Jump to content

350 versus 450 når det gjelder bensinpumpe


Odd Sigurd

Recommended Posts

Hvis begge er D-Jetronic er det sikkert stor sjangs for at pumpene er like.

Mener K-Jetronic kjører høyere grunntrykk enn D-Jet (som forøvrig er meget likt prinsipp som dagens EFI)

Regner med at -72 350 er D-Jet og der er det trykkregulator (tror den står bak på motoren eller torpedoveggen)

Link to comment
Share on other sites

Begge to har en trykkregulator og en trykkakkumulator. Finn ut om bilen/motoren går magert over hele registeret eller bare på enkelte plasser.

Går den magert over store deler eller hele registeret så er det en "quick fix" å justere opp bensintrykket litt.

13mm settmutter og 10mm justeringsskrue på både akkumulator og regulator. 

Link to comment
Share on other sites

Begge to har en trykkregulator og en trykkakkumulator. Finn ut om bilen/motoren går magert over hele registeret eller bare på enkelte plasser.

Går den magert over store deler eller hele registeret så er det en "quick fix" å justere opp bensintrykket litt.

13mm settmutter og 10mm justeringsskrue på både akkumulator og regulator. 

8) For en som kan litt om motor og mekanikk,men dessverre så er mine kunnskaper der ganske begrenset,selv om jeg hjalp til å montere motoren jeg kjøpte av deg,så har jeg fremdeles noen tommeltotter for mye ennå.Men jeg er ikke redd for å prøve(å feile :lol: ) Har tross allt sveisa nye kanaler på bilen,uten å ha tatt i ett sveiseapparat før  :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...