Jump to content

Ønske om å montere kufanger på W163

Christian Ringnes

Recommended Posts

Hei jeg har en Merceses ML 270 CDI 2000 modell(W163)

Jeg har så utrolig lyst på en kufanger på denne bilen. Jeg har krommede rør langs siden på bilen og jeg vil så gjerne komplettere med en kufanger foran og et bar ekstralys. Problemet er at det virker umulig å få tak i disse kufangerene. Og et enda større problem er visst å få bilen godkjent for dette.

Er det mulig å få bilen godkjent med en sånn fanger i det hele tatt? Selv om den er original?

Hva er konsekvensen ved å kjøre med en sånn kufanger uten å ha fått den godkjent?

Om noen vet om noen som kjenner noen som har en sånn fanger så for guds skyld ta kontakt med meg!

Har lett i måneder etter sånne fangere og vært i kontakt med motortrade får å få hjelp.

Mail:christian.ringnes@agr.com

Tlf: 91771585

På forhånd takk alle sammen... Er første gang jeg poster noe her så er litt spent på respons.

Mercedes_Benz_ML_W163_A_bar.jpg.8320c6417ff021d9ecbbdee1d3f79938.jpg

• 7 months later...

Papirer fra TUV på bøyla, samt at typegodkjenning er ok, så skulle det ikke være noe problem. Hadde selv kufanger på tidligere bil. Det du ikke skal regne med er å får det i vognkortet at den er godkjent, men so what, er ikke vanskelig å skru av/på mellom EU kontrollene  :D