Benz86 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Heisann Har lenge hatt lyst på Geländewagen. En kompis av min far hadde en 95 mod G350td. Etter litt frem og tilbake fikk jeg kjøpe bilen av han Det er tatt karosseri bytte på denne bilen. Det er kun platen på torpedoveggen som er overflyttet fra den orginale 1980 mod. 280GE`n. Dette ble gjort 1997. Alt står i vognkort Bilen har vel det meste av utstyr som var tilgjengelig i 1995, 9 seter, skinn, elektriske stoler forran med varme, el. vindu forran og bak, AC, cruise kontroll,webasto,oppvarmet frontrute osv. Bilen har gått litt over 300.000. km. Forrige eier har overhalt både motor og gir. Er litt som må gjøres med karrosseriet, men ett greit utgangspunkt Er veldig fornøyd med bilen Beklager dem dårlige mobil bildene. Skal prøve å få tatt noen bedre snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 gratulere med stili vogn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders' Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Gratla! Den va rå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Ja ,gratla med kjempebil,så jo veldig bra ut på bildene,både utvendig og innvendigt da 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Gratulerer så mye med ny bil Også så fin farge a gett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Takk for det Noen her som vet hvor jeg kan skaffe nytt glass til speilet på førersiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Aner ikke, leter etter speilglass selv endog til andre siden . Gi en lyd om du får et godt forslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Heisann Kansje på tide med en oppdatering her Bilen var i utgangspunktet ganske bra, men begynte å få noen rustbobler på kjente plasser. Jeg måtte ta ett valg om jeg bare skulle fortsette å bruke bilen eller ta en oppshining av bilen. Valget falt på hellakkering i Latvia. Hadde først tenkt å bare få fjernet det som var av rust å få den lakkert, men det ble mye mer I Latvia fikk jeg lakkert bilen, understellsbehandlet, nye dørtrekk, nytrekt ratt, skiftet støtdempere og bremser bak, skifting av foringer i understell, overhaling av dieselpumpe, interiørrens, toning av ruter, ny frontrute, pulverlakkering av felger, og mye mer... Er veldig fornøyd med resultatet Min far har en MB 190 som også skulle restaureres, så den tok dem også i Latvia Her er ett bilde der dem har lastet opp 190`n og klar for hjemturen. Her er ett bilde etter den kom hjem (kufanger ikke montert) Flere bilder kommer når jeg får tid til å ta noen Har masse bilder av hele prosjektet i Latvia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Fint å kunne ta to fluer i en smekk da! Ser veldig bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Gratulerer med en VIRKELIG pen Gelenderwagen!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexanderst Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Gøy og se en slik Gelenderwagen som er i god stand Flott farge var det også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Takk for fine kommentarer ( beklager dårlige mobilbilder) Noen her som vet hvor jeg får kjøpt Mercedes Benz merket som skal sitte på reservehjulsdekselet? Hvite blinklys forran skal også handles inn Bilen blir ikke brukt på vinterstid. Kansje litt rart å ikke bruke denne på vinter`n, men vil spare den Må si meg veldig fornøyd med den etter renoveringen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Skei Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Rått Rått Rått Driver å lurer selv på å skaffe meg g-wagen igjen. Selge ml`n først.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Di siste bildene, er det slik den er i dag? Hopper jo 1 1/2år mellom di siste 2 postene. Sinnsykt rå maskin, hvilken motor står i den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Di siste bildene, er det slik den er i dag? Hopper jo 1 1/2år mellom di siste 2 postene. Sinnsykt rå maskin, hvilken motor står i den? Ja det er slik den er i dag Det sitter en 350 turbo diesel i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Noen bilder fra i sommer Henting av 230/8 Klar for ferie tur til Lofoten Ute på tur med en gammel Hobby bak Denne blir å henge bak G`n i sommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Har du prøvd om det er samme diameter på hullet i reservedekselet som det er på vanlige MB-felger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Har du prøvd om det er samme diameter på hullet i reservedekselet som det er på vanlige MB-felger? Litt usikker på om jeg forstod hva du mente, men tenkte du på navkoppen fra vanlig mb felg? skal se om jeg finner bilde av slik det skal være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jeg vet det er et sånt ovalt mercedesskilt i nedsenkinga, men det jeg tenkte var at ikke alle trenger å væra like Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 350td ja det står jo i første post, gikk litt fort. Du har ikke noe problem med å trekke vogn med den motoren. Legg gjerne ut flere bilder av interiøret og motor. Forresten: kan jeg spør hva du gjør med 230/8 på det ene bildet? Restaurerings prosjekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Jeg vet det er et sånt ovalt mercedesskilt i nedsenkinga, men det jeg tenkte var at ikke alle trenger å væra like Hehe Sant nok Skal teste det ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 350td ja det står jo i første post, gikk litt fort. Du har ikke noe problem med å trekke vogn med den motoren. Legg gjerne ut flere bilder av interiøret og motor. Forresten: kan jeg spør hva du gjør med 230/8 på det ene bildet? Restaurerings prosjekt? Ingen problem med å trekke vogn nei. Blir selvfølgelig ikke noe racer, men funker helt greit. Flere bilder kommer neste gang jeg tar den ut 230'n er ett restaureringsprosjekt ja. Har stått i en garasje siden begynnelsen av 90 tallet. Jeg ble oppringt av en kompis som kjente til bilen. Eieren ville kvitte seg med den, så da var det bare å hekte på biltralla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Den var skikkelig flott! Når det gjelder deksel for reservehjulet, har du prøvd ebay? Jeg fikk tak i div til min Geländewagen der til en fornuftig penge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted March 4, 2015 Author Share Posted March 4, 2015 Den var skikkelig flott! Når det gjelder deksel for reservehjulet, har du prøvd ebay? Jeg fikk tak i div til min Geländewagen der til en fornuftig penge Takk for det har sjekket tidligere på ebay, men er en stund siden nå. Får ta en lete runde igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Du kan prøve han her... Han vet vet hva han skal ha, men du kan jo sjekke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts