Jump to content

Recommended Posts

Posted

199        Blåsvart metallic

271        Svart skinn

221        Elektrisk justerbart sete, venstre side

222        Elektrisk justerbart sete, høyre side

240        Utvendig temperaturmåler

243        Sportseter foran og bak

281        Skinnratt 390mm og gearvelger i skinn

331        Midtkonsoll med kassettoppbevaringslomme

412        Elektrisk soltak, 2-veis

420        Automatisk gearkasse

430        Nakkestøtter bak

444        Airbag og Tempomat

471        ASR (antispinn)

531        Automatisk antenne

543        Solskjerm med opplyste speil, begge sider

586        4 x elektriske vinduer og air condition

591        Varmedempende og farget glass

620        Katalysator

651        Sportunderstell med stålfelger

673        Batteri med stor kapasitet

751        Becker Grand Prix 2000

772        AMG optik-paket

774        Karosseri tilpasset AMG-felger

775        Grill alkkert i bilens farge

779        AMG-felger med senter lakkert i bilens farge

780        AMG-sportsunderstell med 4 AMG-felger

814        Aktiv Bass-system

873        Varmeseter foran

876        Innvendig kupélys bak

915        70 liters tank

957        AMG Technik paket

IMG_3305.jpg

IMG_3310.jpg

IMG_3311.jpg

Posted

Ja, stemmer det Tom. Dette er visst nr 3.

Flere som har lagt merke til den oljetemperaturen. Dette er ikke originalt, men custom fra et tysk medlem i bl.a 190er Freunde Deutschland.

Men, syns at det ser riktig så bra ut!

Har oppdatert første post med utstyrsliste også.

Posted

Meget spesiell bil, uten tvil.. må være morsomt å ha noe slikt  8)

Men, når du henter dem i Tyskland.. hvordan vil det bli å få norske skilt på denne? Ser for meg at det kan bli en kostbar affære, med mindre man "berger seg" på alternativ avgiftsberegning..?

Posted

Toll på en slik bil er ca 91k. Altså en dyr affære, så alternativ metode er nok meget aktuelt på en slik bil.

Nå har ikke jeg betalt toll enda da jeg vil avvente litt og få alt av papirer under kontroll pga man må søke alternativt innen 15 dager etter at den ordinære tollen er betalt.

Posted

Så Arnt,skal du beholde alle 3 bilene for deg selv eller har du tenkt å selge noen når du får de siste 2 i god stand?

Det er vel litt kult å ha 3 stk?  :lol:

Posted

Interiørbilder:

IMG_3371.jpg

IMG_3373.jpg

IMG_3369.jpg

IMG_3370.jpg

Den originale Beckeren var også med på kjøpet :) Becker Grand Prix 2000 BE1319 med cd-skifter utgang.

IMG_3372.jpg

Dørtrekket på førerdør er ganske bra, mens de tre andre har løsnet på armlenet. Dette er dessverre relativt vanlig på slike dørtrekk og med skinnseter. Antakelig så fungerer ikke limet så bra sammen med vinylen og selve dørpanelet.

IMG_3357.jpg

IMG_3359.jpg

IMG_3362.jpg

IMG_3358.jpg

Setene foran, samt teppene er hele og pene.

IMG_3365.jpg

IMG_3366.jpg

IMG_3367.jpg

IMG_3368.jpg

Baksetet er i utgangspunktet veldig bra, men sømmen på toppen av ryggen er sprukket. Dette skyldes sol og varme slik at skinnet trekker seg sammen og da klarer ikke sømmen holde igjen etterhvert  :( Satser på å ordne dette ved hjelp av en annen rygg eller reparere den som er.

IMG_3361.jpg

IMG_3363.jpg

IMG_3364.jpg

IMG_3360.jpg

Posted

Hvordan er inntrykket når du kjører disse? Jeg mener sammenlignet med 16v bila. Blir vel litt tyngre i fronten dissa? Hvordan ville en sånn gjort det på bane mot en 16v?

Posted

Inntrykket? Hmm, det går like fort hvertfall, men merket da jeg hentet min første at den er tyngre i fronten. Oppfører seg litt annerledes på Autobahn enn 16v. Dog har de jo ikke samme demperne eller fjærer, så en viss forskjell burde man jo merke.

Jeg har aldri kjørt 190 med 6'er på bane, så vet ikke hvordan den vil fungere i forhold der. Det er jo flere som har kjørt med 6'er på bane og den fungerer jo. Dessverre har jeg ikke testet meg selv mot de andre som kjører f.eks M104 3.6 på bane.

Et bilde fra turen hjem fra Tyskland. Denne skulle ha 240 som maks da den var ny.

IMG_3328.jpg

Posted

Bilder fra motorrom:

Denne bilen er en 92 modell og et år nyere enn de andre jeg har. Derfor har den også lysegrått toppdeksel og AMG-skilt.

Jeg har stusset på hvorfor ikke de andre er slik, men har nå også fått tak i brosjyrer fra før og etter Mercedes-Benz kjøpte opp AMG og de ble levert begge deler. De andre jeg har, har standard svart på toppdekselet.

IMG_3374.jpg

IMG_3377.jpg

IMG_3378.jpg

De røde kablene er ikke noe fint syn, så dette vil bli lagt i strømpe for å gi et mest mulig original-look. De er til den ettermonterte oljetemp-måleren i instrumentet.

IMG_3375.jpg

IMG_3376.jpg

De to siste bildene viser ABS/ASR-pumpa og styringsenheten. Denne pumpa skal være 4-kanals etter hva jeg har blitt fortalt.

IMG_3379.jpg

IMG_3380.jpg

Posted

Tja det er godt mulig ;)

Denne er jo levert originalt uten spoiler ser det ut som. Forrige eier hadde bilen siden 2000 og tviler på at noen har fjernet den før den tid.

Det var faktisk mulig å få levert en 3.2 AMG uten ducktail:

amgprospekt3.jpg

Skulle jeg ha lyst på en ducktail, så er ikke det det store problemet. Forrige eier sikret seg nemlig den siste ducktailen hos Mercedes-Benz og har hatt den liggende siden 2006. Denner er altså splitter ny og aldri montert på en bil:

IMG_3385.jpg

IMG_3386.jpg

IMG_3387.jpg

IMG_3388.jpg

• 2 weeks later...
Posted

På en måte enig, men samtidig er det ikke så spennende når det bare ligger bortgjemt i ei eske.

Nå skal det sies at det ikke er sikkert hvordan skjebnen blir med denne bilen...

Noen som har lyst å se bilder av en skadet AMG?

Posted

Nei heller motsatt. Var uheldig og duppet av etter en lang helg med rallycross etterfulgt av 50 mil kjøring.

Søvn var det igrunn ikke mangel på, men likevel ble det et ublidt møte med den norske natur i et regnfylt og tåkete område.

Posted

Føler av og til av sjåføren er udødelig mtp alt han har vært igjennom med bil :P

Skal se om ikke jeg får lagt inn noen bilder. Godt man har flere biler sier jeg bare :)