MortenE Posted August 21, 2011 Posted August 21, 2011 Skulle hatt ut en førerstol av en S124. Problemet er att heve/ senke mekanismen sitter bom fast i nederste stilling så selv om stolen er helt fremme står fremdeles skinna over bolten i gulvet. Regner med det er ikke uvanlig denne mekanismen står på eldre biler så hvis noen har noen tips å komme med her så settes det stor pris på! M. Quote
Rudi Posted August 21, 2011 Posted August 21, 2011 Hev-senk funket ikke på min s124, men brukte en stor skrutrekker for å vippe løs festene til den skinna, og fikk tvunget setet opp... Antar at problemet ditt bunner i at håndtaket ikke fikser å løfte opp krokene som låser under der. ikke noe uvanlig det visstnok.... Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 først kjør setet helt fram,åsså når du har løstnet skruene bak, kjører du setet bakover å løsner de framme.. Quote
MortenE Posted August 23, 2011 Author Posted August 23, 2011 først kjør setet helt fram,åsså når du har løstnet skruene bak, kjører du setet bakover å løsner de framme.. @3170 Les beskrivelsen av det orginale problemet før du svarer generellt! @Rudi, takk for tips skal forsøke det når jeg kommer meg hjem fra jobb! M. Quote
Alexander Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Kan være at skinnene er fulle av møkk og sitter fast også. Da får du sitte i baksetet og spenne i fra Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 takk for det Morten,men jeg hadde samme problem selv,med heve å senkemekanismen,å denn stod helt i bunnen!! å som jeg sa,kjørte jeg setet helt fram å vips er skruene tilgjengelig,jeg har skrudd endel seter både framme å bak,stv,og sedan,w124 vel å merke,med fler, med flere forskjellige problemer,kan være som Aleksander sier,mye møkk i skinnene, eller at det ligger en tiøring eller 50 øring som sperrer, var en 50øre på den ene min.... mvh Geir Quote
MortenE Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Det ER ikke mulig å komme til de bakerste skruene uten å få løftet setet opp med hevemekanismen da mekanismen legger seg over de bakre boltene med setet i laveste stilling! Løsningen ble rå makt, sittende i baksetet med ene hånda på håndtaket, og godt fraskpark mot bakre setebunn, da kom det opp gitt og skruene ble tilgjengelige. M. Quote
Recommended Posts