Jump to content

Recommended Posts

Posted

Broderen har en s124 E250 diesel 1994mod, problemet er at sentrallåsen kun låser ved den dør han bruker nøgel på, baklugen låser heller ikke.

når han låser ved højre fremm dør ser man at der er respons på venstre side men ikke nokk til at låse.

håper der er nogen kloge svar på problemet.

Posted

Det sitter en pumpe til sentrallåsen under høyre baksete. Vipp opp baksetet, sett deg i det venstre, få noen til å låse, og hør etter om det er liv i pumpa.

Hvis den går, uten at det skjer noe, så er det vakuumlekkasje noe sted. Da er det barer å nappe av en og en av de 6 slangene (4 dører, tanklokk, bakluke). Hvis det ikke skjer noe, så er det en elektrisk feil noe sted.

Hvis jeg skulle sette en tier på mulig feil, så ville jeg satt den på lekkasje i låsen til tanklokket.

Posted

Det sitter en pumpe til sentrallåsen under høyre baksete. Vipp opp baksetet, sett deg i det venstre, få noen til å låse, og hør etter om det er liv i pumpa.

Hvis den går, uten at det skjer noe, så er det vakuumlekkasje noe sted. Da er det barer å nappe av en og en av de 6 slangene (4 dører, tanklokk, bakluke). Hvis det ikke skjer noe, så er det en elektrisk feil noe sted.

Hvis jeg skulle sette en tier på mulig feil, så ville jeg satt den på lekkasje i låsen til tanklokket.

Takker så mye Frode har bringt infoen vidre

• 1 year later...
Posted

Henger meg på og liver opp denne saken,,,,

På min bil går låsepinnene opp og ned gjentatte ganger ved låsing opp/igjen... Pluss at her om dagen når soltaket stod med tilt opp, gikk det plutselig igjen når jeg låste bilen (har skjedd en gang).

Sitter det noe "hjerne" noe sted som styrer sentrallåsen som kan skape disse pussighetene...