Jump to content

Benz 86`s sin Mercedes G350TD, 1995 mod. W463

Benz86

Recommended Posts

Heisann :)

Har lenge hatt lyst på Geländewagen. En kompis av min far hadde en 95 mod G350td. Etter litt frem og tilbake fikk jeg kjøpe bilen av han :)  Det er tatt karosseri bytte på denne bilen. Det er kun platen på torpedoveggen som er overflyttet fra den orginale 1980 mod. 280GE`n. Dette ble gjort 1997. Alt står i vognkort :)

Bilen har vel det meste av utstyr som var tilgjengelig i 1995, 9 seter, skinn, elektriske stoler forran med varme, el. vindu forran og bak, AC, cruise kontroll,webasto,oppvarmet frontrute osv.

Bilen har gått litt over 300.000. km. Forrige eier har overhalt både motor og gir. Er litt som må gjøres med karrosseriet, men ett greit utgangspunkt :) Er veldig fornøyd med bilen :)

Beklager dem dårlige mobil bildene. Skal prøve å få tatt noen bedre snart :)

IMAG0298.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0300.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0321.jpg

IMAG0160.jpg

IMAG0166.jpg

IMAG0167.jpg

• 2 years later...

Heisann :-)

Kansje på tide med en oppdatering her :-) Bilen var i utgangspunktet ganske bra, men begynte å få noen rustbobler på kjente plasser. Jeg måtte ta ett valg om jeg bare skulle fortsette å bruke bilen eller ta en oppshining av bilen. Valget falt på hellakkering i Latvia. Hadde først tenkt å bare få fjernet det som var av rust å få den lakkert, men det ble mye mer :-) I Latvia fikk jeg lakkert bilen, understellsbehandlet, nye dørtrekk, nytrekt ratt, skiftet støtdempere og bremser bak, skifting av foringer i understell, overhaling av dieselpumpe, interiørrens, toning av ruter, ny frontrute, pulverlakkering av felger, og mye mer... Er veldig fornøyd med resultatet :-)

Min far har en MB 190 som også skulle restaureres, så den tok dem også i Latvia :-)

Her er ett bilde der dem har lastet opp 190`n og klar for hjemturen.

image-1.jpg

Her er ett bilde etter den kom hjem (kufanger ikke montert)

image.jpg

Flere bilder kommer når jeg får tid til å ta noen :-)

Har masse bilder av hele prosjektet i Latvia.

• 1 year later...

Takk for fine kommentarer :-)

20150227_075825.jpg

20150227_075848.jpg

20150227_075900.jpg

20150227_075940.jpg

20150227_080136.jpg

20150227_080150.jpg

( beklager dårlige mobilbilder)

Noen her som vet hvor jeg får kjøpt Mercedes Benz merket som skal sitte på reservehjulsdekselet? Hvite blinklys forran skal også handles inn :-)

Bilen blir ikke brukt på vinterstid. Kansje litt rart å ikke bruke denne på vinter`n, men vil spare den :-) Må si meg veldig fornøyd med den etter renoveringen :-)

Di siste bildene, er det slik den er i dag?

Hopper jo 1 1/2år mellom di siste 2 postene.

Sinnsykt rå maskin, hvilken motor står i den?

Ja det er slik den er i dag :-)

Det sitter en 350 turbo diesel i den.

Har du prøvd om det er samme diameter på hullet i reservedekselet som det er på vanlige MB-felger?

Litt usikker på om jeg forstod hva du mente, men tenkte du på navkoppen fra vanlig mb felg? skal se om jeg finner bilde av slik det skal være.

350td ja det står jo i første post, gikk litt fort. Du har ikke noe problem med å trekke vogn med den motoren.

Legg gjerne ut flere bilder av interiøret og motor.

Forresten: kan jeg spør hva du gjør med 230/8 på det ene bildet? 

Restaurerings prosjekt?

350td ja det står jo i første post, gikk litt fort. Du har ikke noe problem med å trekke vogn med den motoren.

Legg gjerne ut flere bilder av interiøret og motor.

Forresten: kan jeg spør hva du gjør med 230/8 på det ene bildet? 

Restaurerings prosjekt?

Ingen problem med å trekke vogn nei. Blir selvfølgelig ikke noe racer, men funker helt greit.

Flere bilder kommer neste gang jeg tar den ut :-)

230'n er ett restaureringsprosjekt ja. Har stått i en garasje siden begynnelsen av 90 tallet. Jeg ble oppringt av en kompis som kjente til bilen. Eieren ville kvitte seg med den, så da var det bare å hekte på biltralla :-)

Den var skikkelig flott!

Når det gjelder deksel for reservehjulet, har du prøvd ebay?

Jeg fikk tak i div til min Geländewagen der til en fornuftig penge  :? :lol:

Takk for det :-) har sjekket tidligere på ebay, men er en stund siden nå. Får ta en lete runde igjen :-)