Christian Ringnes Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hei jeg har en Merceses ML 270 CDI 2000 modell(W163) Jeg har så utrolig lyst på en kufanger på denne bilen. Jeg har krommede rør langs siden på bilen og jeg vil så gjerne komplettere med en kufanger foran og et bar ekstralys. Problemet er at det virker umulig å få tak i disse kufangerene. Og et enda større problem er visst å få bilen godkjent for dette. Er det mulig å få bilen godkjent med en sånn fanger i det hele tatt? Selv om den er original? Hva er konsekvensen ved å kjøre med en sånn kufanger uten å ha fått den godkjent? Om noen vet om noen som kjenner noen som har en sånn fanger så for guds skyld ta kontakt med meg! Har lett i måneder etter sånne fangere og vært i kontakt med motortrade får å få hjelp. Mail:christian.ringnes@agr.com Tlf: 91771585 På forhånd takk alle sammen... Er første gang jeg poster noe her så er litt spent på respons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hei og velkommen Tror du sliter endel her. Det ble skjerpet inn regler for slike for noen år siden. Selv om du finner en skal du ha dokumenter for å få den godkjent, noe jeg tror er umulig i dag. Enkleste er antagelig å bytte bil ... http://www.vegvesen.no/Sok?query=kufanger Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vebjorn92 Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ser ut til at bs selger kufanger.. http://www.bsbildeler.no/?s=car_specific&gno=826 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjernegrisen Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Papirer fra TUV på bøyla, samt at typegodkjenning er ok, så skulle det ikke være noe problem. Hadde selv kufanger på tidligere bil. Det du ikke skal regne med er å får det i vognkortet at den er godkjent, men so what, er ikke vanskelig å skru av/på mellom EU kontrollene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts