Erlend Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Dette var da bilen min som jeg har hatt i ca 1 år nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Vel litt små var dei visst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Ja, dem var små, prøv å se om du kan få det til noe bedre med denne siden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Nå får vi se da..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Nå får vi se da...... Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Fikset litt for deg jeg Tror du brukte feil URL på det øverste bildet først. Fin bil, godt å se en 123 uten hjulbuelister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Turbodiesel er fett Ser utrolig bra ut for rust også. Noe planer for denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Kristian Steineide Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Dette er tøffe biler Ser ut som du har ett godt utgangspunkt også Noen planer for restaurering ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Fikset litt for deg jeg Tror du brukte feil URL på det øverste bildet først. Fin bil, godt å se en 123 uten hjulbuelister. Flott takk for det Ja dei listene stod på når jeg kjøpte bilen men jeg tok dei av etter ei uke ,kunne ikke rust lister Turbodiesel er fett Ser utrolig bra ut for rust også. Noe planer for denne? Jo jeg har planer men jeg må få den EU godkjent først pluss at jeg har et par problem med noe lys som ikke virker og en sikring som ryker hele tiden.Men jeg har jo en plan at jeg vil heve!!den med heavy duty fjærer og få heim 15"stålfelger med all terran dekk .Det hadde vært tøft og til info så skal dei ekstra lysa bort!!Dei viker ikke heller! Dette er tøffe biler Ser ut som du har ett godt utgangspunkt også Noen planer for restaurering ? Ja jeg hadde tenkt å gjøre det men jeg må vente et par år til det er derfor jeg driver med "brannslukking" av rust som du kan se på bilden siden lakken ikke er helt lik alle plasser,fks rundt tanklokk og fører dør.Det er og noe rust under pakningen på frontruta vet jeg men det får jeg ta når jeg har tid.Måtte sveise litt og her før sommeren og da skulle jeg hatt nye gummi plugger til disse hullene til kanalene.Men restaurering kommer nok. Men treng en del dollar til det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Skal bli interessant å følge med på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 fin bil Erlend.. 1985 turbodiesel dette også..hehe.. 123 MAFIA.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 8, 2011 Author Share Posted September 8, 2011 Hei nå er jeg en lettet mann Merca gikk gjennom Eu kontroll med kun tre 1 feil på lys.Snakket med mekanikeren og han sa at det var ingenting å utsette på bilen men han fikset en kortslutting som gjorde at sikring til kupe lys og klokke røyk hele tiden så justerte han den ene døra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 flere bilder ønskes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Veldig fin bil ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 Ja må vel ta litt bilder en dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Godt vi blir beriket med enda flere 300tdt i klubben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Ja nå tror jeg jammen at kassen slurer litt på gira og er det noen som et hva det koster å utbedre? Det er når jeg akselererer og når den kommer rundt 60km/t da begynner det,nesten som den "holder" igjen farten Visst det er noen som vet noe om dette så takker jeg for svar Erlend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 har du byttet olje å filter på Automatkassa da Erlend? du kan også stramme opp Qick down wier'n også.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Ja nå er det ei stund siden sist jeg skrev noe her,mye har vel egentlig ikke skjedd utenom at jeg fikk byttet bremseskjold ,calipper bak på høyre side og fotbrekk sko siden dei som stod der var.....vel hva skal man si....godt brukte og at jeg nylig har byttet gummi ringene i den gummi slangen som går fra luft filter til turbo p.g.a olje som seig ut ved turbo,som jeg og egentlig skulle ha fikset eller skiftet siden det er slark i akslingen. Har og handlet inn filter til automat pluss pakning,bunnpanne med ny plugg og pakning,dysespisser som og skal skiftes når jeg føler for det. Og her der det noen bilder: Vel ja kjøpte rackdamper bolt og Litt slitt! Dei ble noe store men da ser man iallfall hva det er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 har du byttet olje å filter på Automatkassa da Erlend? du kan også stramme opp Qick down wier'n også.. Nei men jeg har justert litt på waier til Cick down kom seg en del det ja . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 det er bra Erlend. jeg byttet også sjiver å klosser og sko på min å de gammle sjivene så likens ut som dine bak.. det er jo noen som bare kjører og kjører på årsvis å gjør ikke noe vedlikehold.. det er absolutt tragisk.. Bra at sånne som oss i 123 MFIA tar vare på disse skutene.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Absolutt!! Jeg sprayet og inn bremseskjold og calipper med hammer lakk slik at det ikke blir så stygt og svart farge selvsagt Jeg har enda ikke sjekket venstre siden siden den fungerer på brekket men jeg tror nok jeg må skifte bremse slange på høyre siden for det gjorde jeg ikke,føler kansje at ikke bremsen tar så mye som jeg synest den burde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 bytt på begge sider du Erlend når du først holder på,husk å stramme opp handbrekkskoene med strammeskruen når du har sjiva på da,du kommer til gjenom ene skrue hullene til hjulboltene,stram til hjulet sitterfast,åså et hakk tilbake. gjør likens på begge sider,da skal brekket sitte på 2 hakk..som du sikkert ser på calipterne mine så har jeg også lakkert de rødt,(AMG) farge så det er ordentlig gjort.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Det er calipperen som jeg ikke synest tar så godt jeg vil den skal ta selv om jeg har luftet så det holder så tar den ikke skikkelig.Jeg testet med en tusj tegnet noen streker på skiva og kjørte noen dager men dei viste enda jeg hadde kjørt noen turer,så da tenkte jeg at det er kansje noe med bremse slangen ? Den gamle calipperen var jo fast rustet så den har jo ikke fungert på ei stund så da tenke jeg kansje at det er slangen sin feil.Bare en tanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Masse godeler her Godt for alt som er gjort! Det er lenge til nestegang har du først byttet noe på 123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.