Jump to content

Fusking - nå gir jeg snart opp!

Guest MbTore

Recommended Posts

Ok, nå har jeg byttet plugger, pluggkabler, aktivt kullfilter, fordelerlokk og rotor (de to sistnevnte ble byttet like før overtakelse av forrige eier). Jeg har også hatt opp bensinpumpereléet og loddet om et par loddepunkter som var irret. Der hadde det vært folk før også... Men fremdeles blir ikke dette bra.

Bilen kan gå knirkefritt hele dagen. Men så slutter den med det...

På AKKURAT samme stedet, en skarp høyresving begynner den med fuskingen hver gang jeg kjører med den. I det automaten girer ned til andre i svingen begynner motoren å hakke. Når den først har begynt, så fortsetter den med det hver gang jeg gir gass, helt til turtallet nærmer seg 3000 omdreininger. Hvem kan gi meg svaret på dette? Lurer på å bytte hele bensinpumpereléet, men det er jo ikke akkurat billig :cry:

Det jeg gjerne skulle likt å vite er hva som foregår i bensinpumpereléet og forøvrig i innsprøytning og tenning i dét man gir på og automaten girer ned... det burde jo gi svaret på hva som "skjærer" seg.

Hva som foregår når du gir på? Den trenger mer bensin...

Har du byttet bensinfilter?

Har ikke byttet det ennå, tenker jeg får gjøre det også.

Det føles som om motoren bare tenner på tre sylindre når den fusker. Den har også en greie ved pådrag uten nedgiring også, akkurat i det man gir på så nykker den, vanskelig å forklare, men det føles som en slags "mellomgiring". Det samme gjør den stort sett alltid rett etter nedgiring også. :roll: