Guest øyvind muggerud Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Hei alle sammen håper på medlemskap i klubben deres snart nå var det andre gang jeg sente forespørsel men men ting tar tid ttt eller at jeg har gjort noe feil meget trulig årsak.) Men nå er det sån at jeg har et veldig iriterende problem med min w210 96mod,290 td stasjonsvogn. Kjører bilen som vanlig ikke noe problemer men plutselig så kommer det varsler opp under spidometerett og tenningslamper de på venstre side og lyse,bilen går men den vil ikke gire,problemet går som regel over etter en stund men noen ganger må jeg stoppe bilen for den sperrer seg i det giret som den var i når varslene og problemene kommer. Jeg hadde håpet på at det var noen her som kunne hjelpe meg litt på vei med dette,jeg bor i skien men vet ikke om det er noen medlemer her i byen,hvis det er noen som har noen forslag eller kan peke for meg for skruinga skal jeg klare selv:)) Med håpfull hilsen.Øyvind muggerud. Quote
RoarB Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 prøv å skift olje på kassa med nytt filter, og samtidig skift ut kontakt stykket til ledningen som går inn på kassa... hjelper ikke dette så kan du ha en dårlig ventil i ventilplata Quote
viper Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Hva slags varsler er det som kommer opp? Hvis det kommer feilmeldinger på f.eks. ESP, ABS så vil bilen gå i nødmodus og da låser den seg i det giret du kjører i når du får feilmeldingen. Quote
Guest øyvind muggerud Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Takk for svaret dere.Jeg har byttet olje på girkassa og filter så dette skulle være iorden. Det som jeg skal prøve nå er det smale reelet som sitter etter k40 reelet snakket med Matisen bilelektro idag å han snakket om olje som kryper i ledningene fra girkassa hvis dette er tilfelle skulle jeg kløppe alle ledninger som går til relet og så bruke skjøte hylser til tilkobling ? litt usikker med hva han mente med dette men finner vel ut av det. Var også i kontakt med bertill å steen idag men de hadde fjorten dager ventetid på værkstedet sitt,men fikk tak i Morten Haugen ved kleiva bilværksted så nå blir det diagnose avlesning torsdag til uken:)). Spurte ang startsperre og eventuelt og koble ut denne,det de sier da er at dette er umulig,jeg sier det er ingen ting som er umulig hehehehe med litt lasking her å litt der så blir nok det og ordnet, neida her mån bruke huggu smart og være sikker på hva en gjør men morro hadde det vært å motbevise dette men er nok en god del jobb dette. Men nå fårn opp i garasjen å prøve de forslagene dere har kommet med,så takk igjen dere. Vennlig hilsen Øyvind Muggerud. Quote
MortenE Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Hei alle sammen håper på medlemskap i klubben deres snart nå var det andre gang jeg sente forespørsel men men ting tar Den 23/5 ble det sendt ut faktura til deg ifg medlemssystemet. Ser du har meldt deg inn igjen 26/8. Hva skjedde med den første fakturaen? Disse går på epost og kan ende opp i evnt spam filter. M. Quote
Recommended Posts