Jump to content

Mitt SLC prosjekt

Odd Sigurd

Recommended Posts

rust.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Som dere ser,var det "litt"å ta fatt i

rustherogder.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Og jeg som aldri hadde sveisa eller gjort annet karoseri arbeid.puhh

gjennomrustvenstresbak.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Hjørna på bakvinduet var som flattbrød

img031j.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Men ble veldig fornøyd med jobben min der,spesiellt når gutta mine spurte hvor er skjøten henne da?;)

kogjekkfeste.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Nok å finne på ja

innsidenvenstresforan.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Mange vil nok si at det var en lost case med allt det rust,men følelsar for bilen er ikke alltid like kloke;)

img027gj.jpg

By oddkors at 2011-09-05

"Lakkeringen"ble faktisk ikke verst

img028f.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Chromelister var litt makkspiste også

makkspistvinduslist.jpg

By oddkors at 2011-09-05

Som vist på bildene,så er det nok å gjøre,har ikke fått i bakviduet enda og har en del innvendig som må gjøres.Trenger nye setebelter både bak og fremme da disse ikke returnerer godt nok ifølge EU konntrollen.Det er satt i ny motor,kjøpt fra Torbjørn(Flenstad Tekniske)sammen med gearkasse som følgte med.Er litt småjuksing men den starter og går bra når den er i det hjørna.Som noen av dere har sett så har jeg fjerna listene langs kanal og midt på dørene,er vel nå litt mer californien ratlook  :lol: på bilen nå,men jeg liker det,passer til den utrolig rå lyden av den,mangler den fremste lydpotta så masse rå V8 lyd i nabolaget nå,såjeg må være forsiktig etter kl20,for da har småbarn i nabolaget lagt seg,hehe,har allerede fått klage på litt rusing av motor ja

Hvis utgangspunktet blir for omfattende til å totalrestaurere, er vel dette en helt grei måte å gjøre det på? Dersom det viser seg at arbe du har lagt ned, holder og det er liv laga, kan du alltids få på blank lakk i frentiden. Men jeg syns jo det var litt bøllete med matt svart da  8)

Denna bilen er vel såpass gammel at du faktisk kan skru ut beltene bak?

www.kbo.no har en hel SLC stående som skal høgges hvis du kjapper deg.

Er vel ingen som demonterer sikkerhetsutstyr bare for det er lov?? :shock:

Ellers enig med Tommer'n at bilen ble ordentlig bøllete i matt sort. Artig og etterlengtet prosjekttråd!! Gleder meg til å følge tråden videre. Mere bilder trengs :D

Er det ikke slike senterkopper du mangler forresten??

http://www.ebay.de/itm/4-MB-Radzierdeckel-Barock-Fuchsfelgen-neu-original-/110736002163?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AMercedes-Benz%7CPlatform%3AW116&hash=item19c8614c73

Det jeg mener er at tilgangen på brukte deler, er ikke så stor på dissa. Så dersom han ikke skal ha noen bak, så er det vel ingen problem å ta ut selene bak, og montere evt senere når han finner noe til vettu pris? Bare for å bli kvitt det punktet på EU.

Forutsatt at bilen er gammel nok, mener jeg

Må innrømme at jeg vurderer å ta ut selene i gamle svarten framme.  Så, jo, det finns  :lol:

Det jeg mener er at tilgangen på brukte deler, er ikke så stor på dissa. Så dersom han ikke skal ha noen bak, så er det vel ingen problem å ta ut selene bak, og montere evt senere når han finner noe til vettu pris? Bare for å bli kvitt det punktet på EU.

Forutsatt at bilen er gammel nok, mener jeg

Må innrømme at jeg vurderer å ta ut selene i gamle svarten framme.  Så, jo, det finns  :lol:

Hvis det er lov,så har ikke jeg noe imot å ta dem ut bak,men jeg er ikke sikker på lovligheten og hvordan reglene er.Dette er en 1972mod og jeg mener årstallet gjelder det året den kom til Norge,ikke prod år.Men jeg har kanskje feil

Hvis utgangspunktet blir for omfattende til å totalrestaurere, er vel dette en helt grei måte å gjøre det på? Dersom det viser seg at arbe du har lagt ned, holder og det er liv laga, kan du alltids få på blank lakk i frentiden. Men jeg syns jo det var litt bøllete med matt svart da   8)

www.kbo.no har en hel SLC stående som skal høgges hvis du kjapper deg.

Etter en samtale med BT,så var det ikke krav til belter bak før 84mod,men selvfølgelig til å anbefale sa de jo.KBO hadde ikke noe jeg fant med 107 karosseri dessverre

:

107 Rat  :supz: Kongebil!

amg~aufkleber~alt.jpg

:D :D Ja,synes selv rat looken passa,hehe,har faktiskt lyst til å bygd ut hjulbuene slik rallybilen engang var,men det blir vel for drøyt.Mangler liksom noe nå,enten det er litt farge eller hjulbuer  8) 8) Dette blir jo aldri noen showcar,heller bruksbil nr2

:

107 Rat  :supz: Kongebil!

:D :D Ja,synes selv rat looken passa,hehe,har faktiskt lyst til å bygd ut hjulbuene slik rallybilen engang var,men det blir vel for drøyt.Mangler liksom noe nå,enten det er litt farge eller hjulbuer  8) 8) Dette blir jo aldri noen showcar,heller bruksbil nr2

http://www.slcracing.eu/en/

Denne gjengen selger plastikk skjermbredere (Pop and play  :lol:)

• 3 weeks later...

Er det noen som vet beste måten å få chromlisten rundt bakvinduet på plass?Var hos bilglass verksted for å sette inn ruta,ny pakning å det hele,men vi fikk ikke listene til å henge.Er jo ikke hver uke de har 40 år gamle biler å holde på med nå for tiden,må listene på før eller etter vinduet settes inn?Eller s var det en utrolig service,kjekke folk og jeg slapp å betale noe og de skulle prøve finne ut hvordan det skulle gjøres,men jeg stoler på at det er noen "ansvarfulle"her så kan teken på det  :lol:

Er det ikke en slik pølse i chromlista som skal stikke inn og låse selve vinduet da? Egentlig,

så skal vel denne på samtidig som vindu settes inn vel, forså å dra ut snora til slutt på gummien

fra innsiden. Ser for meg at den blir sabla bulkete og skjev om du døtter inn den til slutt. En ting

er å ta den først ut når vindu skal ut, men å sette den sist inn har jeg mine tvil om..

Er det ikke en slik pølse i chromlista som skal stikke inn og låse selve vinduet da? Egentlig,

så skal vel denne på samtidig som vindu settes inn vel, forså å dra ut snora til slutt på gummien

fra innsiden. Ser for meg at den blir sabla bulkete og skjev om du døtter inn den til slutt. En ting

er å ta den først ut når vindu skal ut, men å sette den sist inn har jeg mine tvil om..

Du har rett Syver,listene må på plass i pakningen før ruta settes i.Blir spennende å se om lista fremdeles vil inn,har fått seg noen slag og er vel kanskje blitt litt vridd,men går det så går det,eller ikke  8) 8) Skal prøve på onsdag,da hadde de tid,så skal jeg rappertere tilbake hvordan det går  :D

• 3 weeks later...

Var umulig å få på lista selv med vinduet ute.Listene ville ikke feste seg i pakningen samme hva som ble gjort,tror nok vi sønderslo den første gang vi prøvde så har ett tau nede i pakningen nå for å få press på den,så får vi se hva jeg gjør senere