Jump to content

Levetid på forstilling C-klasse (casterstag-foringer)

Jeppe

Recommended Posts

Etter bare 1 år og 8 mnd begynte jeg å høre en liten ulyd fra forstilling ved rygging, og så antydning til skjev slitasje (ytterkant) på dekk foran. Fant ut nå at det er slitne casterstag-foringer i forstillingen som er problemet. Bilen er kjørt lite på dårlige veier, mesteparten av kjøringen har vært på gode motorveier.    Dessuten har den relativt lav vekt over forstilling, og original dekkdimensjon.

Er jeg krevende hvis jeg mener at dette problemet har kommet noe tidlig? På f.eks BMW er jo dette ting som gjerne byttes etter ti år og 200k km.

Greit at den har gått 125k km, men mtp bruksmønsteret synes jeg det er tidlig. Håper ikke dette er starten på en evig "forstillings-runddans" der det alltid er noe på ventelisten.

• 4 weeks later...

Den gode nyheten er at jeg fikk dette på garanti mot 30% kundeandel. Positivt overrasket mtp at vi snakker slitedeler i forstilling her...

Dog "oppdaget" verkstedet et nytt problem jeg aldri har sett noe til - software-feil i instrumenthus, noe som er et kjent problem fra 211-biler. 15k + arbeid...Det sier seg selv at jeg sa nei takk. Det bruker jeg heller på bensin og øl...

En software feil er vel ikke noe som kunden skal betale. En software oppgradering i form av en patch fra mercedes bør da være gratis. Skulle likt å sett hva som hadde skjedd hvis Microsoft begynte å ta betalt for oppgradering av f.eks Windows 7.. :shock: