Rudi Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Hei, kan dere som har 211 biler fortelle enkelt og greit hva dere har hatt av dyre rep på de, og på ca hva km stand det har vært nødvendig. Ingen lange avhandlinger men kun enkelt som "årsmodell på bil, motortype, 100.000km byttet converter (ca pris) " Quote
MB JON Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Se her http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=11954.0 Samt min erfaring: 2003 S211 ca 100 000 km - skifte støtdempere bak pga lekkasje(ikke uvanlig), + div kuler/ledd forstilling og bytte av knekt fjær+ og hjulkontroll. Dette er vel ikke dyre rep men heller utbedring av slitasje skader, totalt ca 12 lapper inkl deler og arbeid. Quote
MBrotta Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 S211 200K, 130 000 km, defekt kjedestrammer, kr 12.000 Nesten maskinras! Quote
Jan Erik Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Defekt kjedestrammer? Hvordan merket du det? Raklet det? Har samme bil med 105000 km.De sier ingenting om dette på servicene. Jan Erik. Quote
gunsen Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 På mine 3 år og 70000 km (100000km til 170000km) eie av MB 320 cdi, så har 29300 kr gått til hjuloppheng, forstilling, hjullager og skifte av bærearm bak, elles ingen uforsette store utgifter, dvs normale servicekostnader. Quote
RoarB Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 10k i året ?? for 211.... jammen glad jeg kan skru nesten alt selv Quote
Arild K. Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Fikk skiftet bremseskiver, klosser, slitasjevarslere foran og nedre bærekuler i går på min. 6500,- hos Mekonomen. Quote
Frode Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Bremseklosser og bremsevarsler bak 1302,- Endeledd/styrekule på parallellstag venstre foran: 1893,- Pris er inkludert moms ferdig montert på Bertel O Steen Rogaland. Bilen er en 2006 modell E320CDi Avangarde gått ca 110`km Ellers så bytta de 2 glødeplugger før jeg fikk bilen når den var inne til klargjøring og den har vært upåklagelig nå snart i 20`km Quote
MBrotta Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Defekt kjedestrammer? Hvordan merket du det? Raklet det? Har samme bil med 105000 km.De sier ingenting om dette på servicene. Jan Erik. Nå er ikke jeg så mekanisk bevandret, men ble forklart at kjede hadde hoppet et par hakk og tenning etc. skjedde på feil tidspunkt. Det ble det rakling av ja! Jeg kjørte sporenstreks til verksted når dette begynte og de fant ikke ut av det er og da. De sa jeg trygt kunne kjøre hjem og komme tilbake et par dager senere.... Det kunne fort blitt alvorige konsekvenser, men det gikk bra. Dette skal jo ikke skje og såvidt jeg forstår skal strammeren leve hele bilens liv, så det er vel ikke noe de skal gjøre ved service vil jeg tro. Quote
Jan Erik Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Nå er ikke jeg så mekanisk bevandret, men ble forklart at kjede hadde hoppet et par hakk og tenning etc. skjedde på feil tidspunkt. Det ble det rakling av ja! Jeg kjørte sporenstreks til verksted når dette begynte og de fant ikke ut av det er og da. De sa jeg trygt kunne kjøre hjem og komme tilbake et par dager senere.... Det kunne fort blitt alvorige konsekvenser, men det gikk bra. Dette skal jo ikke skje og såvidt jeg forstår skal strammeren leve hele bilens liv, så det er vel ikke noe de skal gjøre ved service vil jeg tro. OK,Dette er noe jeg er redd for,så jeg får lytte etter ulyder og rakling. Thanks. Quote
MBrotta Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 OK,Dette er noe jeg er redd for,så jeg får lytte etter ulyder og rakling. Thanks. Du vil ikke være i tvil om at det er noe alvorlig på gang, slapp jeg gassen helt stoppet bilen. Jeg måtte holde gassen litt inne på rødt lys etc. Den var heller ikke særlig turtallsvillig. Merker man noe sånt er det sikreste å stoppe bilen og ringe etter hjelp og håpe at verkstedet skjønner hva som er galt før det er for seint. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.