Jump to content

Krone i tillegg til stjerne

Guest Hauk

Recommended Posts

Ikke nok med at det er relativt dyrt å skru på noe med stjerne.

Her om dagen knuste jeg ei tann med en Fisherman :cry: , strongestthereis. :shock:

Nå må jeg pinadø få krone og. Vondt i lommeboka det og. :(

Guest Eivind Soltvedt

er det??

Skjønner heller ikke hva han snakker om!

Kanskje det bare er oss som har lært å handle på de riktige stedene? 8)

Kjemptusen takk' date=' Frode!!!!

Må vel kanskje våge meg på dette ebay greiene?[/quote']

Jo før, jo heller!

Skaff deg også en konto på paypal.com og bruk det til å overføre penger. Sørg for å handle av selgere som støtter paypal, ellers kan det fort koste deg en del å få satt over penger (noe jeg akkurat har erfart) Banken min tar 70,- for det.

Send gjerne spørsmål om forsendelse til mottaker først. De fleste sender gjerne til Norge selv om det står "nur Deutschland" elns

Guest Cathrine

Her om dagen knuste jeg ei tann med en Fisherman :cry: ' date=' strongestthereis. :shock:

Nå må jeg pinadø få krone og. Vondt i lommeboka det og. :([/quote']

sånn er det å bli gammel og tennene blir svake :-# :angel7:

Uten å være 100% sikker så tror jeg MAS sørger for hele bensintilførselen, dvs bensinpumpe, kaldstartdyse, og finjustering av bensintilførselen ved turtall under 3500 og tomgangs regulering..... :-k

Motorstyringen(husker ikke hva den heter) tar seg av kamvridning, tenning og bankesensor etc disse to "boksene" "sammarbeider" under drift og gir signaler til styring av automat(5 trinns) og a/c + diverse.... :P

Tidlige M104 (300-24) kan kjøres uavhengig av disse da det meste er mekanisk, men den sviver som en gammel V8 og har mistet noe av effekten samt tomgangen og vanskelig å starte.... men du kommer deg hjem uansett.... :wink:

Disse unitene ble erstattet med en "motorstyring" (ECU) når en gikk over til elektronisk bensintilførsel og tenning, denne tar seg da av det "meste". dette ble gjort i "94" oppgraderingen.... :P

Er ikke helt sikker men skal sjekke dette når jeg kommer hjem, men for all del, gi input de som har mer info..!!.. :P 8)

Eh, jeg trakk ut MASet når motoren sveiv, tips fra mekaniker. Resultat, motoren daua. Det som er, er at jeg ikke husker hva han sa som skulle skje......Gamle tenner, gammel hjerne..... :roll: Følger kanskje hverandre?

Etter at jeg hadde gjort dette og funnet ut at dette ikke funka, så plugga jeg fra alle følere, givere og duppeditter på insprøytninga. Satte det sammen igjen. Motoren funka noe inni hejæfalvetevlaens bra inntil jeg hadde kjørt en 5-6 km. Da var det tilbake til den gamle hostegreia.

Eh' date=' jeg trakk ut MASet når motoren sveiv, tips fra mekaniker. Resultat, motoren daua. Det som er, er at jeg ikke husker hva han sa som skulle skje......Gamle tenner, gammel hjerne..... :roll: Følger kanskje hverandre?

Etter at jeg hadde gjort dette og funnet ut at dette ikke funka, så plugga jeg fra alle følere, givere og duppeditter på insprøytninga. Satte det sammen igjen. Motoren funka noe inni hejæfalvetevlaens bra inntil jeg hadde kjørt en 5-6 km. Da var det tilbake til den gamle hostegreia.[/quote']

Kan du beskrive hvordan motoren din oppfører seg (hostinga)?

Min går hakkete på halvvarm motor og jeg finner ikke ut av det.

Har vært på nærmeste BOSverksted men de hadde ikke utstyr til så gamle biler (ganske nytt verksted). :(

Bilen rykker noe når jeg kjøre med lite gass ved halvvarm og varm motor. Den rykker veldig når jeg har full gass. Akkurat som om jeg "jokker" med gassen.

På tomgang vil den ikke opp fra 500 omdreininger når jeg holder den i drive.

Etter litt at og fram og telefoner hist og her, noen tips i feilsøking, har jeg funnet ut at dette er en elektrisk feil, ikke mekanisk. Greit det ihvertfall, så slipper jeg å feilsøke på alt.

Ja, santvel. :roll:

Vi får sammenligne MASene våre en dag så kan vi prøve.

Takker for tilbudet, forresten.

Du kan jo få låne vinterhjula mine. De er jo så flotte............ :lol: