Jump to content

S204, med 19" AMG felger

Guest TAL

Recommended Posts

Spørsmål til dere som har 19" AMG på c-klasse: passer disse rett på en 200 cdi, 2008?

Har i dag 18" AMG (5 dobble eiker), men synes felgene ser små ut på bilen. Vurdere å anskaffe 19 AMG.

• 5 months later...

Nei, ikke ennnå. men jeg er i markedet for å kjøpe nye sommerfelger.

tror det blir litt for lite gummi med 20"  og da blir det lett å ødelegge felgene med denne kombinasjonen: 245/30x20 og 285/25x20

19" er ganske perfekt kombinasjon på denne bilen.

det oppsett med OZ felgene ble helt perfekt uten å subbe eller skrape i innerskjermer.

med 235/35x19 og 275/30x19

skulle gjerne ha prøvd 245/35x19 og 285/30 x19 men da tror jeg ikke man kan ha bredere felger en de originale C63 19" uten å gjøre noe arbeide på hjulhusene

nei, med samme bredde burde det gå, men hvis man øker til 9,5 bak og går opp til feks 285, tror jeg ikke det passer:

denne felgen 9,5Jx20ET43 feks B6 603 1497 burde passe bak, hvis man freser ned innpresset til feks 47-50 mm

avhengi hvor mye gods det er i felgen, minimum 47 , men helst så mye som 50mm

da kan det kanskje passe med 285/25x20 og det har både Pirelli og Michelin i sine lister

Denne felgen på foraksel vil passe utmerket uten modifikasjon B6 603 1498 8,5Jx20ET43

http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/germany/mpc_germany/de/mercedes-benz_deutschland/pkw_emb_nextgen/service___zubehoer/orginal-teile/reifen-__raederkombinationen0/r-klasse__s-klasse/home_passengercars0.object-Single-MEDIA.download.tmp/S_Klasse_Typ_221_AMG_101022.pdf

Det kommer vel an på innpresset, ser at ATS anbefaler 40 i innpress på 10" C63AMG, men da tror jeg at hjulbuer må valses

jeg hadde først ET40  på OZ 9,5 og med 275/30x19 subbet det i ytterkant, men endret til ET47, og da går den ikke lenger inn på innsiden en en origainal 9x19 ET54.

men det er mulig det er mer å gå på, men da må innpresset endres mer til ca 50-55 mm og det tror jeg ikke det er nok gods i felgen til å ta av så mye

mens på MBWorld s forum ser det ut som 50 i innpress er  ganske riktig

men en 10" felg vil vel da felgkanten være litt utenfor hjulbuen , men med et smalere dekk og litt "strekk" burde det gå.

Det ligger/lå en sølvgrå S204 med 20" amg (de som er mye brukt på 211) tilsalgs på finn.

Vet ikke bredde eller dekkstørrelse, men det så pent ut på bilen.

• 1 month later...

Er disse 19" AMG felgene godkjent for S204, 200 cdi?

Evt. hvor kan jeg finne papirer til det?

Har nå fått dekk på felgene mine, de skal settes på samtidig som jeg monterer Eibach senkefjærene.

Er spent på resultatet.