Jump to content

350 versus 450 når det gjelder bensinpumpe

Odd Sigurd

Recommended Posts

Hvis begge er D-Jetronic er det sikkert stor sjangs for at pumpene er like.

Mener K-Jetronic kjører høyere grunntrykk enn D-Jet (som forøvrig er meget likt prinsipp som dagens EFI)

Regner med at -72 350 er D-Jet og der er det trykkregulator (tror den står bak på motoren eller torpedoveggen)

Begge to har en trykkregulator og en trykkakkumulator. Finn ut om bilen/motoren går magert over hele registeret eller bare på enkelte plasser.

Går den magert over store deler eller hele registeret så er det en "quick fix" å justere opp bensintrykket litt.

13mm settmutter og 10mm justeringsskrue på både akkumulator og regulator. 

Begge to har en trykkregulator og en trykkakkumulator. Finn ut om bilen/motoren går magert over hele registeret eller bare på enkelte plasser.

Går den magert over store deler eller hele registeret så er det en "quick fix" å justere opp bensintrykket litt.

13mm settmutter og 10mm justeringsskrue på både akkumulator og regulator. 

8) For en som kan litt om motor og mekanikk,men dessverre så er mine kunnskaper der ganske begrenset,selv om jeg hjalp til å montere motoren jeg kjøpte av deg,så har jeg fremdeles noen tommeltotter for mye ennå.Men jeg er ikke redd for å prøve(å feile :lol: ) Har tross allt sveisa nye kanaler på bilen,uten å ha tatt i ett sveiseapparat før  :P