Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da var høstensdugnad i dalen igang for alvor.

Kommune-arbeider-tendensen er til stede for fullt

her et dårlig representativt bilde hvor Torstein prøver å skremme liv i liften, mens alle andre står å heier/ser på.

Foto007.jpg

Korte stiger stopper ikke koffeindrevne durasell kaniner, Bernt formelig spretter opp på taket mens formannen kaster høyttrykkspyleren etter :)

Foto008.jpg

Torstein kjører skikkelig cowboy stil i bondesamfunnet innenfor Sviland

Foto010.jpg

Foto011.jpg

Høyttrykkspyling gjør susen her :)

Det gjorde forsåvidt zalo, vann og piasavakost, men det var litt skralt med real muskel kraft på en lørdag.

Foto009.jpg

Posted

ahh, skulle hatt litt meir info ute på forumet om kva tid dykk hadde planlagd dugnaden. Eller er det bare eg som ikkje har fulgt med?

Kunne godt tenkt meg å våre med å hjelpt til med noko for fellesskapet i alle fall :)

Posted

ahh, skulle hatt litt meir info ute på forumet om kva tid dykk hadde planlagd dugnaden. Eller er det bare eg som ikkje har fulgt med?

Kunne godt tenkt meg å våre med å hjelpt til med noko for fellesskapet i alle fall :)

Det er vel strengt tatt en oppgave for de som er med på å bruke bygget(andelseigere), men jeg ser ikke hindringer for at alle picassoer som vil kan få komme å være med å male bygget når vi skal til med dette.

Frode, vår alles kjære formann kommer sikkert øyestraks med litt info om slike ting ?

Det var ett innledende spørsmål, Frode. Fyr løs  :D

Posted

Knall bilder Roy!

Solid oppmøte og megainnsats fra heile gjengen. Vi startet som planlagt i ni tiden og de siste forlot åstedet rundt 18:00.

Frode hadde som vanlig full kontroll på gjengen og oppgavene, ørti kaffipauser og selvfølgelig pølsegrillingå.

Kan trygt si at pistol-grepet henger litt igjen i hånden.........

Posted
Kom dåkk i mål? Fekk dåkk noge hjelp av 560èn?

Me kom i mål ja, nå er bygget rengjort, fantastisk jobb alle sammen..!!.. :P

560`en måtte trø til for å få opp liften til 2 etg...det klarte den uten problemer...fantastisk bil det der... 8)

Vi var 9 personer som stilte opp kl 0900 lørdags morgen, og i løpet av 9 timer, "møe" kaffi, grilling og masse "lott og løye" så var bygget regnjort og klart til maling/grunning.

Vi fikk også tatt bakken, så nå klarer til og med Johnny den bakken der..... :lol:

Har gitt beskjed til eierne om at de må pusse i et par plasser og er blitt lovet det i løpet av uka.

De kommer innom på mandag(i morgen) med maling og utstyr så vi får ta en prat med dem da om det videre løpet... :P

Når det gjelder neste dugnad så må været være med oss, derfor blir det mer eller mindre på sparket, men vi har satt opp neste helg (9-11) og helgen etter (16-18) til maling.

Håper på en lørdag også her og at vi får gjort alt i løpet av en dag.

Får vi like mange som deltar på malingsdugnaden som det var på rengjøringsdugnaden så er dette unnagjort i løpet at noen få timer... :P

Så det blir sånn at vi ser an været på torsdag/fredag, blir det meldt fint vær så bestiller jeg lift og legger ut info her på forumet og på mail til andelseierne.

Blir det meldt regn så tar vi helgen etterpå....osv, osv.....

Uansett, det er en opplevelse bare å være tilstede når stavangeravdelingen er på dugnad... 8)

Så alle som har tid og anledning offordres til å ta på arbeidsklær å stikke innom, om bare for et par timer slik at dette kan bli ferdig så raskt å smertefritt som mulig.... 8) :P

Posted

Kommer nok til å se alle værfenomener som er mulig på værmeldinga denne uka, så ikke ta noe for gitt før vi ser fredag morgen og hva som meldes da..... i dag har de meldt masse regn hele uka...skal bli morsomt å se hva de melder i morgen... :lol:

Posted

i dag ble det fint vær gitt...litt sol faktisk..... regnet kommer ikke før i morgen nå plutselig...fantaskisk værmelding vi har.... :lol:

Skal bli morro å se i morgen.. :P

• 2 weeks later...
Posted

Sist lørdag var det meldt regn og det ble fint vær, når har de meldt veldig lite regn, og det skal ikke begynne å regne før utpå ettermiddagen.............. så vi prøve å male litt.... :lol:

Oppmøte lørdag morgen kl 0900 og vi holder på til ca kl 1500, grillen fyres opp kl 1137 så ta med grillmat.!!.... 8)

Posted

Skal si folk kan mye annet enn å drikke kaffe og justere ventiler i Noredalsveien 188 :)

Vi kan også grille :)

Foto046.jpg

Foto043.jpg

Også kan vi male, vi kan ihvertfall late som :)

Foto044.jpg

Men det ble mye bedre enn det var tidligere i sommer :D

Foto047.jpg

bah, eg må nokk melde pass då.

Skal på sauesanking in Setesdalen så blir vekke heile helga.

Spar litt igjen til meg då :)

Slapp av lille venn, vi har passa på å ikke male hele bygget før du er ferdig med å jage sauer :) Så det blir nok fort en liten økt til :)

Posted

Formann Frode leder an og styrer gjengen i arbeid, pause og grilling  :D

Bygget blir meget bra ja!

Alltid kjekt å være med på dugnad med denne gjengen.

Arbeidet blir bare kos innimellom alt det sosiale  :D

Posted

Dette kom litt brått på, jeg har ihvertfall formiddagen opptatt. Dukker jeg opp, må det bli en gang etter 12..

Då kan eg vere vikar for deg om morgonen :)

Eg må gå litt før 1 for å komme meg på arbeid.