Arnt Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 199 Blåsvart metallic 271 Svart skinn 221 Elektrisk justerbart sete, venstre side 222 Elektrisk justerbart sete, høyre side 240 Utvendig temperaturmåler 243 Sportseter foran og bak 281 Skinnratt 390mm og gearvelger i skinn 331 Midtkonsoll med kassettoppbevaringslomme 412 Elektrisk soltak, 2-veis 420 Automatisk gearkasse 430 Nakkestøtter bak 444 Airbag og Tempomat 471 ASR (antispinn) 531 Automatisk antenne 543 Solskjerm med opplyste speil, begge sider 586 4 x elektriske vinduer og air condition 591 Varmedempende og farget glass 620 Katalysator 651 Sportunderstell med stålfelger 673 Batteri med stor kapasitet 751 Becker Grand Prix 2000 772 AMG optik-paket 774 Karosseri tilpasset AMG-felger 775 Grill alkkert i bilens farge 779 AMG-felger med senter lakkert i bilens farge 780 AMG-sportsunderstell med 4 AMG-felger 814 Aktiv Bass-system 873 Varmeseter foran 876 Innvendig kupélys bak 915 70 liters tank 957 AMG Technik paket Quote
tommern57 Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Dæven, nr 3? Har ikke sett oljetemp i originalinstrumentet før Quote
Hans Kåre Isdal Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 dritt tøff! dette er gromt. aiaiai gleder meg til å sjå og høyra denne saken. Er i kvinnesdal no. skal til lyngdal I morgon(25/8) mulig å komme opp då? Quote
Arnt Posted August 26, 2011 Author Posted August 26, 2011 Ja, stemmer det Tom. Dette er visst nr 3. Flere som har lagt merke til den oljetemperaturen. Dette er ikke originalt, men custom fra et tysk medlem i bl.a 190er Freunde Deutschland. Men, syns at det ser riktig så bra ut! Har oppdatert første post med utstyrsliste også. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Flere bilder ønskes av innteriør å mottorom. fin bil Arnt Mvh Geir.. Quote
caaatooo Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Meget spesiell bil, uten tvil.. må være morsomt å ha noe slikt Men, når du henter dem i Tyskland.. hvordan vil det bli å få norske skilt på denne? Ser for meg at det kan bli en kostbar affære, med mindre man "berger seg" på alternativ avgiftsberegning..? Quote
Arnt Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 Toll på en slik bil er ca 91k. Altså en dyr affære, så alternativ metode er nok meget aktuelt på en slik bil. Nå har ikke jeg betalt toll enda da jeg vil avvente litt og få alt av papirer under kontroll pga man må søke alternativt innen 15 dager etter at den ordinære tollen er betalt. Quote
Davor Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Så Arnt,skal du beholde alle 3 bilene for deg selv eller har du tenkt å selge noen når du får de siste 2 i god stand? Quote
Arnt Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 Så Arnt,skal du beholde alle 3 bilene for deg selv eller har du tenkt å selge noen når du får de siste 2 i god stand? Det er vel litt kult å ha 3 stk? Quote
Arnt Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 Siden jeg har noe AMG-deler liggende så får jeg vel nøye meg med 3 og en halv Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Gratulerer så MEGET med enda en AMG!!!! Quote
Arnt Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Takk for det Syver Her kommer flere bilder. Quote
Arnt Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Interiørbilder: Den originale Beckeren var også med på kjøpet Becker Grand Prix 2000 BE1319 med cd-skifter utgang. Dørtrekket på førerdør er ganske bra, mens de tre andre har løsnet på armlenet. Dette er dessverre relativt vanlig på slike dørtrekk og med skinnseter. Antakelig så fungerer ikke limet så bra sammen med vinylen og selve dørpanelet. Setene foran, samt teppene er hele og pene. Baksetet er i utgangspunktet veldig bra, men sømmen på toppen av ryggen er sprukket. Dette skyldes sol og varme slik at skinnet trekker seg sammen og da klarer ikke sømmen holde igjen etterhvert Satser på å ordne dette ved hjelp av en annen rygg eller reparere den som er. Quote
tommern57 Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Hvordan er inntrykket når du kjører disse? Jeg mener sammenlignet med 16v bila. Blir vel litt tyngre i fronten dissa? Hvordan ville en sånn gjort det på bane mot en 16v? Quote
Arnt Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Inntrykket? Hmm, det går like fort hvertfall, men merket da jeg hentet min første at den er tyngre i fronten. Oppfører seg litt annerledes på Autobahn enn 16v. Dog har de jo ikke samme demperne eller fjærer, så en viss forskjell burde man jo merke. Jeg har aldri kjørt 190 med 6'er på bane, så vet ikke hvordan den vil fungere i forhold der. Det er jo flere som har kjørt med 6'er på bane og den fungerer jo. Dessverre har jeg ikke testet meg selv mot de andre som kjører f.eks M104 3.6 på bane. Et bilde fra turen hjem fra Tyskland. Denne skulle ha 240 som maks da den var ny. Quote
Arnt Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Bilder fra motorrom: Denne bilen er en 92 modell og et år nyere enn de andre jeg har. Derfor har den også lysegrått toppdeksel og AMG-skilt. Jeg har stusset på hvorfor ikke de andre er slik, men har nå også fått tak i brosjyrer fra før og etter Mercedes-Benz kjøpte opp AMG og de ble levert begge deler. De andre jeg har, har standard svart på toppdekselet. De røde kablene er ikke noe fint syn, så dette vil bli lagt i strømpe for å gi et mest mulig original-look. De er til den ettermonterte oljetemp-måleren i instrumentet. De to siste bildene viser ABS/ASR-pumpa og styringsenheten. Denne pumpa skal være 4-kanals etter hva jeg har blitt fortalt. Quote
Øyvind B Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Et bilde fra turen hjem fra Tyskland. Denne skulle ha 240 som maks da den var ny. Må nok ha ducktail for å få pressa den opp de siste 5 km/t Quote
Arnt Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 Tja det er godt mulig Denne er jo levert originalt uten spoiler ser det ut som. Forrige eier hadde bilen siden 2000 og tviler på at noen har fjernet den før den tid. Det var faktisk mulig å få levert en 3.2 AMG uten ducktail: Skulle jeg ha lyst på en ducktail, så er ikke det det store problemet. Forrige eier sikret seg nemlig den siste ducktailen hos Mercedes-Benz og har hatt den liggende siden 2006. Denner er altså splitter ny og aldri montert på en bil: Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Herre min skaper Det er nesten så det er synd å bruke delene og dekalene! Er jo en kuriositet slik dem er Quote
Arnt Posted September 10, 2011 Author Posted September 10, 2011 På en måte enig, men samtidig er det ikke så spennende når det bare ligger bortgjemt i ei eske. Nå skal det sies at det ikke er sikkert hvordan skjebnen blir med denne bilen... Noen som har lyst å se bilder av en skadet AMG? Quote
Arnt Posted September 10, 2011 Author Posted September 10, 2011 Nei heller motsatt. Var uheldig og duppet av etter en lang helg med rallycross etterfulgt av 50 mil kjøring. Søvn var det igrunn ikke mangel på, men likevel ble det et ublidt møte med den norske natur i et regnfylt og tåkete område. Quote
TommyGun kal.45 Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Hvor store ble skadene. Men uansett bra å høre at fører virker ihvertfall ok. Fort gjort det der... og noe så jævlig kjedelig. Quote
Arnt Posted September 10, 2011 Author Posted September 10, 2011 Føler av og til av sjåføren er udødelig mtp alt han har vært igjennom med bil Skal se om ikke jeg får lagt inn noen bilder. Godt man har flere biler sier jeg bare Quote
Recommended Posts