Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er som vi har diskutert før her.  Trailersjåførere er farlige mennesker  :laughing3: :laughing3:

Neida, vi er bare mennesker som blir lei av folk som kjører ikke har noe langs vegen å gjøre :wink:

Posted

Det er tydelig at transportnæringen har behov for en kjempe-rydde-sjau.

Hva skal transportnæringen gjøre, da?

Det er knallhard konkurranse på transport. Kundene velger det som er billigst. Det er nok ikke så lett å prøve å selge seg inn med høye priser og et argument om at man ikke har polske sjåfører.

Kundene vil vite prisen, fremføringstiden og fremføringskvaliteten. De driter i alt annet.

Posted

Hvorfor hause opp noe som ikke er et problem. Polske trailersjåfører kjører fornuftig, og tar hensyn her i Norden/Tyskland i hvertfall.

Det som derimot er et problem er at ekstremt mange MB-sjåfører langs veien er noen ignorante jævler som ikke bruker blinklys. HELT utrolig hvor stor prosentandel av MB-sjåfører som konsekvent ikke bruker blinklys i Oslo og på østlandet...så man kan jo rydde opp i egen hage før man kritiserer dyktige og hyggelige folk.

Posted

Kan legge til at når jeg er på jobb (Surnadal-Drammen via rv3) så er det polske lastebiler som følger fartgrensa og gjærne ligge ett par km under. Og det er for å spare drivstoff. Jeg ligger konsekvent på 83km/t og blir jeg tatt igjen, er det stort sett av en norsk regga lastebil.

Så tilbake til det med personbiler, hvorfor kan man ikke følge paragraf 3 og være aktpågivende og hjelpsom, selv om noen andre ikke er det? Blir man tatt igjen, blink ett par ganger til høyre å slepp forbi, så er man kvitt "problemet". Jeg kjører ikke mye over fartsgrensa, men alikavell tar jeg igjen personbiler som ligger i 100km/t på langstrekkene, fordi de glemmer rett og slett og gi gass i svinger og når telefonen ringer... Ujevn kjøring er noe personbilister tydeligvis ikke kan foreta seg, men som vi med de store skummle bilene er flinkere til.

Posted

Burde innført påbud om at  etter 40 års bursdagen  skal ein ha fornye kunnskapen om

Kjøring. Sef ikkje dyrt Kurs. Men då blir det bedre på veiane. Og om damer kjørerseint, så alle men. La

Dei få.kjøra.meir. og heller læra dei det som trengs. Og dei vil føla seg bedre på veien.

Blir aldri utlært når det Kommer til.bil. det gjelder i alle fall meg.

Posted

Ujevn kjøring er noe personbilister tydeligvis ikke kan foreta seg, men som vi med de store skummle bilene er flinkere til.

????????????

Hehe, venta på den ja. Ble vell noe uklart hva jeg mente der.

Tenker på at mange av (flertallet) av billister kjører mellom 78-82km/t (noen 70-90km/t) i 80 sona, og det blir forferdelig slitsomt å ligge bak, uansett om du har god luke imellom, for når du ligger i 80 bak, så vil du uansett ta de igjen. Mange som gjærne slakker av og kjører i 60-70km/t i tuneller. Føler man seg ikke sikker bak rattet, mener jeg at de bør sitte i ett annet sete i bilen eller holde seg hjemme.