Jump to content

HJELP!!!!!! motor fjusk

Recommended Posts

Posted

etter jeg fikk fikset biln min for noen dager siden etter ett lite havari.. så har motorn hostet og gådd på 5 syl når jeg har den i drive å holder den på bremsen.eller den bare står på tomgang i park. jeg kan ruse den opp til ca 1750rpm før den går på alle syl/går rent, å da merker jeg godt at d er full jobbing på alle syl... MEN dettte skjer bare avog til... ellers kan biln gå helt normalt... e bare noen ganger løpet av dagen dette skjer... noen som har anelse om hva dette kan være????

Guest Tom Bringsvor
Posted

Hallois.

Jeg regner med at du ikke har byttet om 2 plugghetter.

Først hadde jeg skjekket hvilken sylinder som ikke funker, kan være pluggen, plugghetten, kabel, fordelerlokk, overslag.

Den må gå på 5 for å feilsøke på denne måten.

Start motoren i mørket, titt inn i alle plugghull, om det er overslag i en plugghette kan man trolig se overslaget, gnisten

hvis ikke dra av en og en plugghette for å finne ut hvilken det er, når du har funnet den som er feil, vil motoren ikke forandre gange når denne plugghetten er tatt av.

Når du skjekker de som er friske, vil motoren få en enda værre gange.

Om det er overslag i en plugghette, hold den andre hånda på ryggen, om du støtter deg til gods få du en j.... karamell (15-25.000 volt). Det er nesten ingen strømstyrke med du kjenner den godt.

Om det er kondens i fordelerlokket (etter motorvask o.l.) eller irr på polene fjernes dette,

Kondens kan på sikt lage små sprekker innvendig i lokket som strømmen går i og man får fusking, analyser med godt lys, finner du en sprekk kan man legge på litt klar neglelakk, problemet er borte.