at det kun er en forhandler av Jaguar i Norge og de befinner seg i Oslo og det er jo litt kjedelig med reklamasjoner hvis bilen må til Oslo hver gang...

Noen som har erfaring med Jaguar-forhandleren? Servicepriser etc?

Ellers er det jo Range Rover forhandler i Stavanger.

Har fått sansen for nye Jaguar XF og nye Range Rover.

Vet ikke helt med nye ML (sliter med utseendet på hekken) så derfor heller jeg litt mot å prøve noe annet enn MB snart... Har kikket endel på Panamera også, men den er litt vulgær og svær kanskje.

Setter pris på tilbakemeldinger.

Posted

Når det gjelder service og reperasjoner på "sære" biler, så skal du henvende deg til http://www.vibemyr-bilverksted.no/. Er vel eneste verkstedet på vår kant av landet som er godkjent Ferrari og Lamborghini verksted. Stort sett alle sære biler i distriktet vanker her når noe må gjøres.

Når du sier nye Range Rover, så er det vel Evoque du mener?

Vibemyr Bilverksted har alt service-utstyr/matriell/tilgang til programvare til alle Land Rover sine biler. De tar servicer og laster inn de siste oppdateringene.

Posted

Ja, tenker på Evoque, men også Jaguar XF.

Hellestø selger førstnevnte og har vel derfor det som skal til mht ettermarkedet, men takk for tipset. Vibemyr kan kanskje uttale seg om kvaliteten på merkene.

Posted

De har vel ikke akkuratt godt rykte på seg. Men kjøper du ny bil som du sikkert ikke skal ha mere en 2-3 år så er du vel ganske trygg alikevell. De har vel garantier som dekker det meste. Panamera synes jeg er en forfærdelig bil  :shock:  SORRY.  Ellers så vet jeg om en veldig fin CLS til salgs  :lol:

Posted

Min XJ fra 95 er gått nesten 300k nå og det er noen problem.

Førersete begynner å bli litt slitt, det er noen rustbobler på skjermene bak, lyset i noen knapper på aircon og klokken virker ikke og det selges ikke nye pærer til dette. Men aircon er jo laget av Denso og det er vel japansk...... Og kjedestrammeren for registerkjede er utslitt tror jeg.

Det har vært noen problemer opp gjennom årene med denne ,men det har stort sett vært relatert til en skade som ble mer eller mindre fikset på en helt vanvittig elendig måte av et verksted som er merkeforhandler for en tidligere eier av Jaguar.

Posted

Kjenner noen som har hatt Range Rover Sport og det er ikke bare lovord for å si det sånn  :) En sier han har stått mere på verksted en den har vært på veien. Han kjøpte den forøvrig ny. Syns selv de har fine biler, men er veldig skeptisk til engelsk kvalitet. Eller nå er det jo Indisk kvalitet. Vet ikke om det hjelper noe særlig.

Posted

Indisk???  :shock: :shock: :shock: Da er det uaktuelt.

Har utelukkende fått negativ respons på Jaguar rundt om også så da er jeg blitt lunken til det også....

Liker grisegodt utseendet på XF, men det gjorde jeg på BMW også men det hjalp så lite når det bare var elendighet på kvaliteten.

Nybilplaner er foreløpig lagt på is.

Var overrasket over at din CLS allerede var til salgs Ronnie  :shock:

Er nok i overkant for dyrt for meg ennå....  :(

Posted
Nå var det jo ikke akkurat Rover det var snakk om. Range Rover ligger under Land Rover paraplyen, men holder vanligvis høyere kvalitet enn Land Rover biler generelt sies det.

Det måtte jo komme fra en som eier en Range Rover Sport...... :lol: 8)

Posted

Indisk???  :shock: :shock: :shock: Da er det uaktuelt.

Både Jaguar og LandRover er like indisk. :D

Dvs. at eierne er Indiske Tata Motors, men bilene produseres fortsatt i England. Det alene ville ikke skremt meg fra å kjøpe noen av dem. Jeg synes også at XF er en fin bil, men har aldri kjørt en.

Kjøper du ny bil med garant er du jo rimelig sikker på å ikke gå på den store smellen, men det blir fort litt styr hvis du ikke har forhandleren/verksted i nærheten. Jeg vil dog anta at Jaguar-importøren har avtale med verksteder rundt omkring.

Ser også at du snuser på en Panamera. Det er jo delte meninger om både utseende og selve konseptet. Men jeg har snakka endel med en som har en, og han er kjempetilfreds. Nye CLS er minst like vulgær i mine øyne, og med nye ML lurer jeg litt på hvordan designet går på MB fremover. Forrige modell CLS derimot, jatakk. :)

Posted

Både Jaguar og LandRover er like indisk. :D

OK, da misforstod jeg. Ville ikke hatt en bil som var lagd i India.

Ja, det er problematisk for en vestlending å måtte reise til Oslo hver gang noe skjer som skal gå på garanti (har sjekket med de om dette), mens service kan tas hvor som helst.

Jeg synes faktisk nye ML så fæl ut på de første bildene, men det er helt utrolig hvor mye jeg allerede har begynt å venne meg til den  :shock:

Skal på lanseringen om 4 uker og da er den kanskje plutselig på vil-ha-lista likevel...?  :)

Posted

Kan du ikke bare kjøpe Ford istedefor Jaguar da ???

Er jo så og si samma bilen  :-)

DA kan han jo heller kjøpe Volvo... 8) Ford og Volvo er vel bygd over samme lest.

Tror nok det er mer likhet mellom Jaguar og Ford, enn Jaguar og Volvo gitt... :-) 

Posted

ref Evoque; uten at jeg kjenner teknologien i denne saken så gjorde jo Ford ett godt stunt i første halvdel av 80-tallet ved å tilby Taunus/Granada som 'ny' Sierra/Scorpio innpakning. Ford Scorpio ble årets bil i norge.

Ford eksempelet viser at design ofte vinner de store kjøper-massene fremfor ny teknologi. Synes MB er flinkere enn de fleste til å markedsføre NY teknologi og funksjonalitet.

Posted

Kan du ikke bare kjøpe Ford istedefor Jaguar da ???

Er jo så og si samma bilen  :-)

Er ikke det bare i X-type? Eller er det mer

X-type er jo egentlig Mondeo i dress, men også i S-type kjenner man igjen elementer fra Ford. Nokså naturlig, siden det var Ford som eide Jaguar  (og Volvo) på den tiden. Da var det jo naturlig å ta utprøvde komponenter fra eget lager istedet for å utvikle nye. Forøvrig ikke et ukjent trekk i bilverdenen. Mange Mercedes-eiere vil f.eks kjenne seg igjen bak rattet i denne Chrysleren.

Chrysler-Crossfire-Interior-1280x960.jpg