Jump to content

Harald sin 1967 200D


Harald

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da var taktrekket på plass. Det var litt av en tålmodighetsprøve og jeg holdt på i noen timer kan man si. Lurer på hvordan de gjorde dette på fabrikken i sin tid, de brukte sikkert bare noen minutter og fikk det helt fint. Jeg fikk det ikke helt slett, men er stort sett fornøyd.

 

yYub1.jpg

dEG8b.jpg

As2p1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Front- og bakrute montert.

JnVpW.jpg

Jtoqx.jpg

 

Kantlistene innvendig rundt dørene er laget av en aluminiumsprofil med gummilist og til slutt overtrukket med et brunt stoff. Dette har i årenes løp blitt falmet og ødelagt. Stoffet fikk jeg kjøpt som metervare. Mye arbeid å bytte, men resultatet ble bra.

QKvOa.jpg

OVFxw.jpg

5D8cG.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er dårlig fremdrift for tiden. Jeg får ikke den nye frontruten til å passe skikkelig. Den vil ikke på plass i det nedre venstre hjørne. Tok den ut og sammenlignet med den gamle. Den nye er 17 millimeter bredere målt mellom de to nedre hjørnene :?. Jeg kjøpte den hos Hurtigruta Carglass, de skal sjekke opp hva som kan gjøres.

9UHQn.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hurtigruta Carglass hadde fått en ny rute fra samme leverandør. Den hadde de samme gale målene :( Men de prøver videre. Jeg har satt i den gamle ruten med sprekk i høyre hjørne slik at jeg kan bruke bilen. Var på Biltema her en dag og da jeg kom ut stod en W212 parkert ved siden av. To E-klasser med 45 års aldersforskjell :D

 

P4ucZ.jpg

kHiV.jpg

DrJ23.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da ble det ny frontrute til slutt. Hurtigruta Carglass klarte ikke å finne en rute som passet, så jeg forlangte pengene tilbake. Ringte så til Riis Bilglass som skaffet ny rute fra en annen leverandør. Den hadde rette målene og passet perfekt.

Y4HMj.jpg

Link to comment
Share on other sites

vell, hva forventer du fra et firma som ikke har klarer å bestemme seg om de er norske eller engelske?

He,he. Da kom jeg til å tenke på en latvier jeg så her om dagen. Han henta noen stålkonstruksjoner hos en lokal leverandør. I fronten på semien stod det et stort skilt med "LONG LAST".  :lol:  Lurer på hvor han hadde fått laga det.

 

Godt jobba, Harald. Er det ikke originale å få lenger?

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det er et spørsmål om pris. BOS kunne skaffe rute av fabrikat Sigla til ca. 9000 kr med MBKN rabatt. Hurtigruta sin rute var av fabrikat FY som er fra Kina og hadde altså elendig passform. Denne kostet 2800 kr. Den jeg kjøpte av Riis var av merke Pilkington og kostet 1740 kr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

I kveld rundet kilometertelleren på gamle dieselen 100000 km. Etter mine beregninger er det 7. gang :D  Med årlig kjørelengde på 4000-5000 km blir det lenge til neste gang.

Ellers skjer det som ofte skjer med ny frontrute, steinsprut igjen og sprukket glass :(  Så jeg måtte skifte frontrute igjen. Fikk tak i samme merke som sist, men forstod på Riis bilglass at det var vanskeligere denne gang.

JR1Eu.jpg

lru8s.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det er et spørsmål om pris. BOS kunne skaffe rute av fabrikat Sigla til ca. 9000 kr med MBKN rabatt. Hurtigruta sin rute var av fabrikat FY som er fra Kina og hadde altså elendig passform. Denne kostet 2800 kr. Den jeg kjøpte av Riis var av merke Pilkington og kostet 1740 kr.

Står Pilkington stemplet i vinduene i halve huset her hjemme.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Pilkington

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...