Guest Hauk Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Ikke nok med at det er relativt dyrt å skru på noe med stjerne. Her om dagen knuste jeg ei tann med en Fisherman , strongestthereis. Nå må jeg pinadø få krone og. Vondt i lommeboka det og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Vanligvis skal det litt tørrfisk til for å få tenner til å knekke (hint: Gol) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Vanligvis skal det litt tørrfisk til for å få tenner til å knekke (hint: Gol) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Ikke nok med at det er relativt dyrt å skru på noe med stjerne. er det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Ikke nok med at det er relativt dyrt å skru på noe med stjerne. er det?? Skjønner heller ikke hva han snakker om! Kanskje det bare er oss som har lært å handle på de riktige stedene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hauk Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 OK. Dere som vet hvor alt er billig.Skaff meg et billig MAS-rele til stasjonsvogna mi. BOS pris ca.6500,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 http://cgi.ebay.de/MERCEDES-BENZ-MAS-STEUERGERAT-012-545-48-32_W0QQitemZ4589010272QQcategoryZ61534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/MAS-Steuergeraet-Mercedes-W124-300-24V_W0QQitemZ4590079133QQcategoryZ61534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/MERCEDES-BENZ-MAS-STEUERGERAT-011-545-83-32_W0QQitemZ4590095751QQcategoryZ61534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/MERCEDES-BENZ-MAS-STEUERGERAT-011-545-82-32_W0QQitemZ4590095752QQcategoryZ61534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hauk Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Kjemptusen takk, Frode!!!!Må vel kanskje våge meg på dette ebay greiene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Kjemptusen takk' date=' Frode!!!!Må vel kanskje våge meg på dette ebay greiene?[/quote'] Jo før, jo heller! Skaff deg også en konto på paypal.com og bruk det til å overføre penger. Sørg for å handle av selgere som støtter paypal, ellers kan det fort koste deg en del å få satt over penger (noe jeg akkurat har erfart) Banken min tar 70,- for det. Send gjerne spørsmål om forsendelse til mottaker først. De fleste sender gjerne til Norge selv om det står "nur Deutschland" elns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Pris hos autoimport i danmark Mercedes pris i europa Tipper autotrio i oslo eller speed autoteile ender opp på omtrent samme priser som ovenstående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cathrine Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Ikke nok med at det er relativt dyrt å skru på noe med stjerne. Her om dagen knuste jeg ei tann med en Fisherman ' date=' strongestthereis. Nå må jeg pinadø få krone og. Vondt i lommeboka det og. [/quote'] sånn er det å bli gammel og tennene blir svake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Hva gjør et slikt MAS-rele? Hva er symptomene når det er gåent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Hva gjør et slikt MAS-rele? Hva er symptomene når det er gåent? Det er vel blant annet bensinpumperele mener jeg å huske. Lenge siden jeg forsket på det nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Uten å være 100% sikker så tror jeg MAS sørger for hele bensintilførselen, dvs bensinpumpe, kaldstartdyse, og finjustering av bensintilførselen ved turtall under 3500 og tomgangs regulering..... Motorstyringen(husker ikke hva den heter) tar seg av kamvridning, tenning og bankesensor etc disse to "boksene" "sammarbeider" under drift og gir signaler til styring av automat(5 trinns) og a/c + diverse.... Tidlige M104 (300-24) kan kjøres uavhengig av disse da det meste er mekanisk, men den sviver som en gammel V8 og har mistet noe av effekten samt tomgangen og vanskelig å starte.... men du kommer deg hjem uansett.... Disse unitene ble erstattet med en "motorstyring" (ECU) når en gikk over til elektronisk bensintilførsel og tenning, denne tar seg da av det "meste". dette ble gjort i "94" oppgraderingen.... Er ikke helt sikker men skal sjekke dette når jeg kommer hjem, men for all del, gi input de som har mer info..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hauk Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Eh, jeg trakk ut MASet når motoren sveiv, tips fra mekaniker. Resultat, motoren daua. Det som er, er at jeg ikke husker hva han sa som skulle skje......Gamle tenner, gammel hjerne..... Følger kanskje hverandre? Etter at jeg hadde gjort dette og funnet ut at dette ikke funka, så plugga jeg fra alle følere, givere og duppeditter på insprøytninga. Satte det sammen igjen. Motoren funka noe inni hejæfalvetevlaens bra inntil jeg hadde kjørt en 5-6 km. Da var det tilbake til den gamle hostegreia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest runet Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Eh' date=' jeg trakk ut MASet når motoren sveiv, tips fra mekaniker. Resultat, motoren daua. Det som er, er at jeg ikke husker hva han sa som skulle skje......Gamle tenner, gammel hjerne..... Følger kanskje hverandre? Etter at jeg hadde gjort dette og funnet ut at dette ikke funka, så plugga jeg fra alle følere, givere og duppeditter på insprøytninga. Satte det sammen igjen. Motoren funka noe inni hejæfalvetevlaens bra inntil jeg hadde kjørt en 5-6 km. Da var det tilbake til den gamle hostegreia.[/quote']Kan du beskrive hvordan motoren din oppfører seg (hostinga)?Min går hakkete på halvvarm motor og jeg finner ikke ut av det.Har vært på nærmeste BOSverksted men de hadde ikke utstyr til så gamle biler (ganske nytt verksted). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hauk Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Bilen rykker noe når jeg kjøre med lite gass ved halvvarm og varm motor. Den rykker veldig når jeg har full gass. Akkurat som om jeg "jokker" med gassen.På tomgang vil den ikke opp fra 500 omdreininger når jeg holder den i drive.Etter litt at og fram og telefoner hist og her, noen tips i feilsøking, har jeg funnet ut at dette er en elektrisk feil, ikke mekanisk. Greit det ihvertfall, så slipper jeg å feilsøke på alt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Har du funnet et MAS rele som du kan prøve/låne..?? Tror jeg har likt rele som deg så du kan ta mitt en runde hvis det er intressangt...at vi ikke tenkte på det når vi sto med hodet nedi panseret ditt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hauk Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Ja, santvel. Vi får sammenligne MASene våre en dag så kan vi prøve. Takker for tilbudet, forresten. Du kan jo få låne vinterhjula mine. De er jo så flotte............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts