Guest Runju Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 jeg er ganske fersk med Mercedes og har skaffet meg en 1989 230 TE. Har nok en del spørsmål på gang, men får ta ett av gangen. Når jeg starter opp og det er kuldegrader, kommer en uling, akkurat som om varmeapparatvifta bråker litt ekstra, men det er ikke den. Det holder på noen minutter til bilen er varm. Frustrasjonen fikk litt utløp her om dagen, og da slo jeg litt hardt i hanskeromdøre, og lyden fikk en helt annen tone... Noen som har et forslag ? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 sitter en liten elmotor bak hanskerommet som suger lufta gjennom en temp-føler opp ved bryteren ved takluka. mulig slitte lager på denne vifta? Quote
Guest Runju Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 Takker.Kan den ha noe med takluka å gjøre også? For takluka lar seg ikke åpne ved de samme forholdene. Quote
Guest Larsærn Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Takker.Kan den ha noe med takluka å gjøre også? For takluka lar seg ikke åpne ved de samme forholdene. opplever det samme et par ganger pr vinter. De gangene det har skjedd har jeg kjørt til siden , stoppe motor og startet igjen, vips er lyden borte.Har nok ikke noe som helst med luka å gjøre, den motoren sitter bak , i alle fall på min 230 sedan. Prøv med litt smøring på lister etc der oppe.På den annen side, hvem trenger åpen luke i minus 10? Quote
Guest Runju Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Har et poeng der, men så er det noe nikotin da, som gjerne skulle vært opp pipa Quote
Recommended Posts