Johan Posted October 14, 2011 Posted October 14, 2011 Vet ikke om dette er helt riktig sted og poste, admin får evt flytte! Jeg har en kjenning som har e W202 C240 som han kanskje vil selge til meg neste år. Jeg og en kompis diskuterte idag noe kalt ''dump ventil''. På engelsk ''dump valve'' ! Hvordan tror dere dette ville vært på en C240? Ville det blitt litt for jalla? (husk at jeg er ungdom ) Her er en link til en video av en C250 TD med dette. Blow off TDI Mercedes Benz w202 C 250 TD Her er en link til feil bilmerke med dette, men som viser hva det går ut påå! (Beklager for feil nasjonalitet!! ) hks super sqv (sequential blow off valve) sound Hva tror dere? Vil gjerne ha innspill ! Gjerne om hvilke andre ting som kan gjøres med motoren (som en som ikke er sånn proff mekkefyr også kan klaree) ! Quote
Guest Gjesten Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 Nå er jeg en gammel mann så jeg synes det er flaut når en kjører i byen med veldig høy dump lyd, men jeg har elsket den lyden før. De bilene jeg hadde det på gikk bra og det som jeg følte ( i fare for å virke erotisk ) den gang var nesten som en tilfredstillese etter en RASK aks. Dump lyden forbinder jeg etter at en kjenner det voldsomme momentet når turboen virkelig snurrer så en tar seg selv i å holde pusten og slippe den ut samtidig med dump lyden når en girer. Nå bytter mange ut dump ventilen til en med mer lyd på de daueste biler og folk holder på bremsa for å få frem mest mulig lyd. Før viste du at det var en rask bil bak deg når en hørte lyden på bilen som kom opp bak,men nå er det gjerne en VW caddy med stige på taket. Du kan få kjøpt CD med motorlyd av aks og høy dump lyd. Kansje det hadde vært noe Hehe, det hele er smak og behag og alder. Jeg kan bare ikke noe med å kjøre i kø og og høre folk presser frem dump lyd hele tiden i knøttemotorene sine. Ikke så spennende med dumplyd i en bil en ikke "kjenner" noe krefter i det hele synes nå jeg,men putt på ventil hvis du kjøper en turbo bil,for liker du lyden så er det bare å hive i å se. Nei nå får jeg ta gikt pilla å sette in gebisset Quote
Frode Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 En C240 er en sugemotor....... Så spørsålet er hvor har du tenkt å plassere en dump ventil på en sugemotor..... Quote
Martin G. Olsen Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 Dumpventil er drit stilig! Men C240 er jo ingen turbo-maskin Men om jeg ikke husker feil, kan man vell også sette på en real "fake" dumpventil lyd, som man monterer i eksosen, og det gir vist veldig lik lyd Quote
Torbjørn Posted October 16, 2011 Posted October 16, 2011 I fare for å virke negativ: nei, nei, nei og NEI! Quote
Kenneth Sivertsen Posted October 16, 2011 Posted October 16, 2011 I fare for å virke negativ: nei, nei, nei og NEI! I fare for å virke negativ. NEI NEI NEI NEI:P Dump ventil er bare lamt. Brodern har det på audin. Å jeg skjemmes vær gang jeg girer Quote
Johan Posted October 16, 2011 Author Posted October 16, 2011 Da blir nok pengene heller brukt på en bedre potte!! 8) Quote
Recommended Posts