Solbakken Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Får vel opprette en tråd på prosjekt bilen jeg og en kompis har da. Det hele begynte i påska i 2010, da vi kom over en billig 190e automat i stavanger.. Den var ganske så rustfri, ikke mye utstyr, men den starta ikke. var bare å bytte bensinpuma, så gikk den igjen Da ble den fraktet til lillehammer igjen. Har desverre ikke noen bilder av bilen fra da, men den er hvit og 1991 mod og hadde sort interiør og en 2liters bensin motor.. den sto i noen mnder, så ble det prøvd å montert på en turbo, bare sånn litt se hvor lett det egentlig var.. alt av interiør og deler som vi ikke trengte, ble revet ut.. så den er ribbet. Det holdt jo i ca 2 små turer på oss hver, så ble topp-pakninga "borte", men det hadde vi regna med, for viste den var dårlig. viste ca 1kg i trykk... (er en video, så trykk på for å se) (er en video, så trykk på for å se) Da ble motor bynt demonter, for å sette inn en ny motor... (har noen på lager, men ikke fått overhalt de enda) :crazy: Men så kom jeg over en billig 400se på finn, og nvnte på at dette hadde vært morro og hatt i 190`n.. vi tenkte litt, og prisen på 400`n gikk ned 5000, da ringte vi og sa at vi kommer og henter den... ikke den peneste bilen, men hei, det er jo en 4.2 liters 119 motor Den ble hentet rett over grensen til sverige, momset inn og kjørt til Lillehammer igjen.Nesten. Måtte 2 forsøk til for å få den hjem.. Kom til Moss første dage, da kvellet vindusviskeren..Det regna jo noe inne hel....es mye den dage.. Da var det å dra hjem uten 400`n.. Noen dager senere var det å dra nedover med en viskermekanisme som fungerte, og hente bilen.. Selvfølgelig var det sol den dagen... Nå har demontering begynt og morro kan begynne prosjektet og donorbil her skal det plasseres en m119.... fikk ut motoren, måtte den jo prøves på plass... for å se hvor mye som må flyttes på og kuttes og moddes... vi har mye jobb forran oss kan man si ja.. :crazy: trangt... kommer mere bilder og oppdateringer etterhvert... må bare huske på å ta bilder når man driver på å skrur.. :wtf: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Strandvik Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 endelig kom tråden:D dette blir fett solbakken klar til neste treff ell? haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 hehe, får satse på at det blir et ja, Waltern JEG er klar til neste treff, denna bilen her blir nok ikke det... heheh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Strandvik Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 hehe, regna med at du var klar ja:D hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Kan det stemme att en slikt prosjekt lå ut på salg ett eller annet sted??? Husker det men ikke hvor..... Den er også hvit og samme motor.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Stemmer at det lå ute en 190med v8 for salg ja.. men husker ikke farge og hvor selv.. men den var vel langt i fra ferdig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Den var langt i fra ferdig. Men det ble gjort endel sveising så jeg. I motorrommet og under bak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 blir nok en del sveising her også.. men det er noe jeg ikke kan gitt.. men kan vel legge ved ett par bilder å da;) 400se vs 190E 2liter 400n har 320mmx30mm 190n har 262mmx11mm (hvis jeg husker riktig??) men får nok ikke brukt skivene forran, da de er for dype... forskjell på oppheget forran også.. (W140) (w201) åsså er det ett par ledninger til overs inni 140`n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Strandvik Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 erlitt og finne ut av der ja:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Petter Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Anbefaler data sprut! Hehe! Konge prosjekt! Stå på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Artig prosjekt. Ordet "sleggemekk" kverner litt i bakhodet Neste gang dere blir stående fast uten vinduspusser, så klin på litt rain-x eller tilsvarende, så er det bare å kjøre videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Artig prosjekt. Ordet "sleggemekk" kverner litt i bakhodet Neste gang dere blir stående fast uten vinduspusser, så klin på litt rain-x eller tilsvarende, så er det bare å kjøre videre. ikke mye slegge her i gården.... enda tenkte ikke på det en gang.. for er første gang jeg har sliti med at viskern ikke fungere.. hehe fant ett tau og festet i viskern jeg og inn i bilen via side vinduene, og hadde manuell visker, var jo innom en bensinstasjon på Ås, der viskern kutta... spurte han bak kassa etter ståltråd, måtte prøve å tenke på noe.. sa jo att viskern ikke fungerte.. da pekte han på ett NYLONTAU og spurte: Sånn der mener du??? nei, sa jeg... da gikk han bort til "bilrekvisita" hylla hvor det hang sølvtape, elektrikertape, hjulvinne (de hadde det der faktisk) og noe wunderbum og noe anna.. var ikke plass til mere på hylla så sa han: "henger det ikke her, er vi desverre tomme for det" HALLO! hvordan kan man si at de er tomme for noe han IKKE veit hva er??? hehehhe tilbake til prosjektet.. ikke skjedd noe anna enn at nå står 140skroget klart for levering på huggern.. bakstillinga er forresten plukket av, så får vi se hva som passer over på 190n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 :D Heilt fantastiskt prosjekt,utroligt kjekt å se folk gå igang med noe sånne "crazy"greier,glede meg å se videre utvikling av bilen.Er jo jaggu litt forskjell på motorene dere holder på med 8) Så stå på,beundringsverdigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Spennendeeeeeee.... Og hvordan går det med dette prosjektet da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Veeeel, han andre som kan å bruke sveiseapparatet og plastmaskjæreren, er borte på jobb.. jeg er ikke noe særlig på å sveise.. Men om ett par uker skal vi gå til verks igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Og hvordan går det med dette prosjektet da?? Er det framgang eller??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Det går smått, men motor er på plass og prøvd å starte med orginal hjerne, men det gikk dritt, så datasprut er nå bestilt.. Så får vi se hvordan det går videre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Tøft bilder??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted July 9, 2012 Share Posted July 9, 2012 Hvordan går det med dette prosjektet?? Venter i spenning jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted July 9, 2012 Author Share Posted July 9, 2012 det står fint detta motoren er på plass, etter litt modifikasjoner men det tar tid og tid og litt penger, så tar det som det kommer.. vi stresser ikke prøvde å starte motoren med orginal hjerne, men det ville den ikke gitt.. sikkert klipt bort noe som ikke virka viktig, som var viktig læll. Så datasprut er handlet inn Bakstillinga er også fjernet, for å se om bakstillinga fra 140, passer med mye jobb eller med MYE jobb... (den er 15cm lenger/breiere (kommer ann på åssen man ser det) enn orginal bakstilling... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Hei! Og hvordan går det med dette prosjektet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Dere har sikkert sett denne allerede, men tipser om den for "nye lesere:" http://mercedes-190.co.uk/topic/227323/1/ Linken fører til en 190E med M119-motor, bygget i England med høy finish. Dere må være registrert på forumet for å se linken, men det er det absolutt verdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 veel, det ligger litt i deler... jeg mangler tid, (kunnskap og motivasjon) og mr Berg holder på å bygge hus og flytte (langt unna).. så det blir nok stående ei god stund til, og han kommer til å ta det med seg til molde og gjøre den ferdig der når tiden strekker til.. Dere har sikkert sett denne allerede, men tipser om den for "nye lesere:" http://mercedes-190.co.uk/topic/227323/1/ Linken fører til en 190E med M119-motor, bygget i England med høy finish. Dere må være registrert på forumet for å se linken, men det er det absolutt verdt. Denne er gjennomført bra og er verdt å se ja sett på den mer enn ett par ganger ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts