Jump to content

Erlend sin s123 300tdt


Erlend

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fikset litt for deg jeg :) Tror du brukte feil URL på det øverste bildet først.

 

Fin bil, godt å se en 123 uten hjulbuelister. :)

 

Flott takk for det :)

Ja dei listene stod på når jeg kjøpte bilen men jeg tok dei av etter ei uke :P,kunne ikke rust lister :D

Turbodiesel er fett  8)  Ser utrolig bra ut for rust også. Noe planer for denne?

Jo jeg har planer men jeg må få den EU godkjent først :D pluss at jeg har et par problem med noe lys som ikke virker og en sikring som ryker hele tiden.Men jeg har jo en plan at jeg vil heve!!den med heavy duty fjærer og få heim 15"stålfelger med all terran dekk 8).Det hadde vært tøft :D og til info så skal dei ekstra lysa bort!!Dei viker ikke heller!

Dette er tøffe biler :) Ser ut som du har ett godt utgangspunkt også :D Noen planer for restaurering ?

Ja jeg hadde tenkt å gjøre det men jeg må vente et par år til det er derfor jeg driver med "brannslukking" av rust som du kan se på bilden siden lakken ikke er helt lik alle plasser,fks rundt tanklokk og fører dør.Det er og noe rust under pakningen på frontruta vet jeg men det får jeg ta når jeg har tid.Måtte sveise litt og her før sommeren og da skulle jeg hatt nye gummi plugger til disse hullene til kanalene.Men restaurering kommer nok. 8) Men treng en del dollar til det....

Link to comment
Share on other sites

Hei nå er jeg en lettet mann Merca gikk gjennom Eu kontroll med kun tre 1 feil på lys.Snakket med mekanikeren og han sa at det var ingenting å utsette på bilen  :D men han fikset en kortslutting som gjorde at sikring til kupe lys og klokke røyk hele tiden så justerte han den ene døra..

Link to comment
Share on other sites

Ja nå tror jeg jammen at kassen slurer litt på gira og :( er det noen som et hva det koster å utbedre?

Det er når jeg akselererer og når den kommer rundt 60km/t da begynner det,nesten som den "holder" igjen farten :?

Visst det er noen som vet noe om dette så takker jeg for svar :D

 

Erlend

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja nå er det ei stund siden sist jeg skrev noe her,mye har vel egentlig ikke skjedd utenom at jeg fikk byttet bremseskjold ,calipper bak på høyre side og fotbrekk sko siden dei som stod der var.....vel hva skal man si....godt brukte 8) og at jeg nylig har byttet gummi  ringene i den gummi slangen som går fra luft filter til turbo p.g.a olje som seig ut ved turbo,som jeg og egentlig skulle ha fikset eller skiftet siden det er slark i akslingen.

Har og handlet inn filter til automat pluss pakning,bunnpanne med ny plugg og pakning,dysespisser som og skal skiftes når jeg føler for det.

Og her der det noen bilder:

ztO2X.jpg

Vel ja kjøpte rackdamper bolt og :lol:

YOHC.jpg

 

yF3e4.jpg

 

BfZgr.jpg

 

8GTWt.jpg

 

qXvwy.jpg

 

AbDR7.jpg

 

AXw0H.jpg

 

T3CoR.jpg

Litt slitt!

kieln.jpg

 

aMESu.jpg

 

kxOwE.jpg

 

gR98E.jpg

 

Dei ble noe store men da ser man iallfall hva det er 8)

 

IMG_6482.thumb.JPG.256e1633ee2b03c12dc12051ad2ca47f.JPG

Link to comment
Share on other sites

Absolutt!! :supz:

Jeg sprayet og inn bremseskjold og calipper med hammer lakk slik at det ikke blir så stygt og svart farge selvsagt :P

Jeg har enda ikke sjekket venstre siden siden den fungerer på brekket men jeg tror nok jeg må skifte bremse slange på høyre siden for det gjorde jeg ikke,føler kansje  at ikke bremsen tar så mye som jeg synest den burde?

Link to comment
Share on other sites

bytt på begge sider du Erlend når du først holder på,husk å stramme opp handbrekkskoene med strammeskruen når du har sjiva på da,du kommer til gjenom ene skrue hullene til hjulboltene,stram til hjulet sitterfast,åså et hakk tilbake. gjør likens på begge sider,da skal brekket sitte på 2 hakk..som du sikkert ser på calipterne mine så har jeg også lakkert de rødt,(AMG) farge så  det er ordentlig gjort.. 8)

 

mvh Geir

Link to comment
Share on other sites

Det er calipperen som jeg ikke synest tar så godt jeg vil den skal ta selv om jeg har luftet så det holder så tar den ikke skikkelig.Jeg testet med en tusj :D tegnet noen streker på skiva og kjørte noen dager men dei viste enda jeg hadde kjørt noen turer,så  da tenkte jeg at det er kansje noe med bremse slangen ? Den gamle calipperen var jo fast rustet så den har jo ikke fungert på ei stund så da tenke jeg kansje at det er slangen sin feil.Bare en tanke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...