Jump to content

Mulig å ettermontere 3. baksetet i R-klasse?

Thomas H.

Recommended Posts

Frem til MY08 ble R`n slik jeg har forstått det kun levert med 2-seter på midterste rad, 6-seters. Fom. MY08 ble den levert som 5 eller 7-seter med tre seter på midterste rad. Setekonfigurering ser identisk ut, kun at et smalt midtsete er satt inn mellom de to andre.

Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere et tredje "midt-sete" i en 06-07 modell? (6-seters)

Med tre kids er det for mye strul med 6-setern da bagasjeplassen ikke står helt i stil med utvendig størrelse, så å klemme en unge på bakerste rad til daglig utgår med høye kneløft.

Alternativet er å legge mer cash på bordet for en 08 modell... (rane bank)

Frem til MY08 ble R`n slik jeg har forstått det kun levert med 2-seter på midterste rad, 6-seters. Fom. MY08 ble den levert som 5 eller 7-seter med tre seter på midterste rad. Setekonfigurering ser identisk ut, kun at et smalt midtsete er satt inn mellom de to andre.

Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere et tredje "midt-sete" i en 06-07 modell? (6-seters)

Med tre kids er det for mye strul med 6-setern da bagasjeplassen ikke står helt i stil med utvendig størrelse, så å klemme en unge på bakerste rad til daglig utgår med høye kneløft.

Alternativet er å legge mer cash på bordet for en 08 modell... (rane bank)

vi(verkstedet dær jeg jobber) har gjort dette på en 2006 r-klasse

jeg kan sjekke hva som måtte gjøres og evt dokumentasjon som trengtes.

Ojojoj, 38000,-?  :lol: Har dem begynt med salg?

Trond Roald; det hadde vært morro å visst ja. Takker hvis du sender spørsmålet videre  :D

Ettersom setebeltet sitter i stolen, burde det ikke være all verdens å få det godkjent. Dog er spørsmålet om festene sitter klart ja, uten å dra frem sveiseapparatet.

• 2 weeks later...
  • 6 months later...
Guest Daniel Kvisten

Hei.

Hvem kan forklare meg hvordan festene evt. ser ut? Vi har armlen på stolene i midtraden, disse må vel taes vekk og hullene dekkes igjen.

Hvordan bestiller man dette midtsetet? Tipper jeg kan gjøre dette uten verksted hvis festene er der.

Daniel fra Trondheim som "plutselig" fikk bruk for setet!