Jump to content

W211 - Speedtronic - visit workshop

Gissmo

Recommended Posts

har en E 270CDI 2003 modell. 225.000km. I følge forrige eier så var the en tuningsboks på bilen, noe jeg aldri fant. Monterte for 4 år siden en DTE-boks. Synes bilen jukset ltt under pådrag før boksen og også etter at boksen ble montert. Bygynte å stille litt på boksen (+10%) og etter kort tid da kom feilmelding opp. Og bilen går i nødprogram og må stoppes og startes igjen. Dette vedvarer helt til boksen fjernes og det har gått noen kjøreturer. Kan så sette inn boksen igjen. Slik har status vært i 3 år, BOS mente problemet kunne være en ventil i bakkant av montoren (noe med eksosen å gjøre), så denne ble byttet for tre år siden, uten noe hjelp. Nå før sommeren så var problemet økende og boksen ble fjernet. Status nå er at feilen kommer stort sett vær gang jeg cruiser i over 90km/h. Den kan komme med engang -eller etter 30 min! Bilen går godt. men soter en del. Jeg tror at jeg har montert en chip-boks på en bil som har vært chippet. Når BOS leser av koder så får jeg beskjed om at det er mange der og disse går ut på kommunikasjon med de forskjellige boksene er feil. Har ingen andre feilmeldinger. Når jeg sist snakket med mekanikeren så sa han at det ikke fantes en feilmelding som het det jeg sa, men at det måtte være Distronic (NB - det er Distronic på bilen). Men jeg har ved en tidligere anledning kjørt rett til verkstedet for å fremvise feilkoden. Hvis jeg googler feilmelding, så kommer det opp på andre forum at det er andre som har hatt samme problemet. Jeg er ingen bilmekaniker, slik at jeg forstod ikke hva som var løsningen.

Noen som kan hjelpe eller som kan tipse om et verksted som kan hjelpe!