Jump to content

Noen spørsmål før kjøp av 212


Guest OleJ

Recommended Posts

Hei.

 

Nå er abstinensene for sterke, jeg VIL ha MB igjen. Har sett på S211 320 cdi facelift, men dras mer og mer mot S212. Da blir det en 220 cdi, noe mer blir bare for dyrt. Er det noen som vet konkret forskjell på 200 cdi, 220 cdi og 250 cdi? Er det bare 250 som har dobbelt turbo? Tidligere hadde jeg en 05 E280 cdi 3,2, blir overgangen til 220 svært merkbar?

 

Det ser ut som det kan lønne seg å dra en tur til Tyskland å handle, etter hva jeg har lest her inne så er det ikke en alt for komplisert affære.

Hvordan er det å prute hos tyske forhandlere, er det noe å hente på samme måte som i Norge? Jeg ser vel for meg at jeg kjøper en "Junge Sterne" mtp garanti ol.

 

Kunnskapen min rundt 212 er ikke all verden enda og jeg lurer på et par ting: Hvorfor er det ulikt på venstre side i baggasjerommet på disse? På 211 er det jo om du har navigasjon eller ikke.

 

Jeg kan visst ikke legge inn linker som ikke-medlem

(finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30330717)

(finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30330754)

 

 

Og til sist, hvorfor er denne knappen på bare noen av bilene (ESP?)

(finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30430531)

 

Ps: har meldt meg inn i klubben igjen

 

Link to comment
Share on other sites

ESP knappen er dessverre tatt bort på siste versjon av 212, men mindre man har en AMG versjon. I steden for må man inn i menyer å koble den ut..... ikke særlig praktisk når man er i ferd med å kjøre seg fast i løssnø.... Skjønner at de har for lite snø rundt Stuttgart.....

Link to comment
Share on other sites

220 og 250 har twinturbo og 200 har enkel turbo :P

 

280 CDI er V6 så en vil merke forskjell fra denne til en 220 i forhold til en 280.! Selv om 220'en på 170 hk flytter greit på seg uten tvil :P

 

Takk for svar fra begge.

Jeg hadde ikke V6, men R6 så den var litt slappere enn V6-en.

Link to comment
Share on other sites

220 og 250 har twinturbo og 200 har enkel turbo :P

 

280 CDI er V6 så en vil merke forskjell fra denne til en 220 i forhold til en 280.! Selv om 220'en på 170 hk flytter greit på seg uten tvil :P

 

Takk for svar fra begge.

Jeg hadde ikke V6, men R6 så den var litt slappere enn V6-en.

 

Så nå at du hadde en 320 :P My bad :?

R6 en har grommere lyd enn V6 syns jeg :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk fra S320 CDI til212  E 220 Tcdi og må si jeg er imponert over motoren. Lyden er nok det eneste ankepungtet jeg har, men du værden å rolig den er blitt i forhold til det den var på 211.  Har nå 250 motoren og er veldig imponert over den også. Generelt var jeg kjempe fornøyd med 212`n Fantastisk fin bil på alle måter.

Link to comment
Share on other sites

Det var betryggende å høre, er litt urolig ang 220 motoren. Det er jo tåpelig, men at det går litt iallefall synes jeg er greit. Siden 220-motoren er temmelig lik 250-motoren kan det jo hende at det finnes mirakelkurer der ute....

Etter å ha studert annonser i Norge og Tyskland synes jeg set ser ut til å være temmelig mye å spare på å importere selv, så jeg tror nok jeg går for den løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Det var betryggende å høre, er litt urolig ang 220 motoren. Det er jo tåpelig, men at det går litt iallefall synes jeg er greit. Siden 220-motoren er temmelig lik 250-motoren kan det jo hende at det finnes mirakelkurer der ute....

Etter å ha studert annonser i Norge og Tyskland synes jeg set ser ut til å være temmelig mye å spare på å importere selv, så jeg tror nok jeg går for den løsningen.

 

JA det finnes kur for 220: http://www.tuningspesialisten.no/public.aspx?pageid=75922&g0=21714&g1=22099&pg=22110  :D

 

Link to comment
Share on other sites

Garantien ryker. Og med de nye stardiagnose systemet de har nå så er det nesten garantert at de oppdager dette.  Nå er det jo bare nye biler solgt fra Norge som har 5 års garanti.  Fra Tyskland er det max 2 år.  Syns 220 CDI i 212 gikk såpass bra at jeg ikke gadd å chippe. Glemte å nevne at S320 Cdi`n jeg hadde var det  :)

Link to comment
Share on other sites

på VAG oppdaterer dem hele softwaren i bilen på hver service gjennom direkte kontakt med tyskland. så hvis man oppgraderer eller chipper blir det oppdaget eller tilbakestillt som original. mulig det er slik på merc også..

 

Link to comment
Share on other sites

Men når garantien er utgått spiller det jo ingen rolle uansett, og det må bevises årsakssammenheng - f.eks. kan det ikke skyldes på trimming om instrumentpanelet ryker, radiatoren sprekker eller klimaen legger på røret.. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...