Guest Odd Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Som det kommer frem av teksten så har børsa mi fått litt problemer! har merket noen ganger før at når jeg har skrudd på varmen i bakruta, så støyet det på radioen! Men her om dagen så kuttet det 3de bremselyset ut! og lurer på om dette kan ha noen sammenheng? bilen har forresten ruslet 128000km og skal på A service på 130000. Noen som har peil på hva dette koster? erfaringer med svenske verksteder? tar det gjerne hos Svenskene:) Quote
Sven Håkon Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Sjekk ledningene i knekken i overgangen mellom karosseri og bakluke - ikke ukjent problem at ledningene knekker her og skaper problemer. Quote
repvik Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Sjekk ledningene i knekken i overgangen mellom karosseri og bakluke - ikke ukjent problem at ledningene knekker her og skaper problemer. Det har jeg lurt litt på ifm. problemer med bakluka. Er rear SAM inne i bakluka? Har et litt ustabilt skiltlys og en visker som har litt hikke. Men hvis SAM'en er inne i bakluka ser jeg ikke hvordan ledningene inn dit skal kunne forårsake sånne spesifikke problemer. Quote
Sven Håkon Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 SAMen er selvsagt ikke inne i bakluka - på sedan er den på venstre side bak panelet, på stv lurer jeg på om den er på motsatt side..? I alle tilfeller er det sikrings- og reléholderen du finner baki der et sted. Quote
Guest Odd Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Mulig jeg er litt korka;) men hva er SAM ? Quote
repvik Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Det er en sånn kontrolldings Rear SAM styrer vel lysene på bakenden, varmetrådene, vindusviskeren og alt slikt. Quote
Guest Odd Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 er både tunglært og trenger ting med teskje innimellom! men har noen bilder av en slik? kanskje tilogmed med en typisk feil? Quote
Sven Håkon Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Har du sjekket ledningene i overgangen mellom karosseri og bakluke? Quote
Guest Odd Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Har ikke sjekket de, men regner med at det er der feilen min også ligger.. Quote
Guest Odd Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 sjekket de nå.. demonterte dekselet og fant med en gang to ledninger som nesten var slitt i to.. men tapet det sammen og testet, men dessverre så virket ikke lyset nå heller, og "støyen"/jordfeilen på radioen kom også når jeg satte på varmen i bakruta... jeg tok ikke av plasten på selve armen til koffertlokket.. mulig det er flere brudd. synes det er litt merkelig.. bremselyset kommer og går.. det gjør også den andre feilen. Quote
Recommended Posts