Guest hensin Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Har en 93 w124 E280-24Med ujevne mellomrom begynner ASR lampen å lyse under kjøring, straks etter (mellom 1-15min) stopper bilen. Har strøm nok- men lar seg ikke starte før den har stått en stund??? problemet kan oppsta med ukers mellomrom eller fem ganger om dagen. jeg vet aldri..... No ordentlig dritt å kjøre rundt i en bil som ikke er til å stole på..Har noen no idè om hva det kan være???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Symptomene tyder på overspenningsrele'et. Jeg byttet for noen år siden og etter det har motoren fungert 100%.På din bil sitter rele'et under dekselet bak batteriet (med sikring på toppen). Er du litt fingernem kan du åpne rele'et og rengjøre kontaktflatene til de to små rele'ene som sitter inni + sjekke printkorta for urenheter (kortslutninger) og dårlige loddinger). Da vil sannsynligvis motoren snurre greit en stund. For meg holdt det 2-3 mnd. Det nye rele'et til venstre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hensin Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Skal til Erik Arnesen å kjøpe nytt overspennings relè i morgen den dag.Takk for tipset.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Fint, da ser vi frem til en status rapport om en uke eller to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hensin Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Har kjørt en stund nå med det nye relèt, og bilen oppfører seg eksemplarisk... TUSEN TAKK FOR HJELPEN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts