Jump to content

Dyre rep. på 211?


Rudi

Recommended Posts

Hei, kan dere som har 211 biler fortelle enkelt og greit hva dere har hatt av dyre rep på de, og på ca hva km stand det har vært nødvendig. Ingen lange avhandlinger men kun enkelt som "årsmodell på bil, motortype, 100.000km byttet converter (ca pris) "

Link to comment
Share on other sites

Se her http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=11954.0

 

Samt min erfaring:  2003 S211 ca 100 000 km - skifte støtdempere bak pga lekkasje(ikke uvanlig), + div kuler/ledd forstilling og bytte av knekt fjær+ og hjulkontroll.

Dette er vel ikke dyre rep men heller utbedring av slitasje skader, totalt ca 12 lapper inkl deler og arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Bremseklosser og bremsevarsler bak 1302,-

Endeledd/styrekule på parallellstag venstre foran: 1893,-

 

Pris er inkludert moms ferdig montert på Bertel O Steen Rogaland.

 

Bilen er en 2006 modell E320CDi Avangarde gått ca 110`km

 

Ellers så bytta de 2 glødeplugger før jeg fikk bilen når den var inne til klargjøring og den har vært upåklagelig nå snart i  20`km

Link to comment
Share on other sites

 

Defekt kjedestrammer? Hvordan merket du det? Raklet det?

Har samme bil med 105000 km.De sier ingenting om dette

på servicene.

 

Jan Erik.

 

Nå er ikke jeg så mekanisk bevandret, men ble forklart at kjede hadde hoppet et par hakk og tenning etc. skjedde på feil tidspunkt. Det ble det rakling av ja! Jeg kjørte sporenstreks til verksted når dette begynte og de fant ikke ut av det er og da. De sa jeg trygt kunne kjøre hjem og komme tilbake et par dager senere.... Det kunne fort blitt alvorige konsekvenser, men det gikk bra. Dette skal jo ikke skje og såvidt jeg forstår skal strammeren leve hele bilens liv, så det er vel ikke noe de skal gjøre ved service vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er ikke jeg så mekanisk bevandret, men ble forklart at kjede hadde hoppet et par hakk og tenning etc. skjedde på feil tidspunkt. Det ble det rakling av ja! Jeg kjørte sporenstreks til verksted når dette begynte og de fant ikke ut av det er og da. De sa jeg trygt kunne kjøre hjem og komme tilbake et par dager senere.... Det kunne fort blitt alvorige konsekvenser, men det gikk bra. Dette skal jo ikke skje og såvidt jeg forstår skal strammeren leve hele bilens liv, så det er vel ikke noe de skal gjøre ved service vil jeg tro.

 

 

 

 

OK,Dette er noe jeg er redd for,så jeg får lytte etter ulyder og rakling.

 

Thanks.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

OK,Dette er noe jeg er redd for,så jeg får lytte etter ulyder og rakling.

 

Thanks.

 

Du vil ikke være i tvil om at det er noe alvorlig på gang, slapp jeg gassen helt stoppet bilen. Jeg måtte holde gassen litt inne på rødt lys etc. Den var heller ikke særlig turtallsvillig. Merker man noe sånt er det sikreste å stoppe bilen og ringe etter hjelp og håpe at verkstedet skjønner hva som er galt før det er for seint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...