Jump to content

ombygging av MB 190E 2.3 8v til evt 500.....

RoarB

Recommended Posts

Hei

lurer på om noen har sett noe som helst om 190 med 500 119. motor ? 320hk

MB 190E 2.3 8v karrosseri 91-93 mod, og har en S500 stående i deler, hadde vært moro å parre disse til en MB 190 500E og lage morro bil.....evt med rør ramme front for å få det til....A frames osv..

noeon som har sett eller vet om et slikt prosjekt fra gammelt av med evt bilder og evt noe tekst...

blir jo evt den motoren + datasprut, evt noe flenstad, bur, stoler, 4 punkt, ribba bil.... med skikkelg LSD evt full sperre, getrag evt sveise om noe clutch hus fra annen donor.. mye planer som svirrer.....

evt en 2.3 16v med turbo/sprut/walboro/ dyser osv osv

Roar

Guest Gjesten

Vet om flere biler som er ombygd med unaturlig stor motor som går igjennom EU-test uten at den gamle karen som driver verkstedet  forstår det.

Den siste 316 med M5 motor nevnte han riktig nok " De BMW'ene er sterkere en japanerene".

Det er ikke noe som sier at verkstedet oppe i dalen skal vite hvordan alle motorer skal se ut.

Noen som tar EU test vet jo ikke en gang om det er bensin eller diesel før de har lest det.

Jeg hadde vippet ut 240 motoren og satt den i 210'en.

Er den så ny at det ikke er 326 hester i den?

Vet om flere biler som er ombygd med unaturlig stor motor som går igjennom EU-test uten at den gamle karen som driver verkstedet  forstår det.

Den siste 316 med M5 motor nevnte han riktig nok " De BMW'ene er sterkere en japanerene".

Det er ikke noe som sier at verkstedet oppe i dalen skal vite hvordan alle motorer skal se ut.

Noen som tar EU test vet jo ikke en gang om det er bensin eller diesel før de har lest det.

Jeg hadde vippet ut 240 motoren og satt den i 210'en.

Er den så ny at det ikke er 326 hester i den?

119. motoren er av 94 modell, er ikke sikker om det er 320 eller 326hk

Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang?

Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene.

Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang?

Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene.

joda enig det frode, men når vi har en s500 stående......hvorfor ikke bruk det man har......

joda enig det frode, men når vi har en s500 stående......hvorfor ikke bruk det man har......

Uansett hva du velger å gjøre, så hadde det vært usedvanlig fet å sett den motoren i 201 karosseriet.  8)

Uansett hva du velger å gjøre, så hadde det vært usedvanlig fet å sett den motoren i 201 karosseriet.  8)

har du noe forumlink til den bilen du hadde bilde av ? mere jeg kan finne ut i forkant bedre blir det

dette er ikke en bil som skal godkjennes, dette blir rein moro og prøveskilt bil :P

• 2 weeks later...

har du noe forumlink til den bilen du hadde bilde av ? mere jeg kan finne ut i forkant bedre blir det

dette er ikke en bil som skal godkjennes, dette blir rein moro og prøveskilt bil :P

Nei, men det er bare å google. Står endel rundt på nettet om dette faktisk.

ser ur som om dette blir en del mere arbeid enn jeg har tid til :P

bla flytting og sveising av ny travers, flytting av servo osv...

får vel heller hore en 2.3 evt sette inn en E220 150HK + en turbin evt 230K  får se hva framtiden bringer

joda, men må fortsatt ha et datasprut, turbo, grenrør/eksos, wastegate/downpipe, ombygd innsug, større dyser, stivere motorfester, evt vannkjlt eller vanlig IC, evt annet spjeldhus og andre div ombyggninger og modifiseringer....

vi får se hva det blir til, denne bilen skal evt bare bølles med

Overtrykk på amg`n er jo ikke det lureste da. En vortech hadde gjort susen.

Men det sparker fint som kun suge motor.

En kompis kjøpte en lik motor han også, ble 8 lapper for hannes å.

Så det går ann å få i de til en fin pris.

Men det er dataspruten som koster desverre. (kommer jo ann på hva du skal ha såklart:P)

joda, men må fortsatt ha et datasprut, turbo, grenrør/eksos, wastegate/downpipe, ombygd innsug, større dyser, stivere motorfester, evt vannkjlt eller vanlig IC, evt annet spjeldhus og andre div ombyggninger og modifiseringer....

vi får se hva det blir til, denne bilen skal evt bare bølles med

Bølle ja  :D ,det jeg holder på med min SLC også,må nok finne på litt mer jeg også  :lol: