Guest Per Anders Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Hei! Hører mye om bruk og ikke bruk av blyerstatning.. Til nå så har jeg brukt dette i min `82 230E W123. Er det egentlig nødvendig.. eller klarer den seg like bra uten ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Ikke nødvendig på M102-motor nei.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Da henger jeg meg på med spørsmål om hvilke motorer trenger å tilsette dette stoffet egentlig.Går det på årstall motoren er laget eller typenr på motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Da jeg googlet dette i forbindelse med anskaffelse av min 75 230.6 fant jeg informasjon som indikerte at ingen Mercedeser (i hvertfall ikke de "moderne") trenger blyerstatning, og i hvertfall ikke fra /8 og nyere. Jeg mener å ha hørt at det er ventilsetene som slites ut på motorer som var laget for blybensin, men at dette ikke er et problem på Mercedesmotorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts