Jump to content

Fullt navn på Finn og kom med innspill til annonsen

Recommended Posts

Posted

Et lite sp, når dere annonserer på Finn, oppgir dere fulltnavn på status selger?

Her praktiserer det veldig forskjellig, mange så står det bare ordet "selger" , andre med fornavn, andre med etternavn og til slutt fullt navn.

Denne gangen har jeg valgt kun mitt ene fornavn, har det lett for å bli oppfattet useriøst, oppgir gjerne fullt navn,men tenkte jeg skulle bare si fornavnet nå, ka dokke trur?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30254476

Kom gjerne med saklig innspill til tekst, bilder og hvordan jeg formulerer meg.

Jeg lever av salg og kunder hver eneste dag, så liker å få positive og negative tilbakemeldinger.

Kommentarer som at Golf er ræva, suger osv, spar dere, kom med noe bedre 8)

Posted

Fullt navn såklart må det være.

Kan ikke se noen grunner til å la være med mindre hele google er fullt av dritt i forbindelse med navnet 8)

Har man i tillegg uregistrert telefon og ikke fullt navn, så synes jeg Finn burde forlange dobbel annonsepris :)

Posted

Fullt navn såklart må det være.

Kan ikke se noen grunner til å la være med mindre hele google er fullt av dritt i forbindelse med navnet 8)

Har man i tillegg uregistrert telefon og ikke fullt navn, så synes jeg Finn burde forlange dobbel annonsepris :)

Takk Rune, jeg har kun et tlfnr og det er jobbtlf, finnes ikke tlfnr på mitt navn, skjønner at det kan oppfattes negativt. MEN jeg betaler ikke dobbelt annonsepris :lol:. Får heller ikke endra selgernavn etter at annonsa er godkjent, men tenker at norsk fornavn er bedre enn det meste 8)

Posted

Så ut som en ryddig annonse og en ryddig bil.

Når det gjelder navn så mener jeg at det er bedre om det står kun fornavn enn bare "Selger".

Selv annonserer jeg med fullt navn. Ser ikke noe poeng å skjule identiteten min. Om de som ser annonsen virkelig vite navnet mitt kan uansett de bare ta en telefon til nærmeste politikammer og få det oppgitt ut i fra registreringsnummeret. I de aller fleste tilfeller er det jo så enkelt som å gjøre et søk på gulesider.no. I ditt tilfelle får man opp Bohus Møbelhuset Gol. Hadde derfor kanskje ikke skadet med fullt navn, siden det mest sannsynlig ikke er møbelhuset som selger bilen.

Når jeg selv kjøper bil liker jeg å gjøre litt grundig research, og om jeg finner ut at det er en gutt på under 25 år som har hatt bilen er det totalt uaktuelt. Jeg har vært under 25 år selv og jeg vet godt hvordan jeg da behandlet bilene jeg rattet...

Posted

Bra annonse, Gunsen!! Masse gode bilder, og informativ tekst som tar med det aller meste. Når det gjelder navn, så anser jeg "selger" som useriøst. Fullt navn virker mer ordentlig, men kun fornavn er bedre enn å prøve å skjule navnet sitt.

Regner med at denne bilen blir solgt rimelig kjapt :D

Posted

Bra annonse, Gunsen!! Masse gode bilder, og informativ tekst som tar med det aller meste. Når det gjelder navn, så anser jeg "selger" som useriøst. Fullt navn virker mer ordentlig, men kun fornavn er bedre enn å prøve å skjule navnet sitt.

Enig med Charlie

Posted

... og hvis den ikke blir det, så kost på en hundrelapp eller så i nye skilter. De så skikkelig slitne ut, og får hele bilen til å se ti år eldre ut.

Navn har jeg forøvrig ikke så mye tanker rundt. Det er bilen jeg er opptatt av, ikke selgeren. Ikke alder på selger heller. Jeg selv hadde mye mer tid til å ta meg av bilen da jeg var 25 enn jeg har nå (dessverre).

Posted

Jeg synes det er helt greit med bare fornavn. Det er jo relativt lett å finne ut hvem det er så lenge det er et telefon nummer i annonsen. Langt verre med de som skriver bare "selger" utelukker "telefon nummer" og kun kan kontaktes på mail. Det er useriøst det  :(

Posted

Golf er rævva :P

Neida, jeg er ganske enig med Charlie Fullt navn i en annonse gjør hele saken mer serriøs enn om det bare står "selger", klar du kan jo begynne å diskutere personvern(DataTilsynet). Jeg mener at som kjøper så vil du gjerne ha mest mulig informasjon om både det som selges og om selgeren er en "seriøs" person, eller bare et automatisk e-post svar/telefonsvarer.

Teksten syns jeg er luftig(oversiktlig), kort, presis og bra.

Veldig bra at du tar med bilder fra utvendig, innvendig, og av motor rommet.

Jeg syns det er litt i overkant mange som vil selge en eldre bil på Finn som bare tar bilder utvendlig. Da får man plutselig en liten tanke om bilen kanskje er stjålet eller at det hele er en bløff pga "naboen alltid parkerer midt i innkjørselen din"

Posted

For min del, blir det selger eller fornavn, og ca adresse. Resten er "need to know basis" og fåes når jeg oppfatter deg som en potensiell mulig kjøper.

Enig, det får holde i massevis. Er folk interesserte nok, så tar dem kontakt.

På denne måten siler man ut dem som helst vil snakke enn å handle også.

Jeg vet iallefall med meg selv, at er jeg interessert nok, så tar jeg kontakt.

Tror ikke jeg er alene om det  :) Da kan eieren hete hva han vil for min del.

Posted

Jeg annonserer konsekvent som "Selger", sladder regnr på bil og tlfnr mitt er ikke registrert noe sted. Slikt gjør at man slipper besøk på nattestid av polakker og litauere.

Det er ikke uvanlig at etnisk norske biltyver tråler finn etter fine biler. Spesielt i BMW-miljøet er det en gjenganger at annonserte biler blir stjålet.

Posted

Du traff blink der Charlie. Bilen er nå solgt, en ryddig og grei handel med en fra Hallingdal. Selger er fornøyd og det tror jeg kjøper er også. :).

Nesten 1000 treff på 4 dager, mange useriøse henvendelser fra "jai kjøpe bil, betala 29000, hente kveld" på sms.

Tre seriøse kjøpere, og bilen gikk til den første av dei 3.

Kunne selvfølgelig valgt en budrunde på dei 3, men siden første kjøper var så ryddig og ordentlig på alle måter, så valgte jeg å selge til han.

Posted

Grattis med salget!

Selv synes jeg det er best og handle med en som ikke presenterer seg som selger, og har både telefon og mail som kan brukes, men jeg ser den, når det gjelder biltyveri.

MEN når det gjelder andre ting som skal selges som folk ikke ser så lett. DA fatter jeg ikke at de, som en jeg opplevde for noen uker siden, ikke kan ha et navn og telefonnummer som kan brukes. KUN en mail som de nesten aldri sjekker om det er kommet noe på! Hjelper lite for meg å få svar på forespørsel to uker etter at jeg fikk tak i det samme av en annen, på FINN. Jeg handlet et effektbrett til elgitar. Men når det er sagt, sparte jeg 700 kroner på at førstemann, som bare hadde mail, var for treeeeeeg.  :D

Posted

Annonser med bilder hvor reg.nummer er sladdet er i utgangspunktet uaktuelle. Om det virker veldig interessant ringer jeg og ber om å få oppgitt reg.nummer, og om jeg ikke skulle få det (ikke skjedd ennå) er det ihvertfall HELT uaktuelt. Dessuten vil jeg ha et navn å forholde meg til, ikke "selger" med skjult nummer. En person som er så paranoid kan jeg aldri tenke meg å gjøre noen som helst form for handel med.. ;)