Jump to content

1986 500 SE vurderes solgt

Tore Robert Klerud

Recommended Posts

Etter halvannet år uten at jeg har hatt tid eller råd til å gjøre NOE med prosjektene mine vurderer jeg å bite i det sure eplet og selge noen av dem. Det gjelder i første rekke følgende:

- 1986 MB 500 SE, sort blank med sort skinn, klima, 4x elvinduer + div. To eiere før meg, ny i Norge (Halden), servicehefte og plastmappe med originale manualer. Drøyt 200.000 kilometer. Lagret av siste eiers enke siden ca 2002, ødelagt tenningslås (ny innkjøpt og medfølger), trenger div rep og service før oppstart. Noe rust og trenger ny lakk, men godt og urørt objekt med sjelden norsk historikk.

- 1986 Porsche 944 N/A, antrasitt metallic med vinrødt pinstripe interiør og elektriske sorte skinnstoler foran fra 911 SC. Luke med nye pakninger som ifølge forrige eier er tett (sjeldent). Justerbare gule Koni-dempere, short shift kit. EU-godkjent desember 2010, registerreim røk januar 2011. Brukt topp fra samme bil og årsmodell innkjøpt og medfølger. Original frontfanger i feil farge medfølger (byttet ut med turbo-fanger som satt på bilen av forrige eier). Dårlig lakk på panser og tak, rusthull i sideskjørt, for øvrig i samme stand som ved EU-godkjenning. Årsavgift for 2011 ikke betalt.

- 1977 Lincoln Continental Town Car. Momset, ikke registrert i Norge ennå. Sølvgrå med sort skinn og sort vinyltak. Meget flott og ifølge Lincoln-klubben sjelden fargekombinasjon. Sjelden "opera window delete" som gir mindre innsyn i baksetet, oftest bestilt på sjåførkjørte biler. Høyt utstyrsnivå. Har gått i Michigan og Ohio, omhyggelig antirustbehandlet siden ny ("Ziebart"), noe som trolig forklarer god strukturell tilstand. Lakken er dog svært slitt, dermed ser bilen også meget stygg ut. God å kjøre og fungerte greit da jeg hentet den hjem for 5-6 år siden, har stått siden da og bør vekkes til live av kyndig person.

Pris: Selges ved fornuftig bud.

MVH Tore

- 1977 Lincoln Continental Town Car.

...the last of the species autosaurus giganticus

:P

Hehe, ja, såvidt jeg vet var 460-motoren i denne bilen verdens største personbilmotor i 1977, etter at Cadillacs 500-motor gikk ut etter 1976 (jeg har en slik også). Føles ikke så friskt, men momentet er helt sykt...

DSCN2859.jpg

MVH Tore

Mindre biler, mindre bekymringer. Da har man jo litt bedre tid til å kose seg med dem få man får også.

Lincoln Continental Town Car er helt enormt nydlig bil å kjøre. Er ikke sånn hekta på det merket, men

kjørekomfort var det iallefall i den jeg prøvde en gang. Nå er jeg litt usikker, men kan det ha vært

luftfjøringer på denne. Forundrer meg iallefall ikke, for ganske bra utstyrt med det meste eletrisk var

det også ellers. Husker jeg kunne justere setet eletrisk. Er vel bra forut for sin tid for enkelte bilmodeller  :)

11_1409214605.jpg

DSC01199.jpg

Slik så den ut da jeg kjøpte den. Bildene lyver litt, den flasser i lakken og har noen rustskader her og der. Er ellers lik å se på i dag, bortsett fra en halvferdig jobb med å bytte tenningslås (hadde kilt seg med rattlåsen på, er halvferdig med å pulverisere gammellåsen for å redde rattlås-mekanismen).

Pris: Vet at det er dårlig marked for prosjektbiler, men gidder ikke å gi den bort heller, du får foreslå noe så ser jeg om vi har noe å snakke om. Med eller uten Lorinserne har jo også litt å si.

MVH Tore

• 2 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Noen ringte meg om noen av disse bilene i fjor, og jeg fikk noen nummer jeg skulle ringe når jeg fikk bedre tid.

Bedre tid har jeg imidlertid aldri fått, og telefonnummer-lappene er borte. Så hvis noen mener seg å ha "førsteretten" er det bare å ta kontakt nå, da bilene blir annonsert om ikke så lenge, når jeg skal forsøke å få noen dager med noe som ligner på ferie.

MVH Tore