Jump to content

Host og fusk

Guest Kristoffer Kaspersen

Recommended Posts

Guest Kristoffer Kaspersen
Posted

Hei og god alle sammen :)

Jeg har en Mercedes 2,6 190E Automat 1991 modell

Har hatt et langvarig problem med bilen min. Bilen starter helt fint på første omdreining og går helt fint. Etter 5 - 10 min begynner den og hoste på lavt turtall. Holder jeg turtallet fra 2000 og oppover går det som regel fint, men går jeg under 2000 hoster den fælt. Gir jeg da mye gass, stopper bilen. Og da er det ikke sjangs å få start på den igjen før det har gått ca 30 - 40 minutter. Når jeg da prøver å starte igjen starter den helt fint og går helt fint. Men nå i de siste har prosessen begynt å gjenta seg hele tiden, så jeg får ikke brukt bilen i det hele tatt. Har forhørt meg litt rundt og noen mener at dette kan være en veivaksel sensor som er gåen. Noen som har noen synspunkter på dette?

Og evt vet hvor jeg kan få kjøpt en slik sensor ?

Setter stor pris på svar

Kristoffer

Posted

Hei.

Hvordan er tillstand på pluggkabler,fordelerlokk, rotor og tennplugger? Sprekk i fordelerlokk eller dårlige pluggkabler kan gi slike symptomer. Kjøp orginale kabler event. på AutoTrio. Ikke kjøp universal fra Biltema.

Posted

Og kanskje en coil som ikke liker å bli varm ??

Overslag i viklinger. Går fint å megge