FrodeS Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ny statistikk viser at det ikke lenger er Mercedes som holder lengst. Volvo er nå oppe i 22,8 år, mens en Mercedes i snitt "bare" holder 22,7 år før vraking. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10081887 Neste på lista er toyota med 20,7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Dette er jo gjennomsnittlig vrakalder fordelt på bilmerke. Så, om Volvo plutselig har hatt en økning betyr bare at et lass med ganske steingamle Volvoer er blitt vraket, noe som drar opp gjennomsnittlig vrakalder for Volvo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Og med tanke på at 210 ikke er eldre enn 15 år så trekkker jo de snittet til MB ned..... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benjamin Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Da var kanskje ikke valget mitt helt feil da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ser også at Chevrolet har gått forbi Mercedes, det overrasker meg mer enn at Volvo går forbi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ser også at Chevrolet har gått forbi Mercedes, det overrasker meg mer enn at Volvo går forbi Ekte amerikansk Chevrolet lever lenge, de er svært solide biler. Det meste som ryker på de, er elektrisk rallemikk som ikke betyr all verden i daglig bruk. Fra slutten av 80-tallet ruster de mindre også, særlig SUV'ene. Nyere "Korea-Daewoo-Chevrolet" er en helt annen historie, og jeg regner med de vil skrotes i samme tempo som alt annet fra Korea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Sant nok, min 95 Astro van AWD er nesten rustfri, skiftet de orginale 210000km nedre bærekuler akkurat nå. Min 2000 S210 er IKKE rustfri akkurat ;-0 Selv om "alt" ble skiftet for 5 år siden er idag dører, panser, bakluke, understell, tak, 4 skjermer fulle av rust igjen.... Hva er dette, men jeg elsker MB min mye høyere allikavel Men tar nok litt tid før jeg kjøper MB som er så ny at jeg ikke kan skru selv.... Skulle tatt tilbake min gamle w201 eller min gamle W124.. Savner de bilene, snufs. Men teknisk er jeg veldig glad i W210, selvom det byttes forfjærer annenhvert år ved EU-kontroll LOL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ola Nielsen Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Med tanke på at enkelte mercedes forhandlere i hovedstaden skal ha nermere 2000 kr timen i verkstedpris samtidig med det faktum at paralellimportører av deler skal skvises ut vil nok gjennomsnittsalderen ramle ytterligere ned.Det er forskjell på å få vedlikeholdt en Cayenne for 1150 kroner timen på Autotuning,og en rusten W210 hos en organisasjon som fremdeles oppfører seg som Mercedes er et eksklusivt status merke.Men alt har vel forklaring i Nordmenns ubegripelige betalingsvillighet.Når samtidig en del av kundene er en gjeng velstående halvsenile gamlinger som ikke har fått med seg at tidene forandrer seg,er det vel ikke så enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Med tanke på at enkelte mercedes forhandlere i hovedstaden skal ha nermere 2000 kr timen i verkstedpris samtidig med det faktum at paralellimportører av deler skal skvises ut vil nok gjennomsnittsalderen ramle ytterligere ned.Det er forskjell på å få vedlikeholdt en Cayenne for 1150 kroner timen på Autotuning,og en rusten W210 hos en organisasjon som fremdeles oppfører seg som Mercedes er et eksklusivt status merke.Men alt har vel forklaring i Nordmenns ubegripelige betalingsvillighet.Når samtidig en del av kundene er en gjeng velstående halvsenile gamlinger som ikke har fått med seg at tidene forandrer seg,er det vel ikke så enkelt. Ha, ha Ola...ramla ut av senga i dag..??..eller bare misunnelig på de som kan og vil kjøre klasse...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 I hovedstaden er det ikke noe problem å hverken reparere billig hos gode verksteder eller kjøpe billige uorginale deler. Disse billige verkstedene har jo til og med star diagnose Ingen grunn til å velge dyre alternativer altså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ola Nielsen Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Misunnelse ligger ikke i min natur Frode,men d er godt mulig jeg begynner å bli senil eller slo hodet litt da jeg ramlet ut av senga.Det er den eneste fornuftige forklaringen jeg kan komme på,når jeg tenker på at jeg frivillig solgte min 911 og skaffet meg en 129 sl i stedet.Koster en formue og holde ved like,og må gis bort hvis jeg skal bli kvitt den.Har sett et forummedlem her har en 500 sl 92mod til salgs for skarve 147 000.Et sykdomstegn for Mercedes som merkevare spør du meg.Min mor solgte sin 124 som delebil.En helt ok bil som kunne ha mange år på veien fortsatt,men som det desverre ikke var økonomisk lønnsomt å reparere.Hvorfor orker jeg ikke å repitere.Tror alikevel at gamle Mercedeser er atskillig mer holdbare en tilsvarende Volvoer,men har du en gammel Volvo har du i det minste en importør som jobber for deg.Se dere rundt og oppdag hvor mange gamle 240,er som fremdeles ruller. For å svare Alexander.Det er klart det finnes rimeligere verksteder med kompetanse og bra er det,men skal mercer bli vedlikeholdt med uorginale deler tror jeg neppe det er med på å drive gjennomsnittsalderen opp.Har det blitt mer attraktivt og ha en gammel merce tror jeg også importøren på sikt ville tjent på det.Tross alt finnes det ikke noe bedre bevis for kvalitet enn en gammel 124,140 eller 129 sl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Akkurat der er du inne på noe helt vesentlig. Mercedes som bilmerke taper seg ofte litt pga. de som selger det her til lands. Da snakker jeg for min del om min lokale MB pusher og tidligere forhold til de. Skal man serve og opprettohlde fornøyde kunder må man nødvendigvis yte litt og prisene må ikke være så høye at det hele bare blir helt urimelig. Se over mot andre bilmerker som kanskje har et "dårligere" utgangspunkt i faktisk kvalitet på produktet, men de gruser alt og alle når det kommer til kundeservice og delepriser. Da vil totalen knytte til seg kunder hokke som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ola Nielsen Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Så sant så sant Torbjørn.Nå har jeg oppdaget at en del Volvo forhandlere gir 30 prosent på både deler og arbeid på 2000 modeller og eldre.Gledelig at noen har skjønt.Skjønner hvorfor en arbeidskollega av meg ler hele veien frem og tilbake på jobb i sin gamle 69 mod Amazon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyGun kal.45 Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Så sant så sant Torbjørn.Nå har jeg oppdaget at en del Volvo forhandlere gir 30 prosent på både deler og arbeid på 2000 modeller og eldre.Gledelig at noen har skjønt.Skjønner hvorfor en arbeidskollega av meg ler hele veien frem og tilbake på jobb i sin gamle 69 mod Amazon. Men kjører man 69 Amazon så kan man ikke gjøre noe annet enn å le Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ola Nielsen Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 He He,kansje han ler av oss som på død og liv skal ha merce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.