Roger H. Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Skulle på en langtur og tanket fullt opp, reagerte litt på at det kom mye diesel i returrøret oppe i påfyllinga. Underveis blir jeg klar over at tankmåleren ikke henger helt med, med et forbruk på noe over 1/4 tank var nok litt lite på snart 60 mil.. Når jeg skal fylle neste gang, så er det skikkelig vanskelig å få på diesel, det flommer opp og kommer i returrøret. Brukte snart 15min og måtte true nedpå dieseln... Hva fanden er det som plager den? Kan det være noe lufting som er tett? Kan det påvirke tankmåleren? Quote
Roger H. Posted September 4, 2011 Author Posted September 4, 2011 Hmm, ja- dette må sjekkes.... Quote
viper Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Hvis det er samme som på 124 så sitter det en ventil på luftinga, for å holde litt undertrykk. Er det mye vakum når du åpner lokket? Quote
Roger H. Posted September 18, 2011 Author Posted September 18, 2011 Denne var det som ikke fungerte lenger.... En ventil på luftinga ja... Quote
viper Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Som sagt, dette er ikke uvanlig. Kan fort bli noen dramatiske lyder når tanken "imploderer". Quote
Roger H. Posted September 18, 2011 Author Posted September 18, 2011 Kan fort bli noen dramatiske lyder når tanken "imploderer". Hørte heldigvis ingenting, håper og troor det gikk bra..... Quote
LuckyDuck Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Hvis det er samme som på 124 så sitter det en ventil på luftinga, for å holde litt undertrykk. Er det mye vakum når du åpner lokket? Hvor sitter denne ventilen på 124 sier du? Quote
viper Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Hvis det er samme som på 124 så sitter det en ventil på luftinga, for å holde litt undertrykk. Er det mye vakum når du åpner lokket? Hvor sitter denne ventilen på 124 sier du? På luftinga Quote
Recommended Posts