Jump to content

Vann i bilen

Guest Meg

Recommended Posts

Hei har en W202 som plutselig tar inn vann bak passasjersete på gulvet er det en del vann har noen erfaring med dette? evt hvor kunne vann komme fra? Har sjekket dreneringen og gummilister men ingeting tyder på at vann kommer derfra. Det er også litt vann som drypper under bilen på midten dette er snakk om rent vann. Har dette noen sammenheng?

Ta ut setet bak, løft opp matter og liknende. Legg en vannslange på taket av bilen og la vannet renne mens du

selv ser i alle kriker og kroker inne i bilen med en kraftig lommelykt. Vannet kan komme fra flere steder, blant annet fra dørene hvis dreneringen er tett, fra baklampene, fra bakruten hvis den nylig har vært skiftet, fra antenne hvis det er montert, pakning på

kuffertlokk.

Få også gjerne en til å styre vann fra slangen over kuffertlokket mens du ligger bak med lykten. (Gammelt verkstedtriks.)

Prøver du disse tingene, er jeg ganske sikker på at du ser hvor vannet kommer inn.

Er det under eller over teppet? Er det under så sjekk om noen av gummi proppene i gulvet har løsnet,ellers har jeg også sett varmeregisteret til kupè`n som har gått i stykker og alt kjølevannet har rent ned under teppet...men dette er meget sjeldent.

Har tatt ut baksete og gulvteppe i dag, en som spylte hele bilen i kvarter mens jeg var inne og kikket fant ingeting ikke en dråpe men det var betydelig mye vann bak der ca. 1l :(

Morgan:det er snakk om helt rent vann, har sett på gummi proppene de er hele spylte under der og men uten hell ikke en dråpe...

btw bakvindu var uheldigvis åpen en natt ca 4-5cm da det var regnbyger..vel mistenker litt der men at over 1 liter vann rgner inn uten at setene og dørene var våte er litt umuligt da..

• 1 month later...

Hei, ble ikke ferdig med dette problemet hadde masse på gang så jeg hadde ikke tid, men alt bak i bilen ble sjekket kjørt uten pass.sete og teppen i regnvær uten hell. Kjørte i dag i litt kraftigere regnvær da var det bøttevis med vann, noen som vet hvor nøyaktig er vannkasse og dreneringer frontrute? dørene er utelukket. Tipper noen dreneringer er tette her så vann finner vei til kupen, skal se på pollenfilter i morgen se om den er våt. Skikkelig sure saker :(

Bilen må stå i water.

Begynn med vannslange som renner fra taket og ned mot front ruten, så mot hver side før du avslutter bak.

Da vil du finne ut hvilken del av bilen som lekker. Så når det er gjort begynner du med slangen nede på den delen av bilen hvor vannet kommer og jobber deg opp(her er det enklest å være 2), til du ser vann komme inn. Husk at det kan komme inn ved baklykten, og du kanskje ikke ser vannet før det er ved gulvet i bakseter. Vannet tar enkleste vei og kan. "snike" seg bak mye rart før du ser det.

Vannet kan også komme fra torpedovegg.