RoarB Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Hei lurer på om noen har sett noe som helst om 190 med 500 119. motor ? 320hk MB 190E 2.3 8v karrosseri 91-93 mod, og har en S500 stående i deler, hadde vært moro å parre disse til en MB 190 500E og lage morro bil.....evt med rør ramme front for å få det til....A frames osv.. noeon som har sett eller vet om et slikt prosjekt fra gammelt av med evt bilder og evt noe tekst... blir jo evt den motoren + datasprut, evt noe flenstad, bur, stoler, 4 punkt, ribba bil.... med skikkelg LSD evt full sperre, getrag evt sveise om noe clutch hus fra annen donor.. mye planer som svirrer..... evt en 2.3 16v med turbo/sprut/walboro/ dyser osv osv Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Vel, det er blitt gjort, det er sikkert. Hvordan kjørbarheten blir, tørr jeg ikke tenke på, da motoren nok veier litt mer en M102 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Blir nok en "røkare" som de sier i Sverige Men det må være en opplevelse å åpne det panseret for mekanikkeren på Eu kontroll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Vet om flere biler som er ombygd med unaturlig stor motor som går igjennom EU-test uten at den gamle karen som driver verkstedet forstår det. Den siste 316 med M5 motor nevnte han riktig nok " De BMW'ene er sterkere en japanerene". Det er ikke noe som sier at verkstedet oppe i dalen skal vite hvordan alle motorer skal se ut. Noen som tar EU test vet jo ikke en gang om det er bensin eller diesel før de har lest det. Jeg hadde vippet ut 240 motoren og satt den i 210'en. Er den så ny at det ikke er 326 hester i den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Vet om flere biler som er ombygd med unaturlig stor motor som går igjennom EU-test uten at den gamle karen som driver verkstedet forstår det. Den siste 316 med M5 motor nevnte han riktig nok " De BMW'ene er sterkere en japanerene". Det er ikke noe som sier at verkstedet oppe i dalen skal vite hvordan alle motorer skal se ut. Noen som tar EU test vet jo ikke en gang om det er bensin eller diesel før de har lest det. Jeg hadde vippet ut 240 motoren og satt den i 210'en. Er den så ny at det ikke er 326 hester i den? 119. motoren er av 94 modell, er ikke sikker om det er 320 eller 326hk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 er faktisk en annen motor 5.0L 315 hp (235 kW) V8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang? Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang? Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene. joda enig det frode, men når vi har en s500 stående......hvorfor ikke bruk det man har...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang? Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene. joda enig det frode, men når vi har en s500 stående......hvorfor ikke bruk det man har...... Uansett hva du velger å gjøre, så hadde det vært usedvanlig fet å sett den motoren i 201 karosseriet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 kjør på..!! V8 er kult uansett..!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 kjør på..!! V8 er kult uansett..!.. Enig, vekfordeling er ikke alt her i verden. Husk også at m119kan taes opp til over 8l slagvolum med litt motorjobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 Hvis målet er å lage noe som er så tungt i snuta og understyrer mest mulig, så kan du vel bare kjøpe en audi med en gang? Inge og Ronnie hadde V8 på gang i en 190, men kom til at det var bedre med en oppjazzet R6. Ronnie kan sikkert fortelle mer om den, jeg kjenner ikke detaljene. joda enig det frode, men når vi har en s500 stående......hvorfor ikke bruk det man har...... Uansett hva du velger å gjøre, så hadde det vært usedvanlig fet å sett den motoren i 201 karosseriet. har du noe forumlink til den bilen du hadde bilde av ? mere jeg kan finne ut i forkant bedre blir det dette er ikke en bil som skal godkjennes, dette blir rein moro og prøveskilt bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 finns det fleir bilder av den 190'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 har du noe forumlink til den bilen du hadde bilde av ? mere jeg kan finne ut i forkant bedre blir det dette er ikke en bil som skal godkjennes, dette blir rein moro og prøveskilt bil Nei, men det er bare å google. Står endel rundt på nettet om dette faktisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Her er den blå 190en med V8: http://mercedes-190.co.uk/topic/227323/1/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 5, 2011 Author Share Posted September 5, 2011 ser ur som om dette blir en del mere arbeid enn jeg har tid til bla flytting og sveising av ny travers, flytting av servo osv... får vel heller hore en 2.3 evt sette inn en E220 150HK + en turbin evt 230K får se hva framtiden bringer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Eller så kan du sette nedi en c36 amg motor. Den er morro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Eller så kan du sette nedi en c36 amg motor. Den er morro Joda men det kan fort bli dyrt, selv for bare motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Eller så kan du sette nedi en c36 amg motor. Den er morro Joda men det kan fort bli dyrt, selv for bare motor SPørs hva du mener med dyrt. Betalte 8 lapper for min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Eller så kan du sette nedi en c36 amg motor. Den er morro Joda men det kan fort bli dyrt, selv for bare motor SPørs hva du mener med dyrt. Betalte 8 lapper for min. For en AMG motor?Var ikke det rimelig?høres jo helt overkommelig ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 joda, men må fortsatt ha et datasprut, turbo, grenrør/eksos, wastegate/downpipe, ombygd innsug, større dyser, stivere motorfester, evt vannkjlt eller vanlig IC, evt annet spjeldhus og andre div ombyggninger og modifiseringer.... vi får se hva det blir til, denne bilen skal evt bare bølles med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Overtrykk på amg`n er jo ikke det lureste da. En vortech hadde gjort susen. Men det sparker fint som kun suge motor. En kompis kjøpte en lik motor han også, ble 8 lapper for hannes å. Så det går ann å få i de til en fin pris. Men det er dataspruten som koster desverre. (kommer jo ann på hva du skal ha såklart:P) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 joda, men må fortsatt ha et datasprut, turbo, grenrør/eksos, wastegate/downpipe, ombygd innsug, større dyser, stivere motorfester, evt vannkjlt eller vanlig IC, evt annet spjeldhus og andre div ombyggninger og modifiseringer.... vi får se hva det blir til, denne bilen skal evt bare bølles med Bølle ja ,det jeg holder på med min SLC også,må nok finne på litt mer jeg også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.