Guest Anders MJ Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Hei! Har en 91' modell W124 E200 med noen problemer som har hopet seg opp etterhvert. Har prøvd å søke litt rundt på forumet her, men ikke funnet noe svar på dette. (Mulig jeg ikke har søkt så bra, så hvis noen har en tråd med samme problemstilling så si fra:) Bilen har gått 250'000 km. Problem A) Motoren blir alt for varm på tomgang. Vifta slår ikke inn selv om motoren blir aldri så varm, noe som har resultert i at den kokte for en stund siden. Har sjekket termostaten i varmt vann, den skal være OK. Har testet kontakten som sitter på føleren som sitter i motorblokka. Når jeg kortslutter starter vifta å gå. Trodde dette betydde at føleren var defekt, men har byttet den til en ny uten at det har hjulpet (den blir fortsatt varm og vifta slår ikke inn). Kjører med vifte kontinuerlig nå, noe som gjør at motoren går litt kaldt. Jeg må også etterfylle med frostvæske innimellom. dl.dropbox.com/u/13468816/bil/ventil.JPG Problem B) Sikringer som går. Dette problemet dukket opp ganske nylig. Legger ved et bilde som forklarer. dl.dropbox.com/u/13468816/bil/sikringer.JPG Kan disse ha noen sammenheng? Hvordan går jeg frem for å feilsøke dette? Si fra hvis det trengs mer utfyllende informasjon Håper på svar MVH Anders Quote
Guest Anders MJ Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Etter å ha lest litt videre, kan jeg jo legge til at ABS lyset i instrumentpanelet lyser fra tid til annen, i tillegg til at det lyser i varsellampen for at en pære har gått (selv om jeg ikke finner noen gåen pære). Kan dette ha noe med "OVP" å gjøre? Quote
T-boy Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Etter å ha lest litt videre, kan jeg jo legge til at ABS lyset i instrumentpanelet lyser fra tid til annen, i tillegg til at det lyser i varsellampen for at en pære har gått (selv om jeg ikke finner noen gåen pære). Kan dette ha noe med "OVP" å gjøre? Definitivt verdt en sjekk ihvertfall. Quote
Fredrik B Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Gå over jordinga å sjekk ALLE sikringer. Er vell sikring nr7 som går til vifta og diverse. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 sjekk om du har like pærer i hovedlys bak skal være 10w ikke 5w.. Quote
Recommended Posts