Jump to content

Vestfold Antirust - rapport

Guest syljua

Recommended Posts

Hei,

Da har jeg hatt bilen inne hos Vestfold Antirust for oljebehandling

(etter anbefaling av Tin) og tenkte jeg skulle fortelle litt om det.

Timen var den første på morgenen, men personalet var hyggelige

og lot meg både se på arbeidet og ta bilder (klikk på bilen);

1.jpg

Akkurat som å være hos tannlegen å lure på om han finner noe hull (rust).

Heldigvis var det lite rust på annet enn løse slitasjedeler.

Borring ble det alikevel på dørene for å få inn olje. Meget smertelig og

det hjelper ikke med bedøvelse heller...

Så får vi se om det hjelper.

Husk at det drypper i noen dager etterpå.

Heldigvis er olja ikke svart, så visuelt sett blir det ikke så "messy".

Kan anbefales, og koster ca 1100,-

mvh,

syljua

Kan anbefales' date=' og koster ca 1100,-

[/quote']

Jeg skal i hvertfall sørge for å levere inn AMGen så fort jeg har mulighet. 1100,- er det verdt. Kanskje til og med levere inn s123en...

Det er et firma på minnesund der du får begge til prisen av 1 (600 pr. bil). Kanskje mest aktuelt for 123'n ?

Det er et firma på minnesund der du får begge til prisen av 1 (600 pr. bil). Kanskje mest aktuelt for 123'n ?

Jeg føler på meg at det er veldig aktuelt for 123en. Må få tatt en god titt under og sjekket tilstanden først. Den var bra i fjor så den kan vel ikke ha blitt så veldig mye verre.

Nei, han borret i plastdekslet under kanalene ved siden av en skrue.

Kunne kanskje ha fått inn røret igjennom det eksisterende hullet?

Ellers rørte vi ingen deksler.

mvh,

syljua

Guest Tin Nguyen

Aah! Det var ganske smart i grunn. Jeg vurderte oljebehandling på A-klassen i høst, og da diskuterte jeg dette med Vestfold Antirust. Han mente det beste var om jeg demonterte dekslene selv, men å borre hull i de og plugge igjen tenkte vi self ikke på...

A-klassen har nesten "vegg-til-vegg" deksler under :shock:

På min S124 løsnet de festeskruene for kanalplasten for komme til...

Hvis dere får en skikkelig antirustbehandling tar de ned alle plastdeksel og innerskjermer før steaming, tørk & behandling.

Fikk gjort dette på 190'n rett etter at jeg kjøpte den, og skal få tatt stasjonsvogna ASAP..

Pris ~3k her i Trondheim.

Er det en ting jeg IKKE skal ha på de halvgamle bilene mine' date=' så er det Tectyl behandling, steaming eller ikke steaming.[/quote']JEG snakker ikke om Tectyl? Dette er ML-metoden, et stoff som heter Mercanol elns. Først en tynnflytende penetrerende greie, deretter en vokslignende affære som holder seg myk lenge. (Ihvertfall i 7 år, som er gått siden jeg behandlet 190'n - den burde fått ny behandling nå...)

Tectyl hadde forrige eier på 300'n, det er blitt hardt og stivt forlengst, og gir meg ingen god følelse hva gjelder vanngjennomtrenging og rust.

Guest Tin Nguyen

Hei Arne,

Jeg stoler heller ikke på ML på en bruktbil jeg, men hvis jeg skulle vinne i Lotto og bestille meg flunka ny bil, da skal den fraktes på henger til nærmeste ML verksted og få den beste behandlingen de kan gi :lol:

Jeg behandlet en 1996 Suburban med Mercasol i 2001. I høst 2005 har bilen minimalt med rustproblemer. Har mye mer rust på min 1999 model 210 med langt mindre KM på telleren.

Mercasol fungerte ihvertfall meget bra også på bruktbil i mitt tilfelle, selv om den selvfølgelig burde vært behandlet med denne guffa fra dag èn. Hadde det ikke vært for MBs garantier hadde jeg sendt den til slik behandling i morgen.

Har mye mer rust på min 1999 model 210 med langt mindre KM på telleren.
Men benytter du deg ikke av garantien da???
Om han nå gjorde det - tror du MB bytter bunnplata på 210'en hans da? 8)

Har mye mer rust på min 1999 model 210 med langt mindre KM på telleren.
Men benytter du deg ikke av garantien da???

Joda, bruker garantien. Dører byttet, bagasjelokk byttet, kanaler rustutbedret, deler av panser lakkert for steinsprut/rust, hjulbuer tatt i forbindelse med dører.