Guest Paal F. Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Hei folkens! Fjæreskifte foran på en Mercedes er en rask og grei sak, men ikke på en 4Matic. Jeg har en -90 300E 4 Matic som en fjær har brukket på. Nye fjærer er innkjøpt, men jeg forstår ikke helt hvordan man bytter disse fjærene. Er det noen der ute som har gjort dette tidligere, og som kan gi meg noen tips. Eventuelt, hvis man trenger spesialverktøy, hvor får man tak i dette? På forhånd takk! Hilsen Paal Quote
Guest stein harald Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 da jeg bytta til senkefjærer på min w124 4matic, brukte jeg bare fjærklemmer fra biltema, men jeg hadde stikkakslingen løs fra spindeln, og løsnet nedre bru, slik at alt hang løst. og da fikk jeg byttet fjær, vel og merke men mye bannskap, men byttet begge sider framme på en lørdags formiddag. lykke til Quote
SigurdB Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Orginal/biltema mb klemmene funker de. Monter den øverste skåla så langt opp du får den og den nederste setter du rett over "bøyen" til drivakslen. Jeg klarer i allefall å lirke en 1/2 skralle i mellom drivaksel og fjørklemme. Hvis det blir veldig trangt så kan du løsne brua ute på bærekula. 4-matic fjørene er stein harde så vær obs på at gjengen på biltema klemmene kan ryke etter et par gangers bruk, kontroler gjengene for skader etter hver fjør du tar. Dette er noe du ikke vil ha i fanget da jeg bytta til senkefjærer på min w124 4matic, brukte jeg bare fjærklemmer fra biltema, men jeg hadde stikkakslingen løs fra spindeln, og løsnet nedre bru, slik at alt hang løst. og da fikk jeg byttet fjær, vel og merke men mye bannskap, men byttet begge sider framme på en lørdags formiddag. lykke til Senkefjører! hvem hva og hvor får du tak i det? vet brabus levete på 80 tallet. Quote
Recommended Posts