Jump to content

Ingen varmluft i duodyse

Recommended Posts

Guest mercedes300
Posted

Jeg har en S124 1995-modell med klima-anlegg. Nå har jeg oppdaget at duodysen (hvis jeg har forstått at dette er rett navn) på midten av dashboardet kun blåser iskald luft. Til venstre og høyre ved vinduet blåser luft i den temperatur jeg stiller på temperaturhjulene - altså fungerer temperaturjusteringen for monodysene. Jeg har søkt litt i forumet her, men ikke funnet noe godt tips til dette enda. Er det noe spjeld som kan være defekt eller har noen noe andre tips?

Posted
Les bruksanvisningen til bilen din' date=' det skal være sånn.[/quote']

Sikker? På min er det ikke sånn, med mindre jeg trøkker inn EC. Står den i normalmodus, så er det oppvarmet/nedkjølt luft i de to i midten akkurat som i de ytre.

Skal det virkelig være sånn på de med klimaanlegg?

Posted

Skal det virkelig være sånn på de med klimaanlegg?

Hmm... Nå ble jeg usikker. Lenge siden jeg har hatt 124 med klima nå, og jeg gidder ikke gå ut og hente instruksjonsboken.

Posted

På min fungerte som det Frode beskriver. Når klima er på dvs når EC knappen ikke lyser rødt så får du varmluft i alle dysene.

Posted
På min fungerte som det Frode beskriver. Når klima er på dvs når EC knappen ikke lyser rødt så får du varmluft i alle dysene.

Litt forvirring. Du har vel ikke klimaanlegg på din?

Man har vanlig varmeapprat med / uten AC, også har man klimaanlegg (det med kun knapper, og ett hjul for justering av temperatur).

Han sa han hadde klimaanlegg, så da regner jeg med det er snakk om det med kun knapper, og én sone.

Hvis man har det vanlige varmeapparatet uten ac, kommer det alltid friskluft i midten.

Hvis man har varmeapparat med ac, er det friskluft i midten når ec er på, og oppvarmet / avkjølt luft i dem når ec ikke lyser.

Med klimaanlegget vet jeg ikke. Det er vel noen her som har det, og kan si åssen det funker?

Posted
PS! Rart å få inn seter bak.... Bilen ble mye stillere....... Hører ikke så mye støy fra hjul etc..

Du får legge den inn i signaturen din :lol:

Unnskyld avsporingen :oops:

Posted
Jeg har AC i min' date=' blåser kaldt i midten uansett hva jeg gjør,,,,,,

PS! Rart å få inn seter bak.... Bilen ble mye stillere....... Hører ikke så mye støy fra hjul etc..[/quote']

hmm.gif må sjekke litt i wis. Mulig det er forskjellig på min, og den gamle lørja di. :-)

Det var i hvertfall endringer på varmeapparatet fra '91 til '92.

Posted
Jeg har AC i min' date=' blåser kaldt i midten uansett hva jeg gjør,,,,,,[/quote']

må sjekke litt i wis. Mulig det er forskjellig på min, og den gamle lørja di. :-)

Det var i hvertfall endringer på varmeapparatet fra '91 til '92.

Det skal sies at når TEA bestilte radiator på chassinummer fikk han en til biler uten AC...

Har tenkt på dette i dag, og jeg mener å huske at 300TDTen hadde varmluft ut av midtdysene også...

Posted
Har tenkt på dette i dag' date=' og jeg mener å huske at 300TDTen hadde varmluft ut av midtdysene også...[/quote']Senterdysene på alle mine biler har kun hatt (kald) friskluft. Men de har heller ikke hatt AC...
Guest Tin Nguyen
Posted

Min blåser kald luft fra midtdysene kun hvis EC står på. Har AC

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Har ikke du snøstjerneknapp da thor egil?

Uansett så er det rett det som frodes skriver. Kaldluft i midtre dyser på alle biler uten ac, og de med ac, men produsert før 91 eller så. etter 91 kom ec-knapp og mulighet for deilig varm luft i midten også

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...