FrodeS Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Noen som har erfaring med dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyGun kal.45 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ikke personlig, men vet om flere som er meget godt fornøyd med disse dekkene. I tillegg så scorer de bra på de ulike dekktestene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Sier de noe om styrker/svakheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyGun kal.45 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Noen har nevnt at de opplever litt mer støy fra disse dekkene. Gjorde også et søk på verdensveven og ser det er flere som påstår det samme. Men hva som oppleves som støy / mer støy er vanskelig å si. "....Dekket med de jevneste egenskapene over hele registeret. Litt dårligere på snø og is enn de beste, men best på våt vei og snøslaps. Arctrac beviser at det er mulig med et dekk som fungerer bra både på is og våt vei. Dårligst er sidegrepet på snø. Rullemotstanden er middels." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Takker. For lat til å søke på verdensveven jeg, vettu De piggdekkene jeg har nå overrasker med lite støy. Uansett så er ikke det noe stort tema. Stereoanlegget spiller høyere allikevel Dyrt med pigg i 225/45-17. Disse koster 1398 / stk hos www.dekkonline.no . I tillegg kommer omlegging med 100,- pr. dekk. Gislaved Nordfrost 5 kan også være interessante. 1292,- pr. stk ink. frakt hos dekkonline.com. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyGun kal.45 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Takker. For lat til å søke på verdensveven jeg, vettu Bare si hva du vil vite så skal jeg søke det opp for deg :-) Syns også de var dyre i 17", men tror det kan være et godt valg. Ser at Gislaved Nordfrost 5 scorer også bra http://www.smartson.se/test/bil/gislaved-nordfrost-5.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts