Jump to content

Cd veksler i MB E220cdi 04 mod W211

Eirik Anrei

Recommended Posts

Har noen peiling på hvordan man tar ut cd veksleren eller evnt får ut den/de cdene som står i magasinet. Får opp error på skjermen når jeg prøver å ta ut eller sette inn cd.

Kjøpte bilen nylig,og fikk selvfølgelig ikke med meg at det var problemer med cd veksleren, føler meg lurt der gitt.

Skal også være alarm på bilen, men føler ikke helt at den er der, ingen pip eller noe slikt når jeg låser bilen med fjernkontrollen.

Har også noe problemer med parktronicen, sikkert med sensorene, kan det være kontaktfeil eller salt og dritt som er kommet på kontaktene.

Automat kassen lugger når den er kald, men fungerer greit så snart den er blitt varm, noen ide om hva som feiler?

Dette ble da mere en cd veksleren, men jeg går og irriterer meg over det,og håper noen kan guide meg på rett  vei, da jeg gjør det meste selv.

CD-veksleren kan tas ut og demonteres/åpnes for å få ut CDene;

- Ta ut treverk rundt girvelger (løft opp i forkant og trekk forover - vær forsiktig med plugger! Girknotten tas av ved å dreie låseringen en halv omdreining eller så (muligens mot klokken) for så å trekkes rett opp.

- Vipp opp askebeger/oppbevaringsrom og trekk ut - vær forsiktig med ledningene!

- Skru ut CD-veksleren og trekk rett ut - vær forsiktig med ledninger og fiberoptikk!

Dersom bilen har original alarm har du en eller to knapper for å deaktivere interiørsensor/bevegelsessensor i taklampen like ved speilfoten. Avhengig av hvilket land bilen er stilt inn på så skal den også pipe både ved låsing og åpning.

Parktronic-senorene kan ryke og forårsake feilkoder - er det en stasjonsvogn så er det mest sannsynlig de to ytterste sensorene bak som er problemet, er det en sedan kan det være hvor som helst. Hvilke(n) som er defekt kan enkelt leses ut med diagnoseapparatet hos Mercedes (eller andre som har dette).

Automatproblemer stammer oftest fra konverteren, disse er en svakhet på 211 og må ofte byttes - at du har lugging tyder på at din trenger ettersyn. For enkelt holder det å resette adapsjonsdataene i girkassestyringen (google dette for instrukser), andre igjen eliminerer problemet ved å flushe girkassen, og for enkelte må konverteren byttes. Det finnes visstnok ettermarkedskonvertere som er bedre.