LuckyDuck Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Da var høstensdugnad i dalen igang for alvor. Kommune-arbeider-tendensen er til stede for fullt her et dårlig representativt bilde hvor Torstein prøver å skremme liv i liften, mens alle andre står å heier/ser på. Korte stiger stopper ikke koffeindrevne durasell kaniner, Bernt formelig spretter opp på taket mens formannen kaster høyttrykkspyleren etter Torstein kjører skikkelig cowboy stil i bondesamfunnet innenfor Sviland Høyttrykkspyling gjør susen her Det gjorde forsåvidt zalo, vann og piasavakost, men det var litt skralt med real muskel kraft på en lørdag. Quote
Tor Inge Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 ahh, skulle hatt litt meir info ute på forumet om kva tid dykk hadde planlagd dugnaden. Eller er det bare eg som ikkje har fulgt med? Kunne godt tenkt meg å våre med å hjelpt til med noko for fellesskapet i alle fall Quote
LuckyDuck Posted September 3, 2011 Author Posted September 3, 2011 ahh, skulle hatt litt meir info ute på forumet om kva tid dykk hadde planlagd dugnaden. Eller er det bare eg som ikkje har fulgt med? Kunne godt tenkt meg å våre med å hjelpt til med noko for fellesskapet i alle fall Det er vel strengt tatt en oppgave for de som er med på å bruke bygget(andelseigere), men jeg ser ikke hindringer for at alle picassoer som vil kan få komme å være med å male bygget når vi skal til med dette. Frode, vår alles kjære formann kommer sikkert øyestraks med litt info om slike ting ? Det var ett innledende spørsmål, Frode. Fyr løs Quote
bska Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Knall bilder Roy! Solid oppmøte og megainnsats fra heile gjengen. Vi startet som planlagt i ni tiden og de siste forlot åstedet rundt 18:00. Frode hadde som vanlig full kontroll på gjengen og oppgavene, ørti kaffipauser og selvfølgelig pølsegrillingå. Kan trygt si at pistol-grepet henger litt igjen i hånden......... Quote
T.Vårlid Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Gromme greie Kom dåkk i mål? Fekk dåkk noge hjelp av 560èn? Quote
Frode Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Kom dåkk i mål? Fekk dåkk noge hjelp av 560èn? Me kom i mål ja, nå er bygget rengjort, fantastisk jobb alle sammen..!!.. 560`en måtte trø til for å få opp liften til 2 etg...det klarte den uten problemer...fantastisk bil det der... Vi var 9 personer som stilte opp kl 0900 lørdags morgen, og i løpet av 9 timer, "møe" kaffi, grilling og masse "lott og løye" så var bygget regnjort og klart til maling/grunning. Vi fikk også tatt bakken, så nå klarer til og med Johnny den bakken der..... Har gitt beskjed til eierne om at de må pusse i et par plasser og er blitt lovet det i løpet av uka. De kommer innom på mandag(i morgen) med maling og utstyr så vi får ta en prat med dem da om det videre løpet... Når det gjelder neste dugnad så må været være med oss, derfor blir det mer eller mindre på sparket, men vi har satt opp neste helg (9-11) og helgen etter (16-18) til maling. Håper på en lørdag også her og at vi får gjort alt i løpet av en dag. Får vi like mange som deltar på malingsdugnaden som det var på rengjøringsdugnaden så er dette unnagjort i løpet at noen få timer... Så det blir sånn at vi ser an været på torsdag/fredag, blir det meldt fint vær så bestiller jeg lift og legger ut info her på forumet og på mail til andelseierne. Blir det meldt regn så tar vi helgen etterpå....osv, osv..... Uansett, det er en opplevelse bare å være tilstede når stavangeravdelingen er på dugnad... Så alle som har tid og anledning offordres til å ta på arbeidsklær å stikke innom, om bare for et par timer slik at dette kan bli ferdig så raskt å smertefritt som mulig.... Quote
Tor Inge Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Då satser eg på at eg får komme meg ut då det skal males viss ikkje det blir 16-18. Då er eg vekk reist Quote
LuckyDuck Posted September 4, 2011 Author Posted September 4, 2011 Blir nok ifra formiddagen av, men personlig så tviler jeg på at været står oss bi den helga. Quote
Frode Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Kommer nok til å se alle værfenomener som er mulig på værmeldinga denne uka, så ikke ta noe for gitt før vi ser fredag morgen og hva som meldes da..... i dag har de meldt masse regn hele uka...skal bli morsomt å se hva de melder i morgen... Quote
Frode Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 i dag ble det fint vær gitt...litt sol faktisk..... regnet kommer ikke før i morgen nå plutselig...fantaskisk værmelding vi har.... Skal bli morro å se i morgen.. Quote
Frode Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Sist lørdag var det meldt regn og det ble fint vær, når har de meldt veldig lite regn, og det skal ikke begynne å regne før utpå ettermiddagen.............. så vi prøve å male litt.... Oppmøte lørdag morgen kl 0900 og vi holder på til ca kl 1500, grillen fyres opp kl 1137 så ta med grillmat.!!.... Quote
bska Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Jeg var på taket ved sist dugnad så nå går utfordringen til noen av dere andre Quote
Frode Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Eg synes du klarte deg fint på taket eg....uansett ka de andre seie..... Quote
Tor Inge Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 bah, eg må nokk melde pass då. Skal på sauesanking in Setesdalen så blir vekke heile helga. Spar litt igjen til meg då Quote
LuckyDuck Posted September 17, 2011 Author Posted September 17, 2011 Skal si folk kan mye annet enn å drikke kaffe og justere ventiler i Noredalsveien 188 Vi kan også grille Også kan vi male, vi kan ihvertfall late som Men det ble mye bedre enn det var tidligere i sommer bah, eg må nokk melde pass då. Skal på sauesanking in Setesdalen så blir vekke heile helga. Spar litt igjen til meg då Slapp av lille venn, vi har passa på å ikke male hele bygget før du er ferdig med å jage sauer Så det blir nok fort en liten økt til Quote
bska Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Formann Frode leder an og styrer gjengen i arbeid, pause og grilling Bygget blir meget bra ja! Alltid kjekt å være med på dugnad med denne gjengen. Arbeidet blir bare kos innimellom alt det sosiale Quote
E220 Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 Blir desværre nød å melde pass denne gang å, er fremdeles på jobb i ølen. Quote
Frode Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 Vi prøver litt maling fra kl 10 til 14 så ser vi hvor langt det rekker.. Quote
LuckyDuck Posted September 23, 2011 Author Posted September 23, 2011 Dette kom litt brått på, jeg har ihvertfall formiddagen opptatt. Dukker jeg opp, må det bli en gang etter 12.. Quote
Tor Inge Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 Dette kom litt brått på, jeg har ihvertfall formiddagen opptatt. Dukker jeg opp, må det bli en gang etter 12.. Då kan eg vere vikar for deg om morgonen Eg må gå litt før 1 for å komme meg på arbeid. Quote
LuckyDuck Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 Nå? Blei det bra? eeeh.. eg meine bedre.... Er hele bygget ferdig malt i dag? Quote
Recommended Posts