Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Nettopp, er det noen her som vet hva et nytt overspenningsrelé til en 230E W124 koster? Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Nettopp' date=' er det noen her som vet hva et nytt overspenningsrelé til en 230E W124 koster? [/quote']Noe sånt som dette regner jeg med, her er mitt som ble byttet på 190'n i '98: http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projects/wi/cda/etpl?ETNR=A2015403745&from=query&etpl_lang=01 Da var forhandlerpris 944,- Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Nettopp' date=' er det noen her som vet hva et nytt overspenningsrelé til en 230E W124 koster? [/quote']Noe sånt som dette regner jeg med, her er mitt som ble byttet på 190'n i '98: http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projects/wi/cda/etpl?ETNR=A2015403745&from=query&etpl_lang=01 Da var forhandlerpris 944,- Å fytti rakkern Jaja... det var kanskje ikke SÅÅÅÅ ille Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Har 126 (280SE) overspenningsrelé? Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hvilket av disse skal jeg ha til min 230E? 000 540 6745 O RELÆ OVERSPÆNDING 1,00 395,00 kr. (493,75) 201 540 3745 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ AB 10,00 435,00 kr. (543,75) 201 540 0845 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ BIS 1,00 395,00 kr. (493,75) Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hvilket av disse skal jeg ha til min 230E? 000 540 6745 O RELÆ OVERSPÆNDING 1' date='00 395,00 kr. (493,75) 201 540 3745 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ AB 10,00 435,00 kr. (543,75) 201 540 0845 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ BIS 1,00 395,00 kr. (493,75)[/quote']Her ville det sikkert hjelpe med chassinr, men ut fra min EPC er det 201 540 3745 på 230E '90-'92 (samme som jeg fikk på 190'n)Du kan jo dra det ut og se om partnummeret står på? Selve releet ser ut noe sånt som dette: Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hvilket av disse skal jeg ha til min 230E? 000 540 6745 O RELÆ OVERSPÆNDING 1' date='00 395,00 kr. (493,75) 201 540 3745 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ AB 10,00 435,00 kr. (543,75) 201 540 0845 O RELÆ OVERSPÆNDING 124+ BIS 1,00 395,00 kr. (493,75)[/quote']Her ville det sikkert hjelpe med chassinr, men ut fra min EPC er det 201 540 3745 på 230E '90-'92 (samme som jeg fikk på 190'n)Du kan jo dra det ut og se om partnummeret står på? Selve releet ser ut noe sånt som dette: Skulle hatt en EPC gitt... Chassisnr: WDB1240231B084483 Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Chassisnr: WDB1240231B084483Jepp. Samma det, kommer opp med partnr 201 540 3045 replaced by 201 540 3745.Det er nok typen - bare ikke fakturer meg om jeg har tabba meg ut her. Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Chassisnr: WDB1240231B084483Jepp. Samma det' date=' kommer opp med partnr 201 540 3045 replaced by 201 540 3745.Det er nok typen - bare ikke fakturer meg om jeg har tabba meg ut her. [/quote'] Hehe, du skal slippe veldig billig unna Forresten, jeg ser at bensinpumperelé kalles både Fuel Pump Relay og Fuel Pump Cut-Off Relay. Er det noen forskjell på disse? Eller er det Cut-Off funksjonen som er årsaken til at reléet er så stort? Kan du sjekke nr på bensinpumperelé til bilen min også? Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Kan du sjekke nr på bensinpumperelé til bilen min også?Var akkurat kommet dit - det er http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?soegefelt=varenummer&find=0035452005Også samme som det som ble skifta på 190'n min i sommer... Om du synes det er dyrt kan jeg trøste deg med at min regning kom på 2874,- Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Kan du sjekke nr på bensinpumperelé til bilen min også?Var akkurat kommet dit - det er http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?soegefelt=varenummer&find=0035452005Også samme som det som ble skifta på 190'n min i sommer... Om du synes det er dyrt kan jeg trøste deg med at min regning kom på 2874' date='-[/quote'] Hva er forskjellen? 003 545 2005 RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 0 1.220,00 kr. (1.525,00) 003 545 2005 B RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 1,00 500,00 kr. (625,00) Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hva er forskjellen? 003 545 2005 RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 0 1.220' date='00 kr. (1.525,00) 003 545 2005 B RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 1,00 500,00 kr. (625,00)[/quote']Forskjellen er nytt fra produsent og gammelt (B=brukt), kanskje i samme stand som ditt. Quote
Guest MbTore Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hva er forskjellen? 003 545 2005 RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 0 1.220' date='00 kr. (1.525,00) 003 545 2005 B RELÆ BENZINP. 124+201+460AB 1,00 500,00 kr. (625,00)[/quote']Forskjellen er nytt fra produsent og gammelt (B=brukt), kanskje i samme stand som ditt. Ja, jeg så det akkurat nå Går litt tregt her Så det passer ikke fra 123 altså? Typen til kusina mi snakket om at han hadde fått tips fra BOS om å prøve å lodde bensinpumpereléet. Er det mulig å få noen suksess med det? Er det dårlig kontakt som er gjengangeren ved disse reléene? Quote
Guest 300TDT Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Så det passer ikke fra 123 altså? Typen til kusina mi snakket om at han hadde fått tips fra BOS om å prøve å lodde bensinpumpereléet. Er det mulig å få noen suksess med det? Er det dårlig kontakt som er gjengangeren ved disse reléene?Aner ikke. Har enda mindre peiling på bensinbiler enn dieselbiler og elektrisk minimekanikk som et rele gidder jeg ikke åpne engang - av og til har jeg faktisk vett til å vite hvor grensen går. Andre ganger derimot... Quote
Guest Jørn-Flemming Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Har 126 (280SE) overspenningsrelé?Hvis du har ABS eller airbag så bør/skal den ha det. Men det er jo bare å åpne panseret - reléet er festet på torpedoen rett foran føreren (hvis du har en venstrerattet bil altså ) Quote
Guest Jørn-Flemming Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Typen til kusina mi snakket om at han hadde fått tips fra BOS om å prøve å lodde bensinpumpereléet. Er det mulig å få noen suksess med det? Er det dårlig kontakt som er gjengangeren ved disse reléene?Bensinpumpereléene kan ofte reddes en stund ved å gå over alle loddepunktene med en loddebolt. Det er mulig å reparere overspenningsvernreléet også - ofte er det "bare" korroderte kontakter/sprukne loddinger som er årsaken. Men det er litt lett å ødelegge det når det åpnes. Quote
Guest MbTore Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Har hverken ABS eller airbag på 280'n så da har vel ikke den det. Får ta en titt på reléene i kveld. Var egentlig nær på å bli ferdigutdannet serviceelektroniker, så jeg burde vel klare å kontrollere reléene uten å ødelegge dem fullstendig... Quote
Guest MbTore Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Har oppe bensinpumpereléet nå. Tror jaggu noen har vært inni det før jeg, for den blanke silikonen (er vel noe sånt) som er rundt kanten på lokket (rundt tilkoblingspinnene) er skrapet av Ser at det er irr på et par av de største loddingene inni. Får vel prøve å lodde om de og se om det hjelper Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.