Morgan Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Hei,skal kanskje kjøpe meg ny bil, og da blir det nok en w204 c180 cdi 2012mod. Ser det er ett valg på prislisten på hvordan dekk og felger man kan velge. Skal ha amg pakken og da blir bilen levert med 225/45/17 og 245/40/17,men kan velge en annen dekk pakke med foran 225/40/18 og bak 255/35/18. Det jeg lurte på er om det slites mere på understellet om man kjører med 18 kontra 17 tommere? Vet det ser finere ut,men lurer på om det er verdt å koste på 13000,- ekstra.. Også lurte jeg på om det er stor forskjell mellom c180cdi 120 300nm mot c200cdi 136hk 360nm,jeg har bare prøvd c180cdi og var egentlig fornøyd med den da jeg kommer fra en 93mod c180 w202? Ville dere prioritert mere utstyr enn ett hakk større motor? Kjører ikke på bane og kjører moderat i trafikken uten de store forbikjøringene. Kom med synspukter og råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onlyEspen Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Har selv prøvd en C180CDI og syntest det virket som en veldig god motor, så hvis du er fornøyd med den og kjører som du sier ganske moderat, ville i allefall jeg selv kjøpt meg noe annet snadder til ekstrautstyr. F. eks parameterstyring, Xenon, automatgir eller større lydanlegg. Det er uansett nok å velge i Lurer litt på en slik bil selv, og med min kjørestil kommer nok jeg også til å gå for en C180CDI... Når det gjelder felger er det vel liten tvil om at 18" gir et løft i både utseende, og etter min mening kjøreferdigheter... men det er selvfølgelig smak og behag, da de som vil ha mer komfort kjøper 17" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Takk for svar...Er det flere som har noen synspunkter kom gjerne med dem. Det jeg har valgt av utstyr er: -Obsidian black 197 -Avantgarde pakke -Amg sportspakke -Cruise control -Comand -Tillhengerfeste -Intelligent light system (xenon,led kjørelys) -Brannslukningsapparat -Reservehjul(nødhjul) -Media interface -Alarm pakke -Webasto parkeringsvarme -Parktronic med parkeringsguide -Harman Kardon Tenker også på DAB til radioen 18" felger mod. 786 amg Pyntelister "Black Ash" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Per Heggdal Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Det spørs hvor mye penger du vil bruke. Jeg har i tillegg ryggekamera,panorama tak, mørke bakruter, speilpakke og el bakluke. Jeg kjører på 17" hjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Maks 500000,men har fått en god pris på overnevnte bil og utstyr på 455000,-. Synes d er nok penger egentlig,men om de 16hk og 60nm opp til C200 er verdt 35000,- så kan man alltid strekke seg litt,men det er stort sett bare jeg som skal være i bilen og har ingen familie som skal sitte på så d blir ikke så mye vekt ekstra. Men d blir ente ett hakk større motor eller 18" pakken med dekk og felger+dabradio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Jeg ville lagt pengene i motor. Hjul er lettere å oppgradere senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Jeg har 18" AMG på min C200 cdi og 17" vinter, komfort-messig er det ingen forskjell. Spør du meg, så gå for 18" AMG. Ville også valgt "black ash" tre, da jeg synes det er mye finere enn disse alulistene. Ikke kjøp uten Harman Kardon, det er bare natt og dag forskjell på lyd. Personlig hadde jeg valgt soltak, helst panorama og svart innertrekk. Det er fordi jeg synes biler uten soltak ser ut som gamle bobler inni. Motoren "chipper" du lett senere for en brøkdel av prisen som avgiften på større motor kommer på. Parktronic hadde jeg spart meg, hvis ikke du skal låne den til "kjerringa" da. Og for all del velg automatgir, ellers tror jeg du sliter med å selge bilen senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Takker for svar. Soltak har jeg på den gamle bilen og skal nok ikke ha det mere,bruker det aldri. Harman kardon skal jeg bestille for jeg er lei av å mekke bilstereo i en alder av 40. Har jo holdt på med bilstereo i over 22år og er lei av å bruke tid å penger på det. Automatgir har jeg kjørt ett par ganger...veldig behagelig,men jeg sovner nesten ved å bruke det... dessuten koster det over 30000 så det blir nok ikke bestilt,ihvertfall ikke med den minste motoren. Men "black ash" blir nok bestilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Automatgir har jeg kjørt ett par ganger...veldig behagelig,men jeg sovner nesten ved å bruke det... dessuten koster det over 30000 så det blir nok ikke bestilt,ihvertfall ikke med den minste motoren. Men "black ash" blir nok bestilt. Men det er vel anvendte penger den dagen du skal selge bilen, manuell MB er nesten umulig å bli kvitt. Mener det kostet ca 20000 på min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild K. Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Det er vel "nesten" å anbefale å se etter et annet merke hvis du skal ha manuell. Har sett E klasse med manuell kasser ligge på Finn.no i månedsvis uten at de blir solgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Kjøp mest mulig utstyr, du får bruk for alt etterhvert som du lærer å bruke det. Enig med Halgeir at det kan være lettere å bytte opp med større hjul senere, men vær klar over at det er helt håpløst å få solgt de brukte 17" AMG til C-klasser brukt til en fornuftig pris. så kjøp hjul samtig fra fabrikk hvis du har muligheter. Avantgarde og/eller AMG-Sportpakke og 18" og/eller 19" hjul passer helt perfekt til en 40 åring så slipper du å signalisere for omverden at du har bikket 60.. (Ikke kjøp Elegance) Jeg hadde valgt Parktronic på bilen da det er viktig/nyttig dersom du parkere mye på forskjellige steder eksempelvis i parkeringshus. Det sparer du inn på første parkeringskaden du får.. Enig at Automat er letter å selge når den tid kommer. oppsummert; bruk penga på utstyr fremfor større motor, Du får nok ikke pengene igjen for det, men du skal vel ha noe glede av å eie/kjøre bilen også ? ikke bare velge de billigste løsninger, da kan du vel kjøpe en mindre bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Et originalt oppsatt understell slites vel heller ikke mer med forskjellige dekk/hjulkombinasjon som allrede er anbefalt av Mercedes/AMG , men heller på grunn av norske veiers beskaffenhet og sjåførens kjørestil og kunnskaper mht feks avpasse farten etter forholdene og bremse ned for bla. fartsdumper istdet for å prøve å hoppe over dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Da har jeg bestilt bil med levering i februar,måtte bestille nå pga. gunstig pris av comand og tilbudet nok snart forsvinner. (9990,- mot 28000,- normalt) Da ble det som følgene: C180 cdi 2012mod. sedan med litt utstyr: -Obsidian black 197 -Avantgarde pakke -Amg sportspakke -Cruise control -Comand -Tillhengerfeste -Intelligent light system (xenon,led kjørelys) -Brannslukningsapparat -Reservehjul(nødhjul) -Media interface -Alarm pakke -Webasto parkeringsvarme -Parktronic med parkeringsguide -Harman Kardon -Dab radio -Black Ash pyntelister i stedet for aluminium Kan velge å gå opp en motor størrelse til c200cdi om jeg bestemmer meg kjapt mot ett pristilegg på 35000,- *Tenketenke* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild K. Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Gratulerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Kan velge å gå opp en motor størrelse til c200cdi om jeg bestemmer meg kjapt mot ett pristilegg på 35000,- *Tenketenke* Bruk pengene på automat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Kan velge å gå opp en motor størrelse til c200cdi om jeg bestemmer meg kjapt mot ett pristilegg på 35000,- *Tenketenke* Bruk pengene på automat. Hehe... det kunne jeg sikkert ha gjort,men jeg kan ikke fordra automatgir,ihvertfall om det er på små motorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Da har jeg fått litt mere penger og i og med at bilen ikke går i produksjon før neste mnd kan jeg velge automat,men har noen spøsmål før jeg tar valget. Ser dere anbefaler automat foran manuelt gir,så dere mener det er verdt pristilegget på 30500,-? Bilen er jo en av de minste i c-klassen (c-200 cdi). Hvordan er den nye 7G-tronic plus automatkassen, er det noen som har hørt om det er noen problemer med den,er det mye vedlikeholds kostnader? Hvordan er det å kjøre med paddleshift, funker det omtrent som manuelt gir? Jeg har bare kjørt automatgir 2 ganger i løpet av 22 år som jeg har hatt lappen så jeg er ingen dreven kar innen automatgir derfor mange spøsmål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Kjøper du automat, så er det lettere å selge bilen etterpå. Dessuten kommer du aldri til å ønske bil med rørepinne igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Takk for svar...Er det flere som har noen synspunkter kom gjerne med dem. Det jeg har valgt av utstyr er: -Obsidian black 197 -Avantgarde pakke -Amg sportspakke -Cruise control -Comand -Tillhengerfeste -Intelligent light system (xenon,led kjørelys) -Brannslukningsapparat -Reservehjul(nødhjul) -Media interface -Alarm pakke -Webasto parkeringsvarme -Parktronic med parkeringsguide -Harman Kardon Tenker også på DAB til radioen 18" felger mod. 786 amg Pyntelister "Black Ash" jeg har dab i min, og det lønner seg å ha det også med tanke på når bilen selges, fra 2017 blir jo dab standar... så vid du f-eks selger bilen din i 2016 og det ikke er dab i den så går folk heller for biler med dab.og jeg har amg pakke med 18 tommere, og de er helt konge å kjøre med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Maks 500000,men har fått en god pris på overnevnte bil og utstyr på 455000,-. Synes d er nok penger egentlig,men om de 16hk og 60nm opp til C200 er verdt 35000,- så kan man alltid strekke seg litt,men det er stort sett bare jeg som skal være i bilen og har ingen familie som skal sitte på så d blir ikke så mye vekt ekstra. Men d blir ente ett hakk større motor eller 18" pakken med dekk og felger+dabradio. motorern er verd det ekstra,for den nye 200 motoren er veldig sprek, og kjapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Prisen på bil og utstyr med automatgir er oppe i 548000,- Mye penger er det for en liten mercedes. C-200 cdi -Obsidian black 197 -Avantgarde pakke -Amg sportspakke -Cruise control -Comand -Tillhengerfeste -Intelligent light system (xenon,led kjørelys) -Brannslukningsapparat -Reservehjul(nødhjul) -Media interface -Alarm pakke -Webasto parkeringsvarme -Parktronic med parkeringsguide -Harman Kardon -Dab radio -Black Ash treinteriør -Filholder pakke (ikke aktiv filholder pakke) -18" Amg felger med sommerdekk -7G-tronic automatgir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Prisen på bil og utstyr med automatgir er oppe i 548000,- Mye penger er det for en liten mercedes. C-200 cdi -Obsidian black 197 -Avantgarde pakke -Amg sportspakke -Cruise control -Comand -Tillhengerfeste -Intelligent light system (xenon,led kjørelys) -Brannslukningsapparat -Reservehjul(nødhjul) -Media interface -Alarm pakke -Webasto parkeringsvarme -Parktronic med parkeringsguide -Harman Kardon -Dab radio -Black Ash treinteriør -Filholder pakke (ikke aktiv filholder pakke) -18" Amg felger med sommerdekk -7G-tronic automatgir kommer an på hva du liker det, totalprisen på min ble 680000 for c 200, jeg bruker bestandig mere penger på utstyr en motor, men vil aldrig gå lavere en 200 motore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ville absolutt gått for automat. Min far har c180 cdi med den nye Kassen og funker utrolig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Hvis man er lidenskapelig opptatt av å kjøre bil, og ikke bare bli transportert, så er jo ekte manuell det beste valget. Jeg kjører ganske aktivt på lokale landeveier, og da er det fint å kose seg med rørepinne og mellomgass. Nå inspirerer riktignok ikke dieselbiler til slikt, så en passiv motor passer kanskje best til en passiv kjørestil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Har vært å bestillt automat i dag siden jeg har fått anbefalt det fra flere folk i klubben,men hadde nok valgt manuelt gir om jeg skulle beholt bilen hele dens levetid... Har jo ikke kjørt så mye automatgir før så blir nok uvant i begynnelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts