Torbjørn Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Jeg prøver her, og ser om noen kan hjelpe med dette. Min 450 har hatt en dårlig diff lenge. Og for ikke lenge siden takket den for seg, ganske udramatisk egentlig, men det rare er at etter jeg byttet både diff og akslinger så har jeg fått en "høyfrekvent" vibrasjon i chassis. Lager på mellomaksling er byttet for noen skarve 100mil siden, og jeg hadde ikke denne vibrasjonen ved den gamle diffen. Hva kan ha skjedd? Jeg løsnet mellomaksel fra diff og plukket ned denne og monterte en ny diff med akslinger på samme måte. Kan ikke se noe som kunne ha forårsaket skade eller problemer. Noen forslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 du byttet vel selfølgelig olje på diffen vel??.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 du byttet vel selfølgelig olje på diffen vel??.. Ja, det gjorde jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 put ei skrelt banan oppi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Når du skriver høyfrekvent så kan man nesten se bort fra mellomaksel delen da den går for sent rundt. Du føler ikke at det ligger i et hjul som har vært av og noe har blitt i ubalanse etter montering igjen? Ikke lett å si noe uten å kjenne på vibrasjonen, men å kjøre den i luften kan mange ganger i svar da man ser hvilken side som rister mest i fart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts