Jump to content

Taklukeproblem C180 1995

Recommended Posts

Guest vihovde
Posted

Har vært å sett litt nærmere på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6382476&sid=9ao0ly6XC267206&pos=12&tot=66

Bilen er pen etter alderen og virker veldig velholdt, men selger sa at han for en ca 14 dager siden hadde ett problem med noe lys på bilen. Han hadde derfor prøvd å skjekke sikringer og muligvis byttet om på noe sikringer (han er viss ikke særlig bilkyndig). Etter dette rortet oppe i sikringsboksen så sluttet takluken å fungere. Kan dette være tilfelle ? Noen formeninger om det er rele eller sikringer som er gått ? Kan det hende at selve motoren til takluken som har fått seg en smell.

Ifølge eier så har det aldri vært noen som helst ptoblemer med takluken tidligere. Han rotet og skiftet noen sikringer, og dermed var det game over for takluken.

Noen forslag ? Hva tror dere ?

Jeg vil ringe til BOS imorgen, men hadde vært greit å høre deres mening om saken.

Håper dere kan hjelpe, har avtalt at jeg skal kjøpe bilen imorgen forytsatt at det ikke blir for dyrt å reparere takluken.

Guest Trond Roald
Posted

det kan jo selvfølgelig være slik eier sier.

men,det skulle jo være enkelt å sjekke.

bare å se i instruksjonsboka hvilke nr sikringen

til takluka har,og se om det er sikring på plass.

bilen så pen ut!!tror nok at han hadde sagt at

luka var defekt,vis han visste at noe var galt med den.

Guest vihovde
Posted

Joda, kanskje han forteller sannheten. Men man kan aldri stole på folk når man skal kjøpe en bruktbil.

Regner med at det fort går en del tusenlapper hvis man må bytte selve motoren ?

Hva kan ha skjedd ? Er det en sikring eller er det ett "styrerele" eller i verste fall selve motoren ? Sistenevnte har jeg selv liten tro på, dem må da tåle at man skifter en sikring, eller sette i en feil sikring ?

Jeg har null peiling, så jeg håpet at noen av dere hadde noen tanker angående dette ?

Posted
Regner med at det fort går en del tusenlapper hvis man må bytte selve motoren ?
Kan bli jævla dyrt - har en kompis med en C220T CDI, der mener jeg motoren ble priset til en 5-6000,- av forhandler. Nå kom vel han seg unna noe rimeligere ved å gjøre jobben selv og en brukt motor, men du ser nå tegninga.. :?
Guest vihovde
Posted

Regnet med det ja :evil: . Men hva tror dere har skjedd med denne takluken?

Guest kodvaag
Posted

Jeg tror at selgeren forteller sannheten dersom jeg ikke har grunn til å tro annet.

Meg bekjent så går det ikke an å ødelegge en takluke(motor) med å flytte noen sikringer, dersom alt var i orden fra før.

Han har sikkert satt en for liten sikring inn der taklukesikringen skal være, så har denne røket umiddelbart da han forsøkte å kjøre takluken?