Guest Hamsun Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Opplevde i går at viskerarmen stopper opp halvveis på passasjersiden av vinduet "på veg tilbake" til utgangspunktet på førersiden. Hører at viskermotoren jobber hardt, men klarer ikke å dra armen tilbake... Dersom jeg hjelper den litt kommer den tilbake på plass igjen. Virker som om det er "bølgebevegelsen" når armen går opp/ned mens den går over ruta som holder armen igjen.. Noen som har erfaringer med dette? Kan det være et feste/bolt inni armen som er løsnet? Pga dritværet ute har jeg ikke giddet å ta av dekslet over armen... Og bilen er jo parkert med så fårlig sikt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EMO Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Pleier å være viskermotor som er slitt når dette skjer.Motoren klarer ikke å "dra" viskerarmen forbi "bølgen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Har hatt oppe eksentermekanismen på mine biler og smurt dem, men det er en drittjobb - først må du av med hele viskersystemet, og så er det et lite puslespill å få fra hverandre, for ikke å snakke om å få ting rett på plass igjen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EMO Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Det er mye lettere å ta av viskermekanismen på 202 enn 124/190. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hamsun Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Ok. Takker for svarene. Må vel forsøke å ta løs mekanismen og se om det går å smøre denne. Frykter at jeg må kjøre varebilen noen dager til jeg får fixa dette... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hamsun Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Det viste seg å være plasttannhjulet som skal drive viskerarmen var bare "fos"... Helt utslitt på ene siden... Skjønner da med en gang hvorfor armen bare ble dratt til den ene siden og ikke tilbake. Har allerede bestilt ny motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts